Το «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» του Νάνι Μορέτι σε μια ειδική προβολή στον Δαναό
Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τον Νάνι Μορέτι στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η ενότητα προβολών Fundamentals of Cinema, που έχει ως στόχο να προσφέρει στο κοινό τη δυνατότητα να απολαύσει στη μεγάλη οθόνη αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά, συνεχίζει τις προβολές της στην Αθήνα σε συνεργασία με τον κινηματογράφο Δαναό, με το «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» (Caro diario) του Νάνι Μορέτι.
Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στις Κάννες
Μία από τις σπουδαιότερες δημιουργίες του σύγχρονου ιταλικού σινεμά, η οποία τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στις Κάννες, εδραιώνοντας τον Νάνι Μορέτι ως σκηνοθέτη πρώτης γραμμής στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, η ταινία Αγαπημένο μου ημερολόγιο θα προβληθεί τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου στις 20:00.
Την ταινία θα παρουσιάσει ο σκηνοθέτης και Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Λευτέρης Χαρίτος
Χωρισμένο σε τρία ευδιάκριτα κεφάλαια και δομημένο σε μορφή συνειρμικής περιπλάνησης (όπως δηλαδή και οι αναμνήσεις μας) το Caro diario ξεδιπλώνεται ως ταξίδι ενδοσκόπησης ενός δημιουργού σε σύγχυση, το οποίο διατρέχει τους ανομολόγητους φόβους, τις αμφιβολίες, τα διλήμματα και τα ευτράπελα που συγκροτούν την απρόβλεπτη περιπέτεια της ζωής.
Ο Νάνι Μορέτι μάς ξεναγεί στο προσωπικό του ημερολόγιο
Ο Νάνι Μορέτι ανεβαίνει αρχικά στη βέσπα του και ανακαλύπτει κάθε γωνιά της Ρώμης που αγαπά και μισεί την ίδια στιγμή, ταξιδεύει σε ένα απομονωμένο νησάκι για να ξαναβρεί τον καλλιτέχνη μέσα του, έρχεται αντιμέτωπος με τον φόβο του θανάτου μόνο και μόνο για να ξαναβρεί τη χαρά της ζωής.
Με περιπαικτικό τόνο και (αυτο)σαρκαστική διάθεση, ισορροπώντας ανάμεσα στην εξομολόγηση και στη φάρσα, ο Μορέτι μάς υπενθυμίζει ότι κάθε απολογισμός των όσων καταφέραμε και παραλείψαμε στη ζωή είναι καταδικασμένος να μοιάζει με ανολοκλήρωτο παζλ.
Ένα φιλμ με χιούμορ αλλά και λεπτή ειρωνεία
Παράλληλα, δεν σταματά να διερωτάται για όλα εκείνα που διαμόρφωσαν τη σκηνοθετική του ταυτότητα και οπτική, επιστρατεύοντας το χιούμορ και τη λεπτή ειρωνεία ως το μόνο αποτελεσματικό γιατρικό.
Η μάχη με την απουσία της έμπνευσης, η υποδόρια ανάγκη για θαυμασμό και ο φόβος της αποτυχίας, η ηθική επιταγή και η εσωτερική ματαιότητα της πολιτικής στράτευσης, η λαχτάρα για όσα βρίσκονται μπροστά μας παρέα με τη συνειδητοποίηση πως ακόμη και το πιο λαμπρό μέλλον κρύβει μέσα του τη φθορά και το τέλος.
Παίζουν οι Nanni Moretti, Renato Carpentieri, Antonio Neiwiller.
- Εμπορικός πόλεμος: Δασμούς – αντίποινα σε αμερικάνικα προϊοντα ύψους 32,5 εκατ. ευρώ ετοιμάζει η ΕΕ
- Μουζάλας: Η Αριστερά έχει κατηγορηθεί για πολλά, αλλά για τα καραγκιοζιλίκια που γίνανε επί Κασσελάκη, ποτέ
- ΣτΕ: Αντισυνταγματικές διατάξεις για τα πτυχία των καλλιτεχνών – Στην Ολομέλεια η υπόθεση
- «Women in Male Fields»: Οι γυναίκες στο TikTok έχουν κουραστεί με τις δικαιολογίες των ανδρών
- Πλήγμα για την Γιουβέντους: Χάνει το ντέρμπι με την Μίλαν ο Βλάχοβιτς
- To λεπτότερο μακαρόνι του κόσμου φαίνεται μόνο στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο