Τον Νοέμβριο του 2024 προγραμματίζεται να παραδοθεί η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων.

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Την παραπάνω εικόνα μετέφερε στον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε κ. Νικόλαος Κουρέτας και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλο της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στην συνέχεια, μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ επιβιβάστηκαν σε τρένο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό, μεταφέροντας επιβάτες και κατέληξε στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όπου έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά. Και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

Δέσμευση για ολοκλήρωση τον Νοέμβριο

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».

Σημειώνεται ότι για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.

Driverless

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

Εξυπηρέτηση 315.000 πολιτών ημερησίως

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Πηγή: ΟΤ