Οι γυναίκες ράπερ κάνουν χώρο στη μητρότητα – «Kανένας δεν θα μου πει τι θα κάνω με το σώμα μου»
Καθώς η επιρροή και η επιτυχία τους αυξάνονται συνεχώς, καλλιτέχνιδες όπως η Sexyy Red και η Cardi B «αποστιγματίζουν» τη μητρότητα για τις ερμηνεύτριες του χιπ-χοπ.
Όταν η ράπερ Sexyy Red αντιλήφθηκε ότι ήταν έγκυος στο δεύτερο παιδί της αυτό το καλοκαίρι, αμέσως μετά τα singles της «Pound Town» και «SkeeYee» που έσπασαν τα charts και επικράτησαν στο TikTok, ο ενθουσιασμός της αντιμετωπίστηκε με διστακτικότητα από ορισμένα μέλη της ομάδας της.
Ανέφερε ότι δέχθηκε πίεση για να είναι σεξουαλικά ελκυστική σε γυναίκες και άνδρες, «επειδή όλοι έπρεπε να πιστεύουν ότι είχαν μια ευκαιρία μαζί σου»
Δήλωσε ότι κάποιοι συνεργάτες της ήταν υποστηρικτικοί. Άλλοι τη συμβούλευσαν να κάνει έκτρωση, συμβουλή που απέρριψε. «Δεν πρόκειται ποτέ να αφήσω κανέναν να μου πει τι να κάνω με το σώμα μου», δήλωσε σε μια συνέντευξη με τη δημοσιογράφο Hillary Crosley Coker.
Η ανδροκρατούμενη ζώνη μάχης του χιπ-χοπ
Η Sexyy, κατά κόσμον Janae Wherry, γνωστοποίησε δημοσίως την εγκυμοσύνη της μέσω μιας ανάρτησης στο Instagram με αφορμή την κυκλοφορία του τραγουδιού «Rich Baby Daddy», μιας επιτυχίας σε συνεργασία με τον Drake και την SZA.
Τώρα, στο τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης της, πραγματοποιεί συχνά εμφανίσεις με κορμάκια που αγκαλιάζουν την κοιλιά της, καθώς κάνει twerks και ραπάρει τις επιτυχίες της, έχοντας μαζί της στον δρόμο της, τον 3χρονο γιο της, Chuckyy, με τη βοήθεια της μητέρας της.
Οι γυναίκες στο χώρο της μουσικής, και ιδιαίτερα στην ανδροκρατούμενη ζώνη μάχης του χιπ-χοπ, έχουν εδώ και πολλά χρόνια ακούσει τη συμβουλή να διακόπτουν τις εγκυμοσύνες τους ή τουλάχιστον να απομακρύνονται από το προσκήνιο μέχρι να γεννήσουν τα μωρά τους, λέγοντας ότι η προβολή της εγκυμοσύνης και της μητρότητας θα τις έκανε να φαίνονται αποδυναμωμένες, μη ελκυστικές ή μη επικεντρωμένες στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική καριέρα τους.
«Λοιπόν, αν πρόκειται έτσι και αλλιώς να έχω ενοχές ως μητέρα», είπε, «θα μπορούσα κάλλιστα να συνεχίσω να κάνω το μόνο πράγμα που ξέρω να κάνω σαν φρικιό, δηλαδή μουσική»
Τα ανδροκρατούμενα ραπ crews και οι δισκογραφικές εταιρείες κατά παράδοση στήριζαν τη δύναμη τους σε μία γυναίκα M.C. και κάθε φορά, δημιουργώντας πίεση στις γυναίκες να μην «χαραμίσουν» την ευκαιρία τους για τίποτα, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας οικογένειας.
Η Da Brat, της οποίας το ντεμπούτο άλμπουμ «Funkdafied» το 1994 ήταν η πρώτη πλατινένια κυκλοφορία από σόλο γυναίκα καλλιτέχνιδα της ραπ, ανέφερε ότι δέχθηκε πίεση για να είναι σεξουαλικά ελκυστική σε γυναίκες και άνδρες, «επειδή όλοι έπρεπε να πιστεύουν ότι είχαν μια ευκαιρία μαζί σου».
«Ενοχές ως μητέρα»
Την τελευταία δεκαετία, ωστόσο, η Sexyy Red και άλλες γυναίκες ράπερ που φιγουράρουν στα charts, όπως η Nicki Minaj, η Cardi B και η Yung Miami του συγκροτήματος City Girls, έχουν αγκαλιάσει τη μητρότητα με ιδιαίτερα εμφανείς και κερδοφόρους τρόπους.
Η Cardi B, ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ραπ, εκμεταλλεύτηκε τηλεοπτικές εμφανίσεις -στο «Saturday Night Live» το 2018 και κατά τη διάρκεια των βραβείων BET το 2021- για να φανερώσει τις εγκυμοσύνες της. Έκτοτε, έχει συνάψει διαφημιστικές συμφωνίες που εμπορεύονται τον ρόλο της ως μητέρα. Πέρυσι, η Walmart την έκλεισε για μια μηνιαία προωθητική ενέργεια για τη Γιορτή της Μητέρας, και έδωσε τη φωνή της σε έναν χαρακτήρα στην ταινία του Nickelodeon «Baby Shark’s Big Movie» μαζί με τον ράπερ Offset και τα παιδιά τους, Kulture και Wave.
Για την Yung Miami, κατά κόσμον Caresha Brownlee, η απόφαση να ξεκινήσει περιοδεία ενώ είναι έγκυος γεννήθηκε από ανάγκη. Το 2018, το αστέρι του duo σημείωνε άνοδο, την ώρα που η ραπερ JT καταδικάστηκε σε φυλάκιση δύο ετών μετά την καταδίκη του για απάτη με πιστωτικές κάρτες. Όπως και η Sexyy Red, η Yung Miami ήταν ευδιάκριτα έγκυος καθώς έκανε την πρώτη περιοδεία και τα βίντεο των City Girls και προωθούσε το ντεμπούτο άλμπουμ τους «Girl Code», από το οποίο προέκυψε το πλατινένιο single «Act Up».
Η Nicki Minaj γέννησε το 2020 εν μέσω ενός πενταετούς διαλείμματος μεταξύ των άλμπουμ της και παρέμεινε κυρίως μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας κατά τη διάρκεια της βρεφικής ηλικίας του γιου της.
Αν και μοιράστηκε φωτογραφίες του γιου της, που είναι γνωστός ως Papa Bear, στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε μια πρόσφατη φωτογράφιση για το εξώφυλλο της Vogue, φύλαξε πολλά μυστικά, συμπεριλαμβανομένου του πραγματικού του ονόματος. Πριν από την επιστροφή της στη μουσική και την κυκλοφορία του «Pink Friday 2», το οποίο έκανε ντεμπούτο στο Νο. 1 τον Δεκέμβριο, δήλωσε στη Vogue ότι είχε προβλέψει ότι θα ένιωθε το αίσθημα της απουσίας, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ ή λίγο δούλευε.
«Λοιπόν, αν πρόκειται έτσι και αλλιώς να έχω ενοχές ως μητέρα», είπε, «θα μπορούσα κάλλιστα να συνεχίσω να κάνω το μόνο πράγμα που ξέρω να κάνω σαν φρικιό, δηλαδή μουσική».
«Είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις πωλήσεις»
Η Da Brat δήλωσε ότι ήταν τυχερή που είχε ως μέντορα τον παραγωγό Jermaine Dupri, ο οποίος δεν επιχείρησε ποτέ να αλλάξει την εικόνα του «αγοροκόριτσου» που διατηρούσε στο απόγειο της καριέρας της. Αν και οι φήμες στροβιλίζονταν σχετικά με τη σεξουαλικότητά της, φοβήθηκε να αποκαλύψει ότι είναι bisexual το 2020, όταν άρχισε να βγαίνει με την Jesseca Dupart, η οποία είναι η νυν σύζυγος της. Το ζευγάρι πρωταγωνιστεί στο ριάλιτι «Brat Loves Judy», το οποίο κατέγραψε την εγκυμοσύνη της Da Brat με τον γιο τους, True Legend.
Οι διάσημες γυναίκες είναι σε γενικές γραμμές πιο ανοιχτές στο να μιλούν για την προσωπική τους ζωή, την υγεία τους και τους αγώνες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που έχει οδηγήσει στη δημιουργία ενός πολυπληθούς και πιστού κοινού. Η Minaj διαθέτει 229 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram και η Cardi B 169 εκατομμύρια, σε σύγκριση με τους 177,5 εκατομμύρια ακολούθους των Drake, J. Cole και Future, καθιστώντας τις γυναίκες του είδους, μια λογική επιλογή για τις μάρκες που αναζητούν διαδικτυακό αγοραστικό κοινό.
Επειδή οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότερο τα brands μέσω βίντεο στο TikTok, tutorials στο YouTube και reels στο Instagram, οι γυναίκες καλλιτέχνιδες πρόκειται να επωφεληθούν.
«Είναι πιο πιθανό να αυξήσουν τις πωλήσεις», δήλωσε η Ebonie Ward, διευθύνουσα σύμβουλος της αμιγώς γυναικείας εταιρείας διαχείρισης, 11th & Co, η οποία συγκαταλέγει την ράπερ Flo Milli και τον Future στους πελάτες της. Πρόσθεσε ότι η ομορφιά, το μακιγιάζ και η περιποίηση του δέρματος είναι μια κατηγορία με υψηλές πωλήσεις όπου οι έμποροι τείνουν να προτιμούν τις γυναίκες διαφημιστές.
Πηγή: New York Times | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Instagram | Cardi B
- LIVE: Ολυμπιακός – Μπασκόνια
- ΗΠΑ: Αποσύρεται από υποψήφιος υπουργός Δικαιοσύνης ο Ματ Γκετς
- Αυτός είναι o ρωσικός πύραυλος που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ουκρανία [Video]
- Η κληρονομιά του σπουδαίου Ναδάλ και το συγκλονιστικό βίντεο με τους 92 τίτλους του Ισπανού
- Σέρρες: Μεγάλη κινητοποίηση για φωτιά σε χωράφια – Τέσσερις προσαγωγές
- Πηγές 87+: Να απομονώσει τους αποστάτες ο πολιτικός κόσμος, να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας