Apple: Πώς το iPhone έγινε ένα από τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
Το αρχικό iPhone κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2007 και πωλήθηκε αποκλειστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες από την AT&T στην τιμή των 499 δολαρίων
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Όταν η Apple ανακοίνωσε το iPhone το 2007, ο Στιβ Τζομπς το αποκάλεσε «επαναστατικό προϊόν» σε μια κατηγορία συσκευών που υποστήριζε ότι έπρεπε να επανεφευρεθεί.
Τώρα, σχεδόν δύο δεκαετίες και 42 μοντέλα αργότερα, το iPhone είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τηλέφωνα στον κόσμο. Η Apple έχει πουλήσει πάνω από 2,3 δισεκατομμύρια iPhone όλων των εκδόσεων και έχει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με έρευνα της Demand Sage.
Το αρχικό iPhone κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2007 και πωλήθηκε αποκλειστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες από την AT&T στην τιμή των 499 δολαρίων.
«Οι επενδυτές ήταν αισιόδοξοι για τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει για την Apple», δήλωσε στο CNBC ο Τζιν Μάνστερ της Deepwater Asset. «Τα αρχικά δεδομένα που προέκυψαν από την AT&T ήταν μια απογοήτευση κατά τις πρώτες μέρες εμπορικής διάθεσης. Θυμάμαι ότι μίλησα με επενδυτές μετά από εκείνο το πρώτο Σαββατοκύριακο και η γενική αίσθηση ήταν ότι αυτό το προϊόν, με τα λόγια ενός επενδυτή, ήταν νεκρό κατά την άφιξη».
Η Apple πούλησε 1,4 εκατομμύρια iPhone το 2007 με το 80% των πωλήσεων να έρχεται το 4ο τρίμηνο. Την ίδια χρονιά η Nokia, κατασκευαστής συσκευών όπως του εμβληματικού Nokia 3310, πούλησε 7,4 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα μόνο το τέταρτο τρίμηνο.
«Η επενδυτική κοινότητα το θεώρησε σε μεγάλο βαθμό ως κάτι που θα είναι μια πολύ πιο δύσκολη αγορά για την Apple να σπάσει πραγματικά», δήλωσε ο Μάνστερ.
Το σημείο καμπής
Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν για την Apple το 2008 όταν ξεκίνησε το App Store, δηλαδή το ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών. Αυτό βοήθησε στην ώθηση ενός νέου κύματος σύγχρονων εταιρειών τεχνολογίας όπως η Uber και έβαλε την Apple μπροστά από τον ανταγωνισμό.
«Το App Store επέτρεψε στο τηλέφωνο να γίνει κάτι πολύ περισσότερο», είπε ο Μάνστερ. «Άλλοι κατασκευαστές τηλεφώνων δεν το είδαν να έρχεται».
Η Apple είδε αυξημένες πωλήσεις μονάδων iPhone τα χρόνια που ακολούθησαν το App Store. Η εταιρεία πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο – περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις – το 2011, με τη βοήθεια του iPhone 4s. Η εταιρεία πούλησε 72 εκατομμύρια μονάδες εκείνο το έτος. Μέχρι το 2015, η Apple πουλούσε πάνω από 200 εκατομμύρια μονάδες iPhone ετησίως.
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία ότι το iPhone έθεσε το πρότυπο που πραγματικά σχεδόν όλα τα τηλέφωνα έχουν ακολουθήσει από τότε», δήλωσε ο Μαρκ Γουέμπερ του Μουσείου Ιστορίας Υπολογιστών. «Το App Store ήταν ένα τεράστιο πράγμα και το Android βασικά ακολούθησε αυτό το μοντέλο με το Play Store».
Μια δεκαετία μετά την κυκλοφορία του iPhone, η Apple ήταν η πρώτη εισηγμένη αμερικανική εταιρεία που έφτασε στο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια και τώρα είναι μια από τις πιο κερδοφόρες εταιρείες στον κόσμο.
Η Apple πρόσφατα ξεπέρασε τη Samsung, έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, ως ηγέτης smartphone παγκοσμίως για πρώτη φορά. Σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corp., η Apple κατέχει λίγο περισσότερο από το 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, μια θέση που κατείχε η Samsung από το 2010.
«Υπήρξε μια περίοδος από το 2008 έως το 2015 όπου η Apple έπρεπε να ανησυχεί για το τι επρόκειτο να κάνει η Samsung με το Android. Το μερίδιο αγοράς τους στην πραγματικότητα μειώνονταν παγκοσμίως», δήλωσε ο Μάνστερ. «Αλλά, αυτό στο οποίο η Apple ήταν κυρίαρχος είναι η οικοδόμηση του οικοσυστήματος. Δεν μπορώ να φανταστώ ένα σενάριο όπου η Samsung μπορεί να δημιουργήσει μια σειρά προϊόντων που θα διαταράξουν το οικοσύστημα της Apple».
Το επόμενο βήμα
Πρόσφατα, η Apple ασχολείται με τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη για το iPhone, αλλά εταιρείες όπως η Microsoft, Google και η Open AI έχουν αγκαλιάσει πιο ανοιχτά τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι κρίσιμη για την ανθρωπότητα και θα είναι ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό μέσα στα iPhone», δηλώνει ο Μάνστερ. «Η Apple χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει τα προϊόντα να λειτουργούν καλύτερα με την οργάνωση φωτογραφιών, βοηθώντας στην οργάνωση των email και, ενδεχομένως, κάνοντας πράγματα γύρω από την οργάνωση κειμένου. Αλλά ως επί το πλείστον το iPhone δείχνει να μην εκμεταλλεύεται πλήρως την ευκαιρία της τεχνητής νοημοσύνης», καταλήγει.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις