Πώς τα Gucci Horsebit Loafer έγιναν τα απόλυτα It παπούτσια
Τα χαλαρά αλλά κομψά, βασικά παπούτσια στρέφουν και πάλι τα βλέμματα πάνω τους αποτελώντας σημείο αναφοράς πέρα από την μόδα.
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- Η Νικόλ Κίντμαν απαντά με «αγένεια» στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του Babygirl και διχάζει
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Όπως το παγωτό και η ομιλία με τα χέρια, τα Gucci Horsebit loafers είναι ένα από τα πιο λατρεμένα πολιτιστικά εξαγώγιμα προϊόντα της Ιταλίας.
Ένα πρώιμο υπόδειγμα του τρόπου ζωής la dolce vita, της χαλαρής πολυτέλειας και του virality της μάρκας, κυκλοφόρησε το 1953, σε μια εποχή ταχείας επέκτασης για την Gucci – την ώρα που ο οίκος άνοιγε τη ναυαρχίδα του στο Μανχάταν, στο ξενοδοχείο Savoy-Plaza, στην East 58th Street.
Σύμφωνα με την παράδοση της εταιρείας, ο Aldo Gucci (ο οποίος, μαζί με τα αδέλφια του Rodolfo και Vasco, ανέλαβε την επιχείρηση από τον πατέρα τους, Guccio, τον ιδρυτή) έφερε τα κομψά loafers ως απάντηση στην άνοδο των άνετων μοκασίνια knockabout, όπως τα Bass Weejuns, τα οποία παρατήρησε ότι ήταν δημοφιλή στους Αμερικανούς prepsters.
Καθώς οι παπαράτσι που έκαναν τζετ-σέτινγκ, όπως η Σοφία Λόρεν, η Τζέιν Μπίρκιν, η Ζακλίν Κένεντι και η Λι Ράντζιγουιλ, έφτασαν στο κατάστημα Gucci στη Via Condotti της Ρώμης, το Horsebit έγινε ένα από τα πρώτα παπούτσια της αγοράς και η δημοτικότητά του δεν άργησε να εξαπλωθεί στις ΗΠΑ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ερωτευμένοι με το ντιζάιν
Η αναβαθμισμένη πρόταση της Gucci, από μαύρο ελαφρύ δέρμα, με αμυγδαλωτή μύτη και ένα χαρακτηριστικό επίχρυσο στολίδι που παρέπεμπε στις ιππικές ρίζες της εταιρείας, έγινε αμέσως επιτυχία -ιδιαίτερα στην Ιταλία. Αρχικά για άνδρες, το παπούτσι ακολουθήθηκε σύντομα από γυναικείες εκδόσεις και αμφότερα κέρδισαν τις καρδιές -και τις λίρες- των νεόκοπων Ιταλών που ήταν ερωτευμένοι με τα αντικείμενα σχεδιασμού που συνέδεαν με τη μεταπολεμική αναγέννηση της χώρας τους.
Καθώς οι παπαράτσι που έκαναν τζετ-σέτινγκ, όπως η Σοφία Λόρεν, η Τζέιν Μπίρκιν, η Ζακλίν Κένεντι και η Λι Ράντζιγουιλ, έφτασαν στο κατάστημα Gucci στη Via Condotti της Ρώμης, το Horsebit έγινε ένα από τα πρώτα παπούτσια της αγοράς και η δημοτικότητά του δεν άργησε να εξαπλωθεί στις ΗΠΑ.
Όσο πανταχού παρούσα είναι σήμερα η Gucci, χάρη στην παγκόσμια παρουσία της στο λιανεμπόριο και την αξιοζήλευτη ψηφιακή της εμβέλεια, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πόσο ανήκουστο ήταν εκείνη την εποχή για ένα σχέδιο να κατακτήσει το διεθνές προσκήνιο και να προσελκύσει τόσο τις γυναίκες όσο και τους άνδρες.
Δείτε το βίνεο
Ο αντίκτυπος του Horsebit ξεπέρασε τους αριθμούς πωλήσεων
Ταυτιζόταν με μια μεταβαλλόμενη, πιο φιλελεύθερη προσέγγιση στους συμβατικούς ενδυματολογικούς κώδικες. Λιτό αλλά εύκολα αναγνωρίσιμο από απόσταση, απέπνεε ανέμελη γοητεία, με μια μικρή δόση status signaling. Πριν από την έλευση του αθλητικού παπουτσιού, ήταν ένα από τα λίγα casual παπούτσια που ήταν αποδεκτά τόσο στις αίθουσες συνεδριάσεων των εταιρειών όσο και στα country clubs.
Μέχρι τη δεκαετία του 1970, φωτογραφήθηκε πάνω στην έφηβη Jodie Foster ενώ έκανε skateboard, και στον τότε διευθυντή της CIA George H. W. Bush καθώς επισκεπτόταν τον Λευκό Οίκο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Σημείο αναφοράς, πέρα από τη μόδα
Σήμερα, το loafer παραμένει στενά συνδεδεμένο με την ιταλική χειροτεχνία και την πολιτιστική κληρονομιά και αποτελεί βασικό στοιχείο των συλλογών της Gucci. Πρόσφατα αποτέλεσε το θέμα της έκθεσης «Gucci Horsebeat Society», που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των ανδρικών επιδείξεων στο Μιλάνο και γιόρτασε όλες τις εκδοχές της στο πέρασμα των χρόνων, συμπεριλαμβανομένης μιας κόκκινης γόβας της συλλογής Gucci φθινόπωρο/χειμώνας 1995, σχεδιασμένη από τον Tom Ford.
Το snaffle εξακολουθεί να θυμίζει τη διακριτική φινέτσα που προέρχεται από μια ωραία ζωή, και τώρα εμφανίζεται σε μια σειρά από αξεσουάρ σε διάφορα χρώματα και στυλ, συμπεριλαμβανομένων των γούνινων mules.
Καθώς ο κόσμος της μόδας περιμένει με κομμένη την ανάσα να δει πώς θα συνεχίσει να εξελίσσεται η Gucci υπό τη διεύθυνση του νέου δημιουργικού διευθυντή Sabato De Sarno. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα έχει μια διαφορετική αντίληψη για το σύγχρονο ντύσιμο από τους προκατόχους του – αλλά είναι σίγουρο ότι το κλασικό άλογο θα συνεχίσει να ιππεύει ψηλά. Το σημείο πώλησής του μπορεί να είναι η άνεση και η ευκολία, αλλά η ιστορία του κάθε άλλο παρά αδρανής είναι.
*Με στοιχεία από wmagazine.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις