Μυτιληναίος για «Άκτιο – Αμβρακία»: «Η ΜΕΤΚΑ ικανή να παραδίδει έγκαιρα έργα υποδομών»
Επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ. και η ελάττωση του χρόνου ταξιδιού προς την Λευκάδα και Πρέβεζα κατά 40 λεπτά
Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, δόθηκε και επίσημα στη κυκλοφορία ο οδικός άξονας «Άκτιο – Αμβρακία», ένα έργο που ολοκλήρωσε με επιτυχία η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, θυγατρική της MYTILINEOS Energy & Metals.
Ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο-Αμβρακία» είναι συνολικού μήκους 49χλμ. Ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Α52 και συνδέει απ’ ευθείας την Ιόνια Οδό από τον Α.Κ Αμβρακίας με το Αεροδρόμιο του Ακτίου και την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου καθώς και τον οδικό άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας.
«Σημαντικό έργο»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε για το έργο: «Ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Θα χρειάζεται, πλέον, περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά για να ταξιδέψει οδικώς από την Αθήνα έως τη Λευκάδα, κερδίζοντας 45 λεπτά κατά τη διαδρομή. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αναβαθμίζει, πολύ-επίπεδα, το οδικό δίκτυο της χώρας. Γιατί συντομεύει τις αποστάσεις, αυξάνει την οδική ασφάλεια των χρηστών, μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση και δίνει αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή προς όφελος των τοπικών. Με την πολιτική μας δημιουργούμε υποδομές που προωθούν την ισχυρή μεγέθυνση, ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, αυξάνουν την απασχόληση και τονώνουν την κοινωνική συνοχή. Όλες και όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε την Πατρίδα πιο ισχυρή και την κοινωνία πιο ευημερούσα».
Υψηλές προδιαγραφές ποιότητας
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Mytilineos, η εταιρεία ανέλαβε το έργο «Άκτιο – Αμβρακία» το 2020. Με την σημερινή τελευταία τμηματική παράδοση η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ολοκληρώνει το έργο έγκαιρα και με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας. Είχε προηγηθεί η παράδοση του τμήματος της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, μήκους 17,4χλμ τον Ιούλιο 2022, 5 μήνες νωρίτερα από την συμβατική υποχρέωση της εταιρείας.
«Ένα τεχνικό έργο με εξαιρετικές δυσκολίες, κυρίως στην γεωμορφολογία του»
Μιλώντας κατά την τελετή παράδοσης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MYTILINEOS, Ευ. Μυτιληναίος, τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την παράδοσή του αυτοκινητοδρόμου, γιατί ανταπεξήλθαμε σε ένα τεχνικό έργο με εξαιρετικές δυσκολίες, κυρίως στην γεωμορφολογία του. Δικαιώσαμε έτσι την εμπιστοσύνη της αναθέτουσας αρχής, αλλά και τις επιταγές του πρωθυπουργού, να κατασκευάζονται σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τους πολίτες της χώρας μας. Η παράδοση αυτού του έργου πείθει, για άλλη μια φορά, και τους πλέον δύσπιστους για την ικανότητα της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ να παραδίδει έγκαιρα, έντεχνα, αξιόπιστα, και με τον πλέον συνεπή και αποτελεσματικό τρόπο εκτέλεσης έργων, και εντός προϋπολογισμών, τα έργα που της ανατίθενται.»
Το έργο αν και χωροθετείται εντός του νομού Αιτωλοακαρνανίας, ωφελεί σημαντικά την ευρύτερη γεωγραφική ενότητα που περιλαμβάνει τους Νομούς Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας – Πρέβεζας και Άρτας. Μέσω του Οδικού Άξονα Άκτιο-Αμβρακία επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 13 χλμ., ενώ ο χρόνος ταξιδιού προς τη Λευκάδα και την Πρέβεζα μειώνεται κατά 40 λεπτά, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος είναι πιο ασφαλής για κατοίκους και επισκέπτες. Επιπλέον, oι αστικές περιοχές της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας γίνονται περισσότερο ασφαλείς και πιο ανθρώπινες αφού η κυκλοφορία θα εξυπηρετείται πλέον από τον νέο αυτοκινητόδρομο μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές καυσαερίων, τον θόρυβο και την όχληση.
Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m εκάστη, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,50m και από κεντρική διαχωριστική νησίδα.
Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές, καινοτόμες αλλά και ειδικές τεχνικές λύσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: η εφαρμογή της μεθόδου δονητικής αντικατάστασης, η χρήση φωτιστικών σωμάτων LED στον οδοφωτισμό του έργου για εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση τροποποιημένης ασφάλτου για τον περιορισμό των μελλοντικών αναγκών συντήρησης και η αντιστήριξη διανοιγμένων πρανών ορυγμάτων.
Ολόκληρη η ομιλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της MYTILINEOS, Ευάγγελου Μυτιληναίου
«Σας καλωσορίζω στην τελετή παράδοσης ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου για την Δυτική Ελλάδα, του νέου αυτοκινητοδρόμου που συνδέει την Αμβρακία με το Άκτιο.
Το έργο αυτό, πριν ανατεθεί, μετά από επανα-δημοπράτηση, στη MYTILINEOS, τον Νοέμβριο του 2020, είχε περάσει από πλήθος προβλημάτων, που το ταλάνισαν για περισσότερο από μια δεκαετία, σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης.
Και σήμερα, η ΜΕΤΚΑ, η κατασκευαστική θυγατρική της MYTILINEOS, με βαρύ όνομα και ιστορία, το παραδίδει, εμπρόθεσμα και με υψηλά standard ποιότητας.
Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου, γιατί αντεπεξήλθαμε σε ένα τεχνικό έργο με εξαιρετικές δυσκολίες, κυρίως στη γεωμορφολογία του.
Δικαιώσαμε έτσι, την εμπιστοσύνη της αναθέτουσας αρχής αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος είναι εδώ μαζί μας για 2η φορά (με την ολοκλήρωση του έργου), υπογραμμίζοντας το ισχυρό ενδιαφέρον του για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και στη Δ. Ελλάδα αλλά και για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι, εάν τα χρήματα του Ελληνικού λαού ξοδεύονται σωστά και με φειδώ, με στόχο την κατασκευή έργων ευρωπαϊκού επιπέδου.
Ελπίζω να έμεινε ευχαριστημένος, με αυτά που είδε.
Κάνω μία παρένθεση, με την άδειά σας, λίγο προσωπική:
Η θυγατρική μας ΜΕΤΚΑ, που έφερε εις πέρας το έργο, ουσιαστικά έφυγε από την Ελλάδα πριν 15 χρόνια μη δυνάμενη να ανταγωνιστεί επιτυχώς άλλες εταιρείες για λόγους που όλοι γνωρίζουμε.
Το διάστημα αυτό, η ΜΕΤΚΑ έκανε 19 έργα σε 10 χώρες με μεγάλη επιτυχία, με τη συμβατική τους αξία να υπερβαίνει τα 4 δις ευρώ.
Όταν έγινε Π/Θ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με προέτρεψε να μεταφέρουμε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους από το εξωτερικό στην Ελλάδα ώστε να βοηθήσουμε κι εμείς τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, εγγυώμενος προσωπικώς την απόλυτη διαφάνεια στις διαδικασίες των Δημόσιων Έργων.
Ακολούθησα την παρότρυνσή του. Ελπίζω να μην το μετανιώσει, ευρισκόμενος σήμερα εδώ και βλέποντας τόσο δύσκολα έργα να παραδίδονται στην ώρα τους και σε απόλυτα ελεγχόμενο κόστος.
Εκτός από τον πρωθυπουργό, θέλω να ευχαριστήσω επίσης και τον προηγούμενο Υπουργό και Υφυπουργό με τους οποίους ξεκινήσαμε το έργο, και τους σημερινούς Χρήστο Σταϊκούρα και κ. Νίκο Ταχιάο, με τους οποίους έχουμε άριστη συνεργασία.
Μα πάνω από όλα θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας στη ΜΕΤΚΑ, που ξεχωρίζουν με την τεχνική τους γνώση και εμπειρία, ακολουθώντας πλήρως τις αξίες σε όλα τα πεδία δραστηριότητας της εταιρείας μας.
Κυρίες και κύριοι
Είμαστε σε ένα χρονικό σημείο στο οποίο έργα 15 δις ευρώ έχουν ήδη ανατεθεί, με ελάχιστες καθυστερήσεις σε σχέση με άλλα χρόνια.
Τώρα όμως αρχίζουν τα πολύ δύσκολα και συγκεκριμένα η ίδια η εκτέλεση των έργων. Πως τα ανεκτέλεστα, ένας όρος που αντιπαθώ, θα γίνουν εκτελεσμένα, ένας όρος που με γεμίζει ικανοποίηση. Πρέπει όλοι και όταν λέω όλοι συμπεριλαμβάνω και τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες υπήρξαν πολύ βοηθητικές στην εκτέλεση αυτού του έργου, να είναι αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια.
Πρέπει επίσης και εμείς, οι κατασκευαστικές εταιρείες να πάψουμε να βλέπουμε αυτή τη δουλειά σαν εργολαβία, αλλά ως μία σημαντική επιχειρηματική δραστηριότητα, τώρα ειδικά που η πλειοψηφία των έργων θα είναι ιδιωτικά ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις.
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια, λοιπόν, είμαστε όλοι μας εδώ για να σας παραδώσουμε αυτό το έργο.
Εύχομαι σε όλους καλά και ασφαλή ταξίδια».
Πηγή: ΟΤ
- «Όμορφος κόσμος, ηθικός»…. τρομακτικά πλασμένος
- Τώρα ξεκινούν τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ – Η μεγάλη ευθύνη
- Σταρ του OnlyFans ξαναχτυπά: «Θέλω να πάω με 950 άντρες μέσα σε μια ημέρα και να σπάσω το ρεκόρ»
- Ο πραγματικός Ρωμαίος αυτοκράτορας που υποδύεται ο Ντένζελ Ουάσινγκτον στο γεμάτο ανακρίβειες «Μονομάχο 2»
- Κάποτε κυρίαρχη η Γερμανία, τώρα απελπισμένη
- Ποιο το μυστικό της Ρωσίας έναντι επίθεσης από βαλλιστικούς πυραύλους