Πότε κυκλοφορεί το επόμενο αυτοκίνητο της Tesla; Φήμες για crossover
Ο δισεκατομμυριούχος της Tesla θέλει να βγάλει στην αγορά ένα οικονομικό EV και ένα αυτοκινούμενο ρομποταξί – Άγνωστο πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή.
Μια νέα σελίδα θέλει να ανοίξει η Tesla, όπως υποδηλώνει η κινησή της να ενημερώσει τους προμηθευτές της ότι σκοπεύει να ξεκινήσει την μαζική παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος.
Με την κωδική ονομασία «Redwood», το νέο μοντέλο που παραπέμπει σε ένα συμπαγές crossover, θα αρχίζει να κατασκευάζεται στα μέσα του 2025, αποκάλυψε την Τετάρτη το Reuters.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, έχει ανοίξει εδώ και καιρό την… όρεξη των φανατικών καταναλωτών και των επενδυτών για προσιτά και πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα και αυτοκινούμενα ταξί που αναμένεται να κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Απέναντι στην BYD
Αυτά τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός EV 25.000 δολαρίων, θα του επιτρέψουν να ανταγωνιστεί τα φθηνότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και έναν αυξανόμενο αριθμό φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αυτά που κατασκευάζονται από την κινεζική BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla ως ο κορυφαίος κατασκευαστής EV στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Ο Μασκ είχε αρχικά υποσχεθεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο αξίας 25.000 δολαρίων το 2020, ένα σχέδιο που αργότερα έβαλε στο ράφι και στη συνέχεια αναβίωσε. Το φθηνότερο μοντέλο της Tesla, το Model 3 sedan, έχει σήμερα τιμή εκκίνησης 38.990 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η εταιρεία, μάλιστα, όπως αναφέρει και το Reuters, σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο και ενδιαφέρεται να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ινδία για την παραγωγή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κατασκευάστρια εταιρεία EV έχει επίσης εργοστάσια στη Σαγκάη και στο Fremont της Καλιφόρνια.
Ζήτηση και μεγέθη
Η στροφή του σε ένα compact και πιο οικονομικό μοντέλο δεν είναι τυχαία. Ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι ανησυχεί για τον αντίκτυπο των υψηλών επιτοκίων στη ζήτηση των καταναλωτών για μεγάλα είδη όπως τα αυτοκίνητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, αφού έστειλε προσκλήσεις για υποβολή προσφορών για το μοντέλο «Redwood» σε προμηθευτές, προέβλεψε εβδομαδιαίο όγκο παραγωγής 10.000 οχημάτων, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο του 2025.
Το χρονοδιάγραμμα της επόμενης γενιάς συμπαγών οχημάτων ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή ερωτήματα των επενδυτών προς την Tesla πριν από την έκθεση τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της το απόγευμα της Τετάρτης, όπου αναμένεται να προβλέψει αύξηση 21% στις παραδόσεις του 2024, πολύ κάτω από τον μακροπρόθεσμο ετήσιο στόχο του 50% που είχε θέσει ο Musk πριν από περίπου τρία χρόνια.
Όχι ένα, αλλά δύο προϊόντα
Σύμφωνα με το Reuters, η αρχιτεκτονική της επόμενης γενιάς της Tesla, που εσωτερικά ονομάζεται «NV9X», θα περιλαμβάνει δύο ή περισσότερα μοντέλα.
Ο Μασκ είχε δηλώσει πράγματι τον Μάιο ότι η Tesla εργάζεται πάνω σε δύο νέα προϊόντα, με δυνατότητα συνδυασμένων πωλήσεων 5 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. «Τόσο ο σχεδιασμός των προϊόντων όσο και οι τεχνικές κατασκευής είναι πάνω από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στη βιομηχανία», ανέφερε στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Tesla.
Δύο χρόνια πριν, ο δισεκατομμυριούχος είχε αποκαλύψει τις σκέψεις του για ένα αποκλειστικά αυτοκινούμενο ταξί με φουτουριστική εμφάνιση το 2024, όπως και ενός νέου μοντέλου ηλεκτροκίνησης, μετά από αρκετές αποτυχίες στον στόχο της για την επίτευξη πλήρους αυτοκινούμενης ικανότητας.
Ενώ τόσο ο ίδιος και άλλα στελέχη της Tesla παρουσίασαν τον περασμένο Μάρτιο σχέδια για να μειώσουν στο μισό το κόστος των οχημάτων της επόμενης γενιάς, χωρίς να δώσουν χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της παραγωγής.
Απώλεια στόχων
Η αλήθεια είναι πως η Tesla έχει ιστορικό στο να… χάνει τους στόχους της για παραγωγή και λανσαρίσματα κάτι που την αναγκάζει διαρκώς να επανεκτιμά τα χρονοδιαγράμματα αλλά και τις τιμολογήσεις.
Η παραγωγή του Cybertruck, για παράδειγμα, έχει καθυστερήσει και αργεί να επιταχυνθεί – η τιμή εκκίνησης των 60.990 δολαρίων στις ΗΠΑ είναι 50% υψηλότερη από αυτή που ο Μασκ διαφήμιζε το 2019, γεγονός που η αγορά αποδίδει την υπερβολική αισιοδοξία που τον διακατέχει.
Ομοίως, ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι το προσιτό μοντέλο θα κατασκευαζόταν αρχικά στο εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας. Ωστόσο το πρόβλημα που εντοπίζεται στην περίπτωση αυτή δεν αφορά μόνο την παραγωγή. Η επίτευξη κέρδους από τα φθηνότερα EV θα είναι δύσκολη, δεδομένου του κόστους των μπαταριών καθώς και των παραδοσιακών δυσκολιών στην παραγωγή ποιοτικών φθηνών οχημάτων.
Για να καταλάβει πώς λειτουργεί ο συνδυασμός οικονομία-απόδοση, η Tesla δεν δίστασε να αποδομήσει -στην κυριολεξία- ένα Honda Civic του οποίου η τιμή ξεκινά από 23.950 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να μελετήσει πώς να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου