VW Golf: Η μέθοδος -ανανεωμένη
Με περισσότερη αυτονομία για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις, επιπλέον ισχύ για την GTI και στοχευμένες παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό εξοπλισμό το Golf υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή της
Με 37 εκατομμύρια παραγωγή και πωλήσεις από το 1974, το Golf και οι οκτώ μέχρι σήμερα γενιές του συνιστούν μια από τις δημοφιλέστερες προτάσεις της VW, αλλά και γενικώς. Πριν την μετάβασή του μοντέλου σε μια νέα αμιγώς ηλεκτρική εποχή, κάτι που θα συμβεί στην επόμενη, ένατη κατά σειρά γενιά του η οποία μάλιστα, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες θα διατηρήσει και την ονομασία Golf για όλους τους ευνόητους λόγους, η VW αποκαλύπτει την ανανεωμένη εκδοχή της όγδοης γενιάς του. Κατά την συνήθη πρακτική της VW δεν υπάρχουν ριζικές αλλαγές αλλά ένα μεθοδικό finetuning που ωστόσο δεν αφήνει «απείραχτη» καμία πτυχή του ανανεωμένου μοντέλου.
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση η οποία ακολουθεί μια εξελικτική λογική αντί της διαφοροποίησης, με τα φώτα LED να έχουν αποκτήσει μια ελαφρώς διαφορετική σχεδίαση, ενώ προαιρετικά, εκτός από την γραμμή LED που λειτουργεί ως συνδετικό στοιχείο ανάμεσά τους, μπορεί να επιλέξει κανείς και φωτιζόμενο λογότυπο. Φυσικά στις επιλογές συγκαταλέγονται και τα ισχυρότερης φωτεινότητας φώτα Matrix IQ. Light.
Στο πίσω τμήμα κυριαρχούν επίσης τα νέα φώτα που έχουν αποκτήσει πιο τρισδιάστατα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό τους και μπορούν να μεταβάλλουν την φωτεινή υπογραφή τους βάσει τριών σχετικών ρυθμίσεων που επιλέγει κανείς μέσω του infotainment.
Tην εξωτερική εικόνα συμπληρώνουν νέες αποχρώσεις για το αμάξωμα καθώς και νέου σχεδιασμού τροχοί από 16 έως 19 ίντσες τόσο για την πεντάθυρη όσο και για την station wagon έκδοση.
Στα ενδότερα, κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το νέο infotainment το οποίο είναι διαθέσιμο με οθόνες 10,4 ή 12,9 ιντσών, διάταξης 16:9, και βασίζεται στην νεότερη εκδοχή λειτουργικού των Γερμανών, MIB4. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα νέα και ευκρινή γραφικά αλλά και φωτιζόμενα –πια– χειριστήρια στο κάτω μέρος της οθόνης προς όφελος της χρηστικότητας.
Ο έλεγχος της κεντρικής οθόνης και των μενού μπορεί να πραγματοποιηθεί επίσης ευκολότερα από την συγκεκριμένη μπάρα και ακόμα μία που βρίσκεται στο άνω μέρος της οθόνης ενώ πλέον έχει προστεθεί ένας νέος ψηφιακός βοηθός που λειτουργεί με φωνητικές εντολές και ενσωματώνει το ευφυές chatbot, ChatGPT, έχοντας διευρύνει δραστικά το γνωστικό του πεδίο και το φάσμα ερωτήσεων που μπορεί να απαντήσει. Επίσης κατά γενική απαίτηση του κοινού, τα συμβατικά χειριστήρια έχει επιστρέψει στο τιμόνι αντικαθιστώντας τα αφής.
Ο ψηφιακός πάντα πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών προσφέρει περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης βάσει τεσσάρων θεμάτων (Classic, Progressive, Navigation, R-Line) καθώς, στις εκδόσεις GTI, GTE και R, επιπλέον αντίστοιχες επιλογές προσαρμοσμένες στο προφίλ των αντίστοιχων εκδόσεων.
Σε επίπεδο κινητήρων, με εξαίρεση την αμιγή ηλεκτροκίνηση, το ανανεωμένο Golf προσφέρει απάντηση όποιο και αν είναι το ζητούμενο καθώς προσφέρει την επιλογή μεταξύ έξι εκδόσεων βενζίνης, δύο diesel και σε εκδόσεις με ήπια υβριδική ή plug-in υβριδική τεχνολογία. Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί σταθερά ο TSI του 1,5 λίτρου σε εκδοχές ισχύος 115 και 150 ίππων και σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Δίνει την σκυτάλη σε δίλιτρο TSI ισχύος 204 ίππων σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση.
Σε ό,τι αφορά την έκδοση GTI η οποία εφοδιάζεται επίσης με δίλιτρο κινητήρα σε συνδυασμό με το 7άρι DSG, η ισχύς έχει σκαρφαλώσει σε 265 ίππους και μεταδίδεται πατροπαράδοτα στους μπροστινούς τροχούς.
Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις eTSI αντικατοπτρίζουν τις εισαγωγικές βενζίνης, προσφέροντας ισχύ 115 ή 150 ίππων μόνο που βέβαια στην προκειμένη περίπτωση μοναδική επιλογή αποτελεί το κιβώτιο DSG ενώ το παράλληλο κύκλωμα των 48 Volt σε συνδυασμό με την μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, μπορεί να συμβάλλει στη συνολική ισχύ με 20 επιπλέον ίππους και 25 Nm ροπής, ενώ περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου κατά 0,5 λίτρου/100 χλμ.
Για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση, το Golf διατίθεται σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες αξιοποιούν τον ίδιο κινητήρα 1,5 λίτρου απόδοσης 150 ίππων στην μετεξελιγμένη εκδοχή Evo2 με μεταβλητής γεωμετρίας turbo ο οποίος συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς της εισαγωγικής έκδοσης eHybrid ανέρχεται σε 204 ίππους και 350 Nm ροπής. Στην περίπτωση της κορυφαίας plug-in παραλλαγής του Golf GTE, ο TSI του 1,5 λίτρου αποδιδει 177 ίππους, το ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων και η συνδυαστική ισχύς αυξάνεται σε 272 ίππους και 400 Nm ροπής. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις αξιοποιείται πλέον μια μεγαλύτερη μπαταρία 19,7 kWh η οποία αυξάνει τη διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία σε 100 χλμ. ενώ διατίθεται πλέον φορτιστής 11 kW και προσφέρεται η δυνατότητα επαναφόρτισης με ισχύ έως kW.
Τις επιλογές diesel ανοίγει δίλιτρος TDI με ισχύ 115 ίππων και σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο ενώ ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και σε εκδοχή ισχύος 150 ίππων σε συνδυασμό με DSG κιβώτιο. Να σημειωθεί ότι οι diesel εκδόσεις είναι αποκλειστικά εμπροσθοκίνητες.
- Μπαρτζώκας: «Κάναμε σπουδαία εμφάνιση – Χαίρομαι που έχω τον Φουρνιέ»
- Πατινάζ σε glass floor – Το αριστούργημα του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ ήρθε την κατάλληλη στιγμή
- Τα μεγάλα σουτ του Φουρνιέ στο ΟΑΚΑ – Έτσι «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό (vids)
- Ινδονησία: Μεγάλες ζημιές από το ηφαίστειο – Περίπου 10.000 εκτοπισμένοι έως τώρα
- Εβάν, το… εξοχικό σου
- Μπαρτζώκας: «Φανταστικό παιχνίδι – Πήραμε όσα μας έδωσε ο Παναθηναϊκός»