«Πειραγμένες» αντλίες: Μπορούμε να διασφαλιστούμε πραγματικά για την ποιότητα και την ποσότητα που αγοράζουμε;
Μία πολυεπίπεδη διαδικασία ελέγχου που αποτελεί πρότυπο, ενώ συμβαδίζει απόλυτα με τους στόχους της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας καυσίμων.
Όπως όλα δείχνουν, νέος νόμος που αφορά στον περιορισμό της φοροδιαφυγής, είναι αυτό που επιδιώκει να δώσει ένα τέλος στο φαινόμενο του λαθρεμπόριο καυσίμων το οποίο αποτελεί… πονοκέφαλο για την κυβέρνηση και τους καταναλωτές. Το πλαίσιο που έχει ορίσει το Υπουργείο Οικονομικών μέσω του νέου νόμου είναι ιδιαίτερα αυστηρό και δεν αφήνει κανένα περιθώριο στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, οι οποίες θα είναι πλέον συνυπεύθυνες για τους ελέγχους που θα κάνουν στα πρατήρια.
Πιο αναλυτικά, ο νέος νόμος ορίζει πως η αγορά θα φέρει τις δικές τις ευθύνες ελέγχου και εποπτείας, αφού οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να ελέγχουν το δίκτυο των πρατηρίων τους μία φορά τον χρόνο, να μην συναλλάσσονται με όσους γνωρίζουν πως λαθρεμπορεύουν και νοθεύουν τα καύσιμα ή παραποιούν τους μηχανισμούς τους. Το ίδιο ισχύει, βέβαια, και για όσους επιχειρούν να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας «πειραγμένες» αντλίες. Μάλιστα, σε περιπτώσεις παράβασης, οι κυρώσεις προβλέπουν διακοπή της συνεργασίας με το πρατήριο, αφαίρεση του σήματος, ενημέρωση της ΑΑΔΕ, σφράγιση της εγκατάστασης για δύο έτη, καθώς και διετή απαγόρευση της δραστηριοποίησης των νομικών προσώπων τους στη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων.
Ωστόσο, πολύ πριν το νέο νόμο, συγκεκριμένα το 1998, η ελίν ήταν η πρώτη εταιρεία στη χώρα, η οποία είχε αρχίσει να διαμορφώνει μία ολοκληρωμένη, εξειδικευμένη και πολυεπίπεδη διαδικασία ελέγχου ποιότητας.
Δέσμευση ποιότητας για την ελίν σημαίνει αξιοπιστία, σεβασμός και εντιμότητα
Η ελίν δεν περιορίζεται μόνο στους δικούς της ελέγχους, όπως δεν βασίζεται και εξ ολοκλήρου στους ελέγχους ενός και μόνο φορέα. Παραμένοντας εδώ και 70 χρόνια στην κορυφή του κλάδου της, η ελίν έχει καταφέρει να ξεχωρίσει για την αξιοπιστία της, αντιμετωπίζοντας τους καταναλωτές με σεβασμό και εντιμότητα. Εστιάζοντας στην προστασία τους από παραβατικές συμπεριφορές, η εταιρεία εφαρμόζει καθημερινά διαδικασίες που εξασφαλίζουν τη βέλτιστη επιχειρησιακή της λειτουργία.
Μάλιστα, σε αυτές τις αξίες βασίζεται και η «Δέσμευση Ποιότητας», η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του ’90 από την ελίν σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα τριπλού ελέγχου ποιότητας το οποίο εφαρμόζεται σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας, ενώ το 2019 πήρε την τελική του μορφή, αυτή που διατηρεί μέχρι και σήμερα. Η ελίν έχει αναπτύξει μία εξιδεικευμένη υπηρεσία ποιοτικού ελέγχου που επισφραγίζει την ορθή εκτέλεση της διαδικασίας, έως και την παράδοση των καυσίμων με τα βυτιοφόρα οχήματα.
Αφού πραγματοποιούνται σχολαστικοί δειγματοληπτικοί έλεγχοι, η ελίν πιστοποιεί την ακεραιότητα στην ποσότητα παράδοσης. Στη συνέχεια, τα βυτιοφόρα της εταιρείας, τα οποία διαθέτουν σύγχρονο σύστημα GPS και μετρητές στάθμης ώστε να παρακολουθείται η πορεία και οι ποσότητες παράδοσης, εξασφαλίζουν τη σωστή παραλαβή πετρελαίου. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία διενεργεί επιπλέον ελέγχους με μυστικά οχήματα, σε περίπτωση που εντοπίσει «πειραγμένες» αντλίες ή ελλειμματικές παραδόσεις στα πρατήρια του δικτύου της. Επιπλέον, κάθε στάδιο της διαδικασίας συμφωνεί με τις απαιτητικές ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής.
Δύο φορείς που «συμμαχούν» με την ελίν για την προστασία των καταναλωτών
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως «σύμμαχος» της ελίν στην προσπάθεια για την αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών είναι η Bureau Veritas, δηλαδή το μεγαλύτερο, αξιόπιστο εργαστήριο ανάλυσης πετρελαιοειδών στην Ελλάδα, το οποίο αναλαμβάνει το δεύτερο επίπεδο ελέγχου των προϊόντων της. Η Bureau Veritas διενεργεί περισσότερους από 1.000 δειγματοληπτικούς ελέγχους ετησίως, στα καύσιμα και τα λιπαντικά, σε όλα τα πρατήρια ελίν, σε όλες τις παραλαβές στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την παραλαβή, καθώς και στην αποθήκευση και τη διακίνηση. Έπειτα, αναλύει τα δείγματα και γνωστοποιεί στην εταιρεία τα αποτελέσματα των μετρήσεων.
Στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο ελέγχου των προϊόντων της, η ελίν συνεργάζεται με τον ανεξάρτητο φορέα Lloyd’s Register, ο οποίος διασφαλίζει ότι τόσο οι έλεγχοι της ελίν, όσο και του προηγούμενου φορέα διενεργούνται με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, η διαδικασία ελέγχου της Lloyd’s Register περιλαμβάνει γραπτές διαδικασίες για κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας, εσωτερικές και εξωτερικές επιθεωρήσεις, καθώς και εξαμηνιαίες αναθεωρήσεις της στρατηγικής Διασφάλισης Ποιότητας. Συγχρόνως, πιστοποιεί την ολοκληρωμένη διαχείριση διασφάλισης ποιότητας σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας της ελίν, ενώ στις περιπτώσεις που τεκμηριώνεται κάποια παράβαση, η εταιρεία εφαρμόζει αυστηρά μέτρα.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως η ελίν είναι η πρώτη και η μόνη ελληνική εταιρεία καυσίμων, η οποία έχει διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου, θέλοντας να εγγυηθεί στους καταναλωτές μία υψηλή ποιότητα καυσίμων σε κάθε σημείο παράδοσης, σε κάθε πρατήριο του δικτύου της. Και επειδή πέρα από τους δικούς της ελέγχους λαμβάνει και τις έγκυρες πιστοποιήσεις δύο ανεξάρτητων φορέων, μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ακεραιότητα των προϊόντων της.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις