Οι κροίσοι
Η υψηλή φορολογία πλήττει όμως και τους κροίσους, όσους δηλαδή βγάζουν περισσότερα από $200.000 ετησίως, αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείπουν πόλεις υψηλού κόστους όπως η Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, σύμφωνα με τον ιστότοπο προσωπικής χρηματοδότησης SmartAsset.
«Οι άνθρωποι που προέρχονται από το Λος Άντζελες θέλουν το νέο τους σπίτι να έχει χαρακτηριστικά θερέτρου σε γιγαντιαία αγροτεμάχια, που απαντώνται σε πόλεις όπως το Ράντσο Σάντα Φε», εξήγησε μεσίτης του Sotheby’s, στο Business Insider.
Ο «φόρος της έπαυλης», για τον οποίο η βιομηχανία πολυτελών ακινήτων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου από τότε που οι ψηφοφόροι του Λος Άντζελες ενέκριναν το μέτρο τον Νοέμβριο του 2022 με 57% υποστήριξη, αποτέλεσε την χαριστική βολή για κατοίκους και μεσίτες.
Ενώ έχει επίσης πιθανώς συμβάλλει και στη χαμηλή διαθεσιμότητα πολυτελών κατοικιών στο Λος Άντζελες, με τους πιθανούς πωλητές να ανησυχούν για το πόσο θα έπρεπε να πληρώσουν σε φόρους. Ενδεικτικό είναι ότι από την 1η Απριλίου, την ημέρα που εφαρμόστηκε ο φόρος, έως την 1η Ιουνίου, μόνο τρία σπίτια άνω των $5 εκ. πουλήθηκαν στο Λος Άντζελες, σύμφωνα με το Vanity Fair. Ενώ, σχεδόν 130 σπίτια στο ίδιο εύρος τιμών πωλήθηκαν μόνο τον Μάρτιο, ακριβώς πριν τεθεί σε ισχύ ο φόρος.
Απέναντι στο δίλημμα «να πουλήσω-να μην πουλήσω», μερικοί από τους πλουσιότερους κατοίκους της Καλιφόρνια αποφασίζουν να διατηρήσουν τα σπίτια τους στο Λος Άντζελες, αλλά να τα νοικιάζουν ως προσωρινές διαμονές πολυτελείας, αντί να δεχτούν χαμηλές τιμές σε μια υποτονική αγορά.
Το αδιέξοδο έφτασε ακόμη και στο τηλεοπτικό ριάλιτι, καθώς οι πράκτορες του Λος Άντζελες της δημοφιλούς σειράς του Netflix «Selling Sunset» άνοιξαν την τελευταία τους σεζόν διαμαρτυρόμενοι για τον εν λόγω φόρο.