Όντρεϊ Χέπμπορν: H κυρία του «Πρόγευμα στο Τίφανις» τώρα και σε κόμικ
Υπό την «εποπτεία» του μικρότερου γιου της ηθοποιού, ένα graphic novel περιηγείται στη ζωή της σταρ, από την παιδική της ηλικία και τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι το ανθρωπιστικό της έργο.
Ένα τετράγωνο πρόσωπο με φρύδια. Έτσι χαρακτήρισε την όψη της Όντρεϊ Χέπμπορν, μια φορά και έναν καιρό, ο Τρούμαν Καπότε.
«Δύο υποστηρικτές των Ναζί»
Τόσο απλό όσο και ωμό, το σαρκαστικό σχόλιο του συγγραφέα που έριχνε «φαρμακερά» βέλη στην ηθοποιό που πρωταγωνίστησε στη διασκευή του μυθιστορήματος του Πρόγευμα στο Τίφανις, έχει γίνει τώρα το σημείο εκκίνησης από το οποίο ο Κρίστοφερ, ένας από τους κορυφαίους των γαλλικών κόμικς, σχεδίασε τη σταρ στο ισπανόφωνο graphic novel Όντρεϊ Χέπμπορν (Aloha Editorial), γραμμένο από την Ελβετίδα Εϊλίν Χόφερ σε συνεργασία με τον Λούκα Ντότι, τον μικρότερο γιο της Χέπμπορν και φρουρό των μυστικών της.
«Όταν ο Ότο Φρανκ πρότεινε στην Χέπμπορν να ερμηνεύσει τον ρόλο της κόρης του στη μεγάλη οθόνη, υπήρξε ενδοιασμός προτού η ιδέα απορριφθεί: η ηθοποιός ήταν ήδη πολύ μεγάλη»
Η Χέπμπορν δεν έζησε μια εύκολη παιδική ηλικία, παρόλο που η μητέρα της προερχόταν από εύπορη οικογένεια. Ο πατέρας της, ένας γαλαντόμος Άγγλος απατεώνας, εγκατέλειψε την οικογένεια όταν η ηθοποιός ήταν μόλις έξι ετών.
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Χέπμπορν έζησε με τη μητέρα της και τα δύο ετεροθαλή αδέλφια της στο Άρνεμ της Ολλανδίας, όπου απέκρυψε την αγγλική καταγωγή της μιλώντας αποκλειστικά ολλανδικά. «Οι γονείς της ήταν και οι δύο υποστηρικτές των Ναζί», λέει η Εϊλίν Χόφερ. «Και μολονότι η μητέρα της τελικά μετάνιωσε, η Χέπμπορν υπέστη ψυχικά τραύματα από αυτή την ιδεολογική διολίσθηση».
«Τι θα γινόταν αν»
Για να μην αναφέρουμε ότι η κακή διατροφή εν καιρώ πολέμου τερμάτισε το πολλά υποσχόμενο μέλλον της ως χορεύτριας. «Η μορφή της Άννας Φρανκ είναι τόσο παρούσα στην ιστορία της Όντρεϊ. Η ηλικία τους, όσα έζησαν από τη γερμανική εισβολή, η γεωγραφική εγγύτητα των σπιτιών τους… Η Χέπμπορν θα μπορούσε επίσης να έχει πεθάνει κατά τη διάρκεια του πολέμου: χόρευε ακόμη και για να συγκεντρώσει χρήματα για την αντίσταση.
«Παρακαλούσε για μικρούς ρόλους στις ταινίες της, και από εκεί προέκυψε η ανδρική πικρία που έβαλε τέλος στη σχέση τους»
Εξαιτίας όλων αυτών, όταν ο Ότο Φρανκ πρότεινε στην Χέπμπορν να ερμηνεύσει τον ρόλο της κόρης του στη μεγάλη οθόνη, υπήρξε ενδοιασμός προτού η ιδέα απορριφθεί: η ηθοποιός ήταν ήδη πολύ μεγάλη».
Ο τόμος αφιερώνει πολλές σελίδες στην παιδική και εφηβική ηλικία της Χέπμπορν, «γιατί τότε ήταν που διαμορφώθηκε η προσωπικότητα της».
Ολόκληρη η βιογραφία της Χέπμπορν είναι πλημμυρισμένη από αυτό το αίσθημα του «τι θα γινόταν αν». Όπως λέει η συγγραφέας, «συχνά βρισκόταν στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή». Όμως, η Χόφερ επιμένει, «η τύχη συνόδευσε το ταλέντο και την επιμονή της.
Ευδοκίμησε αψηφώντας τα πρότυπα ομορφιάς, αψηφώντας το κατεστημένο, ακόμη και αψηφώντας τους συζύγους της». Ο πρώτος από αυτούς, ο συνάδελφός της ηθοποιός Μελ Φερέρ, χειρίστηκε την σταδιοδρομία της συζύγου του με σιδερένια πυγμή.
«Ήταν πολύ ενδιαφέρον να γράψω γι’ αυτόν, επειδή τη δεκαετία του 1950 οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι», λέει η Χόφερ. «Επιπλέον, οι γυναίκες δεν έβγαζαν περισσότερα χρήματα από τους συζύγους τους.
Ο Μελ ήταν μεγαλύτερος από εκείνη, έπαιζε για περισσότερο καιρό και από τη μία πλευρά, παρακολουθούσε τα πρότζεκτ της, ασχολείτο με την καριέρα της γυναίκας του. Αν και, από την άλλη, παρακαλούσε για μικρούς ρόλους στις ταινίες της, και από εκεί προέκυψε η ανδρική πικρία που έβαλε τέλος στη σχέση τους».
Ασφαλώς, οι σελίδες του graphic novel διηγούνται επίσης την ιστορία των μεγαλύτερων επιτυχιών της, τη φιλία και τις συνεργασίες της με δύο ιδιοφυΐες, τον σχεδιαστή Givenchy και τον σκηνοθέτη Billy Wilder, καθώς και την αέναη ανησυχία της για το αν θα είναι καλή μητέρα.
«Από την αρχή, ο Κρίστοφερ και εγώ κατανοήσαμε ότι έπρεπε να έχουμε την οικογένεια της στο πλευρό μας και να μπορούμε να συζητάμε μαζί τους τις λεπτομέρειες. Σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν άνθρωποι που γνωρίζουν την ίδια μέχρι και το ποιο παντελόνι είχε φορέσει στις ταινίες της.
Ο Λούκα, ο γιος της από τον δεύτερο σύζυγο της, τον Αντρέα Ντότι, μας έδωσε μάλιστα πρόσβαση στα διαβατήρια της μητέρας και της γιαγιάς του, με τα οποία μπορέσαμε να εντοπίσουμε ημερομηνίες ταξιδιών που διέψευδαν προηγούμενες βιογραφίες», λέει η συγγραφέας.
«Όπως και η μητέρα του, είναι ένας ταπεινός άνθρωπος, ήταν πάντα διαθέσιμος. Οι τρεις μας περάσαμε πολλές ώρες σε κλήσεις Zoom και ο Λούκα πάντα μας ευχαριστούσε για την προσπάθεια που κάναμε. Τα λίγα μυθοπλαστικά στοιχεία που εντάξαμε ήταν με τη συγκατάθεση του.
Και διόρθωσε κάποια λάθη, όπως το γεγονός ότι η Όντρεϊ δεν κάπνιζε ποτέ όταν περπατούσε, κάτι που οι γυναίκες της γενιάς της δεν θα έκαναν ποτέ, και που είχαμε σχεδιάσει από λάθος, και μας είπε ανέκδοτα από τα παιδικά της χρόνια στην Ιταλία, για παράδειγμα για τη στοργική σχέση μεταξύ της μητέρας της και του προσωπικού τους».
Από την Ιταλία, η Χέπμπορν μετανάστευσε στα μέσα της δεκαετίας του 1970 στην Ελβετία, όπου είχε ήδη ένα σπίτι στο Tolochenaz, έχοντας σιχαθεί το κυνήγι των παπαράτσι και φοβούμενη ότι θα απήγαγαν τα παιδιά της για λύτρα.
*Με πληροφορίες από Elpais | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Το κόμικ «Audrey Hepburn» των Eileen Hofer και Christopher
- Αντετοκούνμπο: «Τα χρήματα έφυγαν ήδη, πρέπει να πάρω δώρο στη σύζυγο και τα τρία παιδιά μου»
- Το δώρο που θέλει κάθε gamer
- «Έχω σταματήσει να τρώω» – Η Λίλι Άλεν δεν είναι σε καλή ψυχολογική κατάσταση
- Ένα μανιφέστο ενάντια στην ασφάλεια
- Ρωσία: Συνελήφθη ο δράστης της δολοφονίας του Κιρίλοφ – «Παραδέχτηκε ότι στρατολογήθηκε από την ουκρανική SBU»
- Στον νέο ρόλο της Τουρκίας δεν μπορούμε να απαντάμε με κλισέ