«Στις 11 το βράδυ γνωρίζαμε για 16 νεκρούς» – Τι υποστήριξε ο εναέριος συντονιστής της Πυροσβεστικής
Την πληροφορία ότι γνώριζαν για νεκρούς το βράδυ της ημέρας που σημειώθηκε η τραγωδία στο Μάτι επιβεβαίωσε ο τότε εναέριος συντονιστής της Πυροσβεστικής.
- Πως η Χεζμπολάχ εκδίωξε τον ισραηλινό στρατό από την πόλη Χιάμ
- Τεράστιες οι ζημιές από την πύρινη λαίλαπα στο Λος Άντζελες - Καλλιέργειες έγιναν παρανάλωμα του πυρός
- Μαθητές και εκπαιδευτικοί από τον Βόλο αρρώστησαν σε πενταήμερη - 2 μαθήτριες προληπτικά στο νοσοκομείο
- Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ένας ακόμα κατηγορούμενος στη δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι την ώρα της απολογίας του μίλησε για βεβαιωμένους νεκρούς που ο ίδιος είχε δει μάλιστα γύρω στις 11 το βράδυ, αφήνοντας επί της ουσίας έκθετους όλους εκείνους -πολιτικά και μη πρόσωπα – που έλαβαν μέρος στη περίφημη συνέντευξη που δόθηκε χωρίς καμία αναφορά σε νεκρούς.
«Γύρω στις 11 το βράδυ μου έδειξε η ΕΜΑΚ 16 σάκους με νεκρούς! Ενημέρωσα αμέσως τον αρχηγό» είπε στην απολογία του. Αξίζει να σημειωθεί πως από τη δική του πλευρά ο τότε αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος Σωτήρης Τερζούδης απολογούμενος είχε πει, σε σχετική ερώτηση του Εισαγγελέα, πως κατά την διάρκεια της επίμαχης συνέντευξης στο ΕΣΚΕ, πριν τα μεσάνυχτα, «γνωρίζαμε για κάποιους νεκρούς».
Ο κ. Λάμπρης, ο οποίος πέταξε αρχικά με ελικόπτερο πάνω από την φωτιά στην Κινέτα και εν συνεχεία πάνω από την φωτιά στο Νταού Πεντέλης., στη συνέχεια κατόπιν εντολής που έλαβε, μετέβη οδικώς στην φωτιά στην Ανατολική Αττική όπου όπως είπε στο δικαστήριο: «Στην Λεωφόρο Μαραθώνος υπήρχε τρομερή κίνηση από αυτοκίνητα.. Η εικόνα της πυρκαγιάς με έκανε να παγώσω. Είχε κινηθεί πολύ γρήγορα. Οι φλόγες ήταν τεράστιες πάνω από 20 μέτρα. Είχαν καεί σπίτια. Τηλεφώνησα αμέσως, στις 18.58 στον υποδιοικητή Βασίλη Ματθαιόπουλο και του είπα πως η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. «Εδώ έχει καεί κόσμος» του είπα. Μου απάντησε πολύ ανήσυχος ότι θα τα στείλει όλα εκεί».
Απαντώντας στην κατηγορία που του καταλογίζει πως εγκατέλειψε την θέση του κατά τους κρίσιμους χρόνους ο κατηγορούμενος τόνισε: «Εγώ δεν εγκατέλειψα τα καθήκοντα μου. Ούτε στο γραφείο ήμουν ούτε στο σπίτι μου . Μέσα σε 40 λεπτά πήγα από την Ελευσίνα στην φωτιά για την οποία τώρα κατηγορούμαι. Ενημέρωσα για την εικόνα που είχα τους σωστούς ανθρώπους στους σωστούς χρόνους».
Καταλήγοντας ο κατηγορούμενος είπε «το συγκεκριμένο φαινόμενο θεωρώ ότι μας ξεπέρασε και σαν πρόσωπα και σαν υποδομή».
Ο Χρήστος Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1» στο οποίο βρισκόταν και ο κ. Λάμπρης, φανερά φορτισμένος δήλωσε αθώος υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται στη θέση αυτή του κατηγορούμενου γιατί υπερέβαλε εαυτόν.
«Εδώ, την ευσυνειδησία και την αίσθηση καθήκοντος, την κάναμε κατηγορητήριο» πρόσθεσε ο κ. Δροσόπουλος σε μία αποστροφή της απολογίας του.
Στη συνέχεια, ο κατηγορούμενος συναισθηματικά φορτισμένος και ξεσπώντας σε κλάματα, εξήγησε : «Ο ισχυρισμός ότι διέθετα 20 λεπτά καύσιμα είναι εσφαλμένος. Κανένα στοιχείο δε διέλαθε της προσοχής μου, αντίθετα υπερέβην τα εσκαμμένα. Θα έπρεπε να είμαι προσγειωμένος και να μην ελεγχθώ. Όπως αυτοί που έμειναν προσγειωμένοι και ούτε κατάθεση δεν έδωσαν. Στο Μάτι εγώ το μόνο που μπορούσα να ελέγξω ήταν όργανα ελικοπτέρου, καύσιμα και να κάνω ό, τι καλύτερο μπορούσα. Όταν προσγειώθηκα στη βάση μου είχα εκτελέσει την αποστολή μου. Παρ’ όλο που υπερέβαλα εαυτόν δεν μπορούσα να αποτρέψω γεγονός».
Ο κ. Δρακόπουλος κατέληξε στην απολογία του, εκφράζοντας τη πικρία του, πως τελικά η Πολιτεία-όπως είπε-τον τίμησε με το να τον καταστήσει κατηγορούμενο.
Ο Γεώργιος Πορτοζούδης, τότε διοικητής της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. (υπηρεσία εναέριων μέσων ) άρχισε την απολογία του, εξηγώντας τι ακριβώς κάνει η εν λόγω υπηρεσία, που βρίσκεται στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
«Μας είχαν ζητήσει τα πιο απίθανα πράγματα και είχαμε εκτελέσει σχετικές αποστολές τα προηγούμενα χρόνια» είπε ο κ. Πορτοζούδης, εξηγώντας ότι είχαν πολλά αιτήματα κυρίως για διακομιδές αλλά και για συνδρομή στην ΕΛΑΣ αλλά και θέματα εθνικής ασφάλειας για τα οποία όπως είπε χαρακτηριστικά δεν μπορεί να πει παραπάνω.
Όσο αφορά εκείνη την ημέρα τόνισε ότι «τίποτα δεν προμήνυε ότι θα έχουμε τέτοια καταστροφή. Έφυγε, νωρίς, το πρώτο ελικόπτερο για Κινέτα, στη συνέχεια ζητήθηκαν και άλλα δύο».
Ο κ. Πορτοζούδης, επίσης, αναφέρθηκε στις καταγγελίες πως εκείνο το απόγευμα είχε εγκαταλείψει τη θέση του και εξέφρασε την πίκρα και την απογοήτευση του όπως είπε για την ανθρωποφαγία προς το πρόσωπο του.
«Θέλω να εκφράσω την οδύνη μου στους συγγενείς των θυμάτων. Από την πυροσβεστική, αυτό που μου έμεινε ήταν τα 18 μου χρόνια στην ΕΜΑΚ. Την ώρα που έσωζα κάποιον έσωζα και εαυτό μου. Η ανθρώπινη ζωή δεν έχει όρια» είπε στην έναρξη της απολογίας του ο Στέφανος Κολοκούρης, τότε διοικητής της 1ης ΕΜΑΚ και μετέπειτα αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος.
Όπως περιέγραψε ο κατηγορούμενος κανονικά στις 23 Ιουλίου 2018 είχε κανονική άδεια ωστόσο του ζητήθηκε από τον κ. Ματθαιόπουλο να επιστρέψει διότι υπήρχε βαθμός επικινδυνότητας 4.
Ο πρώην αρχηγός του ΠΣ μάλιστα σε ιδιαίτερα έντονα ύφος αναφέρθηκε και σε ευθύνες της τροχαίας, τονίζοντας: «Αυτό το χάος ποιος το επέτρεψε εκεί πέρα; Δεν έπρεπε να έχει ανοίξει ο δρόμος για διαφυγή».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις