Το ChatGPT έδωσε ψηφιακά εξετάσεις σε ΑΕΙ και πέρασε με «πολύ καλά» – «Είναι διαβλητές»
Δύο εικονικές διαδικτυακές εξετάσεις με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης θέτουν εν αμφιβόλω την πλήρη ετοιμότητα για την διεξαγωγή των εξετάσεων με ψηφιακή μορφή.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Την «εμπειρία από την περίοδο της πανδημίας» επικαλέστηκε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, δηλώνοντας πλήρη ετοιμότητα για την διεξαγωγή των εξετάσεων των ΑΕΙ με ψηφιακή μορφή, όπου αυτές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν δια ζώσης, εξαιτίας των καταλήψεων.
Οι εξετάσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονικά μέσα «λαμβάνοντας τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα εφαρμογής της εξεταστικής διαδικασίας με μεθόδους σύγχρονης εξ αποστάσεως αξιολόγησης και διασφαλίζοντας παράλληλα τα προσωπικά δεδομένα όσων συμμετέχουν στη διαδικασία καθώς και το αδιάβλητο της διαδικασίας» σημείωνε προ ολίγου η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ.
Οι δύο εικονικές διαδικτυακές εξετάσεις με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Και ενώ θεωρητικά όλα είναι έτοιμα για να γίνει πράξη η απόφαση της Συγκλήτου των Πρυτάνεων, ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας, πραγματοποίησε ένα πείραμα που αν μη τι άλλο προβληματίζει.
Έκανε δύο εικονικές διαδικτυακές εξετάσεις με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στο ChatGPT προκειμένου να καταδείξει ότι είναι διαβλητές.
Ο καθηγητής, στην ανάρτησή του στο FB, αναφέρει ότι έδωσε στο ChatGPT «θέματα» για δύο μαθήματα της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και το μηχάνημα απάντησε «πολύ καλά», δηλαδή 7-8 και με προσπάθεια λίγων λεπτών ακόμη θα μπορούσε να πετύχει το «Άριστα», δηλαδή 9 ή 10.
«Φαίνεται ότι γραπτές δικτυακές εξετάσεις σε θεωρητικά μαθήματα είναι αδύνατον να υπάρξουν. Η άγνοια του υπουργείου Παιδείας είναι πρωτοφανής», σχολιάζει ο Νίκος Μπελαβίλας σπέρνοντας τον σπόρο της αμφισβήτησης και κρούωντας ένα «καμπανάκι» κινδύνου με δεδομένα πως την εποχή της πανδημίας δεν υπήρχε ChatGPT.
Ο καθηγητής του ΕΜΠ προκαλεί όποιον γνωρίζει αρχιτεκτονική και πολεοδομία να μπει στον κόπο να βαθμολογήσει τις απαντήσεις του ChatGPT και παραθέτει τις ερωτήσεις που έθεσε και τις απαντήσεις που έλαβε.
Ερώτηση για το μάθημα Ιστορίας Αρχιτεκτονικής 3ου έτους: Αναλύστε το μνημείο της Μονής Δαφνιού, την αρχιτεκτονική του, τις εικόνες βυζαντινής τέχνης και την αποκατάσταση του
Απάντηση ChatGPT:
«Η Μονή Δαφνίου είναι ένα σημαντικό μνημείο που βρίσκεται στον λόφο του Δαφνίου, κοντά στην Αθήνα. Το μνημείο αυτό είναι γνωστό και ως Εκκλησία της Παναγίας του Δαφνίου. Κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του 11ου αιώνα και αποτελεί ένα από τα λίγα δείγματα βυζαντινής τέχνης που σώζονται στην περιοχή.
Η εξωτερική εμφάνιση του μνημείου είναι συγκλονιστική με την παλαιοχριστιανική αρχιτεκτονική της. Το κτίσμα είναι σταυροειδές με έναν κεντρικό ναό που περιβάλλεται από τρεις αψίδες. Ο τοίχος της εξωτερικής πλευράς διακοσμείται με πλούσια μωσαϊκά και γλυπτά. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία είναι το μεγάλο μωσαϊκό της Παναγίας με το Παιδί, που βρίσκεται στην αψίδα του Ιερού Βήματος.
Στο εσωτερικό της Μονής Δαφνίου, η ατμόσφαιρα είναι εντυπωσιακή, με πολυάριθμα μωσαϊκά που απεικονίζουν βιβλικές σκηνές και αγίους. Το ιερό βήμα χαρακτηρίζεται από πολύτιμα μωσαϊκά, ενώ οι τοίχοι διακοσμούνται με αγιογραφίες.
Η Μονή Δαφνίου έχει υποστεί πολλές φορές ζημιές από διάφορα αίτια, όπως σεισμούς και πολέμους, αλλά η αξία της σαν ιστορικό και πολιτιστικό μνημείο παραμένει αναμφισβήτητη. Η Μονή Δαφνίου ανήκει στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, προσδίδοντας της έναν ιδιαίτερο πολιτιστικό και ιστορικό χαρακτήρα.
Η αναστήλωση της Μονής Δαφνίου έγινε μετά από σοβαρές ζημιές που προκλήθηκαν από τον σεισμό του 1999 στην περιοχή της Αττικής. Ο σεισμός αυτός προκάλεσε μεγάλες καταστροφές σε πολλά ιστορικά κτίρια, μεταξύ των οποίων και η Μονή Δαφνίου.
Η αναστήλωση του μνημείου διήρκεσε αρκετά χρόνια, καθώς προϋπέθετε σοβαρές εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης. Το έργο ολοκληρώθηκε στις αρχές του 21ου αιώνα, και από τότε η Μονή Δαφνίου έχει αποκατασταθεί και είναι προσβάσιμη για το κοινό, επιτρέποντας στους επισκέπτες να θαυμάσουν την εκπληκτική βυζαντινή αρχιτεκτονική και τα μοναδικά μωσαϊκά της.
Η Μονή Δαφνίου αποτελείται από ένα κεντρικό κτίριο, τον κεντρικό ναό, που είναι σταυροειδής και περιβάλλεται από τρεις αψίδες. Αυτή η κεντρική εκκλησία περιλαμβάνει το ιερό βήμα, όπου τοποθετούνται οι πανέμορφες μωσαϊκές σκηνές.
Πέρα από τον κεντρικό ναό, η μονή μπορεί να περιλαμβάνει και άλλα κτήρια που χρησιμοποιούνται για διάφορες λειτουργίες, όπως κτίρια κατοικιών για τους μοναχούς, αίθουσες συνεδριάσεων, αποθήκες, και άλλες υπηρεσίες που απαιτούνται για τη λειτουργία μιας μονής. Ωστόσο, ο αριθμός αυτών των κτιρίων μπορεί να ποικίλλει και εξαρτάται από την ιστορία και την εξέλιξη της μονής μέσα στα χρόνια».
Ερώτηση για το μάθημα Πολεοδομίας και Χωρικού Σχεδιασμού 3ου έτους: Εξηγήστε τι είναι οι πολεοδομικοί συντελεστές και πως χρησιμοποιούνται στον σχεδιασμό.
Απάντηση ChatGPT:
«Οι πολεοδομικοί συντελεστές είναι αριθμητικές τιμές που χρησιμοποιούνται στον τομέα του αστικού σχεδιασμού και της πολεοδομίας για να καθορίσουν την ποιότητα και την πυκνότητα του χτισίματος σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Αναφέρονται συνήθως σε κανονιστικές προδιαγραφές που ορίζουν τα όρια και τις παραμέτρους για τον τρόπο κατασκευής και τη χρήση του εδάφους.
Οι πολεοδομικοί συντελεστές μπορεί να περιλαμβάνουν τον ύψος των κτιρίων, τον αριθμό των ορόφων, την επιτρεπόμενη πυκνότητα κατοικημένων περιοχών, τον όγκο κτιρίων σε σχέση με το έδαφος, τον αριθμό των χώρων στάθμευσης και άλλα. Η χρήση αυτών των συντελεστών βοηθά στην επίτευξη ομοιομορφίας και συνοχής στον αστικό σχεδιασμό, προωθώντας την βιώσιμη ανάπτυξη και την ασφαλή χρήση του χώρου.
Ο συντελεστής δόμησης είναι ένας πολεοδομικός συντελεστής που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον όγκο ή τον αριθμό των κτιρίων που επιτρέπεται να κατασκευαστούν σε σχέση με το συνολικό έκταση του οικοπέδου ή της περιοχής. Συνήθως, ο συντελεστής δόμησης υπολογίζεται ως ο λόγος του συνολικού όγκου ή επιφάνειας κατασκευών προς το συνολικό έκταση του εδάφους.
Οι τοπικές και εθνικές αρχές καθορίζουν συνήθως τους συντελεστές δόμησης μέσω πολεοδομικών κανονισμών και ορισμένες φορές αναγράφονται ως περιοριστικοί παράγοντες για την ανέγερση κτιρίων σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Υψηλοί συντελεστές δόμησης συνήθως υποδηλώνουν υψηλή πυκνότητα δόμησης και ενδέχεται να επιτρέπουν την κατασκευή υψηλότερων κτιρίων.
Ο συντελεστής δόμησης είναι σημαντικός για τον αστικό σχεδιασμό, καθώς επηρεάζει τον τρόπο που αξιοποιείται το έδαφος και την ύπαρξη των αστικών δομών σε μια περιοχή.
Το ποσοστό κάλυψης αναφέρεται στο ποσοστό του εδάφους ενός οικοπέδου που καλύπτεται από την έδραση ή τον όγκο ενός κτιρίου. Συνήθως, υπολογίζεται ως ο λόγος της επιφάνειας που καλύπτεται από το κτίριο προς το συνολικό έκταση του οικοπέδου, εκφρασμένο σε ποσοστό.
Το ποσοστό κάλυψης είναι ένας από τους παράγοντες που συνήθως ρυθμίζονται από πολεοδομικούς κανονισμούς και ορίζουν το πόσο επιτρέπεται να καλύπτεται ένα οικόπεδο από κτίρια. Υψηλά ποσοστά κάλυψης σημαίνουν ότι ένα μεγαλύτερο ποσοστό του οικοπέδου καλύπτεται από κτίρια, ενώ χαμηλά ποσοστά επιτρέπουν μεγαλύτερο ανοιχτό χώρο.
Οι πολεοδομικοί κανονισμοί μπορεί να περιλαμβάνουν ποσοστά κάλυψης για να επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους, όπως η διατήρηση ανοιχτών χώρων, η βελτίωση της αστικής ποιότητας ζωής ή η διαχείριση των πόρων».
Ομόφωνα υπέρ
Θυμίζουμε πως στην έκτακτη σύνοδο μέσω τηλεδιάσκεψης, με τη συμμετοχή του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη, και του γενικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης καθηγητή Οδυσσέα Ζώρα, οι πρυτάνεις τάχθηκαν ομόφωνα υπέρ της ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών διαδικασιών (τόσο την υλοποίηση του εκπαιδευτικού εξαμήνου όσο και τη διενέργεια των εξετάσεων) με διαδικτυακά μαθήματα και ψηφιακές εξετάσεις, όπου αυτό απαιτείται.
Η Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών αποφάσισε ομόφωνα πως δεν υιοθετείται η λύση των τηλε-εξετάσεων λόγω πιθανής διαβλητότητας. Κατ’ εξαίρεση, θα εξεταστούν διαδικτυακά οι φοιτητές Erasmus, οι επί πτυχίω, οι διδακτορικοί και οι μεταδιδακτορικοί.
Σε ό,τι αφορά τα μαθήματα, που δεν θα εξεταστούν αυτή την περίοδο λόγω καταλήψεων, προβλέπεται η μετάθεση της εξέτασής τους στο πλαίσιο διευρυμένης εξεταστικής σε συνδυασμό με τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις