«Ξέρω τι έκανες στο Ντουμπάι» – Πώς βγάζει λαβράκια η εφορία από τα social media
Το colpo grosso για την πάταξη της φοροδιαφυγής
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Αποφασίσατε να ταξιδέψετε στο Ντουμπάι και έχετε χρέη στην εφορία; Με μια ανάρτησή σας η ΑΑΔΕ μπορεί να σας βάλει στο στόχαστρο.
Αγοράσατε ένα σπίτι με πισίνα και ανεβάσατε φωτογραφία στα social media; Οι ελεγκτές καραδοκούν και αναζητούν αν η πισίνα έχει δηλωθεί στην εφορία.
Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν αναρτήσεις φυσικών προσώπων, αλλά και οι επιχειρήσεις κάθε μορφής που έχουν μεγάλη απήχηση στα social media (γνωστοί και ως «influencers»), ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο απόκρυφης εισοδημάτων και φοροδιαφυγής.
Οι ράμπο της εφορίας αξιοποιούν κάθε είδους σχόλιο, καρδούλες ή ακόμη και… like που γίνoνται στα social media προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες για εστίες φοροδιαφυγής. Σκανάρουν αναρτήσεις (π.χ. όσων χρωστούν) που επιδεικνύουν πολυτελή ζωή, σπίτια, αυτοκίνητα ταξίδια σε Facebook, Instagram και Tik Tok
Αρμόδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι η φοροδιαφυγή μέσω διαδικτύου αποτελεί νέα μόδα και για τον λόγο αυτό βάζουν στο στόχαστρο τα social media αναζητώντας υποθέσεις παράνομου πλουτισμού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν για τους ελεγκτές τα καταστήματα που δεν έχουν… φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και μέσω ιστοσελίδων που λειτουργούν αυτόνομα ως e-shop.
Οι ράμπο
Ειδική ομάδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά Facebook, Instagram και Tik Tok, προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνουν στην εφορία.
Με αφορμή τον γάμο της χρονιάς και την έφοδο της εφορίας ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής έστειλε σαφές μήνυμα για το πώς γίνονται έλεγχοι, με αφορμή όσα εντοπίζονται στα social media.
«Παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε ειδικά ψηφιακά εργαλεία», δήλωσε και πρόσθεσε πως υπάρχει ειδική ομάδα η οποία σκανάρει τα social media και θα εντοπίζει και στη συνέχεια γίνεται επαλήθευση και ο έλεγχος.
Ο γάμος και η φοροδιαφυγή
Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που «ξεσκόνισε» τα social media.
Με τη βοήθεια ενός ειδικού λογισμικού «τρέχει» ελέγχους και διασταυρώσεις σε φορολογικές δηλώσεις, τζίρους, τιμολόγια, myDATA. Στην περίπτωση του γάμου με έναν αλγόριθμο , οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης, που ακολούθησε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο έλεγχος και οι διασταυρώσεις διενεργήθηκαν ταυτόχρονα σε όλους τους επαγγελματίες από τον τραγουδιστή και το DJ μέχρι την μακιγιέζ και το κτήμα που έγινε το γαμήλιο πάρτι. Τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων ήταν εντυπωσιακά. Σχεδόν κανένας από τους επαγγελματίες δεν είχε κόψει παραστατικά (απόδειξη ή τιμολόγιο) για τις υπηρεσίες του.
Μετά τα ευρήματα, οι ελεγκτές έστειλαν προσκλήσεις στους εμπλεκόμενους να παρουσιαστούν στην Εφορία για να δώσουν εξηγήσεις. Για κάθε ένα ξεχωριστά είχε δημιουργηθεί φάκελος με όλα τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο. Οι επαγγελματίες που εμφανίστηκαν στην Εφορία υποστήριξαν ότι πρόσφεραν δωρεάν τις υπηρεσίες τους στο ζευγάρι ποντάροντας στην προβολή που θα είχαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σημειώνεται ότι φωτογραφίες, σχόλια, αναρτήσεις για συναλλαγές χωρίς απόδειξη είναι αυτές που αξιοποιούνται σε τέτοιους ελέγχους, με αποτέλεσμα οι ελεγκτικές υπηρεσίες να διευρύνουν τις λίστες τους.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις