«Έχει την ευλογημένη κατάρα της ομορφιάς»: Ο Κίλιαν Μέρφι είναι ο πιο ταπεινός υποψήφιος για Όσκαρ
«Είμαι άθλιος στο να είμαι οτιδήποτε άλλο εκτός από ηθοποιός. Είμαι άθλιος στο να είμαι προσωπικότητα. Είμαι άθλιος στα κόκκινα χαλιά. Είμαι άθλιος στο να είμαι σε talk shows» είπε ο ηθοποιός.
Την περασμένη εβδομάδα, ο 47χρονος Κίλιαν Μέρφι απέσπασε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ για τον ρόλο του στην ταινία Οπενχάιμερ. Έμεινε έκπληκτος από την ανακοίνωση ενώ έπινε τσάι με τη σύζυγο και τους γονείς του.
«Πολύ μεγάλος γι’ αυτό»
Για την ίδια ταινία είχε ήδη κερδίσει τη Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου πριν από μερικές εβδομάδες. Αλλά για την πλειοψηφία του κοινού, ο Μέρφι εξακολουθεί να είναι ο αιμοσταγής Τόμας Σέλμπι από την επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά Peaky Blinders. Και, για όσους δεν έχουν δει ποτέ καμία από τις ταινίες του, είναι ένα meme.
«Ο Σίλιαν Μέρφι μοιάζει πάντα σαν κάποιος κάπου να τον απογοητεύει»
Το διαδίκτυο έχει κάνει meme τη μονίμως δύστροπη συμπεριφορά του. Πληκτρολογώντας τις λέξεις «Cillian disappointed», μπορείτε να βρείτε χιλιάδες ανέκδοτα που αφορούν την αμηχανία του. Το πρόσωπό του έχει βρει μια θέση στο διαδίκτυο, ανάμεσα σε λυπημένα γατάκια και χορογραφίες που αναπαράγονται συνέχεια.
Ωστόσο, ο ίδιος το αγνοεί αυτό, επειδή δεν έχει μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι – σύμφωνα με τα δικά του λόγια – «πολύ μεγάλος γι’ αυτό».
Η ιδιότητα του ως ποπ-κουλτουριάρικο φαινόμενο δεν έχει καμία σχέση με την εξαιρετική ερμηνεία του στην ταινία Οπενχάιμερ. Αντίθετα, στο Tumblr τον Ιούλιο του 2017, ένας χρήστης δημοσίευσε αρκετές φωτογραφίες του ηθοποιού σε συνεντεύξεις Τύπου, συνοδευόμενες από το κείμενο: «Ο Σίλιαν Μέρφι μοιάζει πάντα σαν κάποιος κάπου να τον απογοητεύει».
«Όταν άρχισε να παίζει, όλο το συνεργείο, όλοι στο δωμάτιο, έδωσαν προσοχή», εξομολογήθηκε ενθουσιασμένος ο Νόλαν
Σε όλες αυτές ο Μέρφι έδειχνε να αγνοεί τη συζήτηση με τους δημοσιογράφους – παρέμενε σοβαρός και αποστασιοποιημένος, με έναν αδιάφορο αέρα. Από εκεί και πέρα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν τα μαγικά τους πάνω του. Οι εικόνες του πολλαπλασιάστηκαν, όπως συνέβη με το #sadAffleck, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να διακωμωδήσουν τον Μπεν Άφλεκ λόγω της έκφρασης βαθιάς θλίψης στο πρόσωπό του, κατά τη διάρκεια διαφημιστικής συνέντευξης για το Justice League.
«Είμαι άθλιος στα κόκκινα χαλιά»
Μπορεί να μην θυμάστε το όνομα του Μέρφι, αλλά είναι δύσκολο να ξεχάσετε το πρόσωπο του: εκείνα τα πελώρια γαλάζια μάτια, στα οποία ο Ματ Ντέιμον – ο συνεργάτης του στο Οπενχάιμερ – ισχυρίζεται ότι μερικές φορές πιάνει τον εαυτό του να «κολυμπάει».
Το πρόσωπο με τις γωνίες μπορεί να θεωρηθεί είτε δαιμονικό είτε αρμονικό. «Έχει την ευλογημένη κατάρα της ομορφιάς», λέει η Σάλι Πότερ, που τον σκηνοθέτησε στην ταινία The Party (2017), «αλλά δεν τον νοιάζει καθόλου». Θα μπορούσε να είναι ένας τυπικός καρδιοκατακτητής, αλλά έχει εκφράσει την πλήρη αδιαφορία του για τις ρομαντικές κομεντί. Επίσης, δεν του αρέσουν οι περιοδείες για διαφημιστικές καμπάνιες, τα κόκκινα χαλιά, οι συνεντεύξεις και ό,τι περιλαμβάνει το παιχνίδι του Χόλιγουντ αντί για την καθαρή υποκριτική.
«Είμαι άθλιος στο να είμαι οτιδήποτε άλλο εκτός από ηθοποιός. Είμαι άθλιος στο να είμαι προσωπικότητα. Είμαι άθλιος στα κόκκινα χαλιά. Είμαι άθλιος στο να είμαι σε talk shows. Δεν είμαι καλός σε όλα τα άλλα πράγματα που συνοδεύουν τη δουλειά μου», έχει δηλώσει.
Οι κακοί του Μπάτμαν ήταν πάντα σταρ
Η ένταση του βλέμματος του γοήτευσε και τον Κρίστοφερ Νόλαν. Ενώ προετοίμαζε το Batman Begins (2005), έπεσε πάνω σε μια φωτογραφία του Μέρφι στο 28 Days Later και δεν μπορούσε να ξεκολλήσει από αυτά τα «τρελά μάτια».
Ο Μέρφι πέρασε από οντισιόν για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αν και ήξεραν και οι δύο ότι δεν ήταν ο κατάλληλος υποψήφιος για τον ρόλο του Μπρους Γουέιν. «Όταν άρχισε να παίζει, όλο το συνεργείο, όλοι στο δωμάτιο, έδωσαν προσοχή», εξομολογήθηκε ενθουσιασμένος ο Νόλαν.
Μέχρι τότε, οι κακοί του Μπάτμαν ήταν πάντα σταρ: Ο Τζακ Νίκολσον, ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, ο Τζιμ Κάρεϊ… Θα ήταν δύσκολο να πείσει το στούντιο ότι αυτός ο άγνωστος Ιρλανδός θα μπορούσε να είναι ένας καλός ανταγωνιστής. Ωστόσο, μόλις είδαν τα πειστήρια, δεν υπήρχαν πια αμφιβολίες.
Σήμερα αποτελεί μια ισχυρή υποψηφιότητα για να κερδίσει το αγαλματίδιο στα επερχόμενα Όσκαρ, όπου το Οπενχάιμερ είναι η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες.
Η ταινία σημείωσε επίσης μεγάλη εισπρακτική επιτυχία: έχει αποφέρει κέρδη της τάξης των 300 εκατομμυρίων δολαρίων, ποσό εντυπωσιακό για μια ταινία με θέμα έναν φυσικό και διάρκεια που υπερβαίνει τις τρεις ώρες. Το λεγόμενο φαινόμενο Barbenheimer συνέβαλε στην επιτυχία της: τόσο η Barbie όσο και ο Oppenheimer κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα το καλοκαίρι του 2023, αλλά προβλήθηκαν ως μια αδιαχώριστη εμπειρία και όχι ως ανταγωνιστές στο box office.
Ο Μέρφι ήταν σύμφωνος με αυτό, αν και έπρεπε να δει μόνος του την ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ: η πρεμιέρα της Barbie τον έπιασε στην παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας του στο Παρίσι. Μέχρι να επιστρέψει στο σπίτι του, η γυναίκα και τα παιδιά του την είχαν ήδη δει.
*Με πληροφορίες από Εl pais | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Photo: BBC/Press
- Ελλάδα-Μ. Βρετανία: Στόχος η ρεβάνς και… στο «βάθος» πρόκριση
- Ρουμανία: Στις κάλπες η χώρα για τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών – Θα κόψει το νήμα ο ακροδεξιός;
- Κάνιε Γουέστ: Κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
- Κηφισός: Δεν θα άντεχε το νερό του Ντάνιελ, του Ιανού ή της Βαλένθια εξηγεί καθηγητής του ΕΜΠ
- Super League: Ντέρμπι κορυφής στο Καραϊσκάκη ανάμεσα σε Ολυμπιακό και ΑΕΚ
- ΣΥΡΙΖΑ: Να παραμείνει αρραγής και μετά τις κάλπες