LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Ο λεπτός συμβιβασμός πίσω από τη συμφωνία του μεγαλύτερου χορηγού των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού
Από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού δεν θα μπορούσε να λείπει ο εμβληματικός γίγαντας ειδών πολυτελείας LVMH.
Για την ακρίβεια, αναδεικνύεται στον μεγαλύτερο εγχώριο χορηγό, σχεδιάζοντας μετάλλια, φτιάχνοντας στολές γάλλων αθλητών και διαθέτοντας VIP σουίτες.
Για τη μεγαλύτερη εταιρεία πολυτελείας στον κόσμο είναι το απόλυτο εντός έδρας παιχνίδι. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Μπερνάρ Αρνό, υπερπηδά όλα τα εμπόδια για να αναλάβει το Παρίσι 2024.
Μετάλλια, αθλητικές στολές, σαμπάνια και δερμάτινα
Ένας από τους κοσμηματοπώλες του, ο Chaumet, σχεδιάζει χρυσά, ασημένια και χάλκινα μετάλλια για τους Ολυμπιακούς και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Ένα από τα brand μόδας της, η Berluti, δημιουργεί τις στολές που θα φορέσουν οι γάλλοι αθλητές κατά τη διάρκεια της πολυτελούς τελετής εγκαινίων στον Σηκουάνα.
Η σαμπάνια Moët και το κονιάκ Hennessy θα ρέουν σε κάθε VIP σουίτα.
Και τα δερμάτινα Louis Vuitton, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη για τη μεταφορά βραβείων όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο και το τρόπαιο των τελικών του NBA, θα έχουν προεξέχουσα θέση στους Αγώνες.
Αυτό το είδος της πανταχού παρουσίας σε όλη τη μηνιαία υπερβολή των Ολυμπιακών Αγώνων και των Παραολυμπιακών Αγώνων κόστισε στην LVMH περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με ένα άτομο που γνωρίζει τη συμφωνία, καθιστώντας τον όμιλο τον μοναδικό μεγαλύτερο τοπικό χορηγό του Παρισιού 2024, όπως γράφει η WSJ.
«Η LVMH αντικατοπτρίζει την εικόνα της Γαλλίας»
«Οι Αγώνες είναι στο Παρίσι και η LVMH αντικατοπτρίζει την εικόνα της Γαλλίας», είπε ο Αντουάν Αρνό, ο μεγαλύτερος γιος του Μπερνάρ και πρόεδρος της Berluti.
Στρατηγική στροφή
Όπως εκτιμούν οι γνώστες των επιχειρηματικών κινήσεων, πάνω από οτιδήποτε άλλο, η έντονη παρουσία του ομίλου στους Ολυμπιακούς Αγώνες, φαίνεται πως είναι ένα σημάδι στρατηγικής στροφής στον αθλητισμό από τις κορυφαίες εταιρείες πολυτελείας στον κόσμο.
Πριν από λίγο καιρό, οι αθλητικές εκδηλώσεις που απευθύνονται σε ευρεία κοινά δεν ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των brands πολυτελείας, τα οποία προτιμούσαν να στοχεύουν τζετ σετ σε αθλητές της χώρας μέσω του γκολφ, του τένις, του πόλο, της ιστιοπλοΐας και της Formula 1.
Όμως, η εποχή τω μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα τα πράγματα. Οι αθλητές περνούν απρόσκοπτα στην παγκόσμια σφαίρα επιρροής μαζί με αστέρες της pop και ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Συνεπώς, η εμβέλειά τους -και η παγκόσμια απήχησή τους- έχει γίνει πολύ σημαντική για να αγνοηθεί από τους οίκους πολυτελείας.
Το 2022, το πρόσωπο με τους μεγαλύτερους ακόλουθους στην ιστορία των social media, ο Κριστιάνο Ρονάλντο, εμφανίστηκε σε μια καμπάνια Louis Vuitton. Καθισμένος σε μια σκακιέρα, είχε απέναντί του τον Αργεντινός Λιονέλ Μέσι. Αν και οι δύο παίκτες δεν βρέθηκαν ποτέ στο ίδιο μέρος για τη φωτογράφιση της Annie Leibovitz, δεν εμπόδισε τη διαφήμιση να γίνει μία από τις πιο αγαπημένες εικόνες που έχουν αναρτηθεί ποτέ στο Instagram.
Πριν από τους Αγώνες, η Vuitton υποστήριξε έναν αθλητή ξιφασκίας και έναν κολυμβητή, ενώ η Dior υποστήριξε μια αθλήτρια και έναν τενίστα με αναπηρικό αμαξίδιο.
Πολλοί από τους ανταγωνιστές της LVMH έχουν υιοθετήσει παρόμοια τακτική, όπως η Prada και η Gucci, αλλά κανένας δεν έχει προσπαθήσει να συμμετάσχει σε μια ολόκληρη διοργάνωση στο μέγεθος των Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο λεπτός συμβιβασμός
Για το Παρίσι 2024, η συμφωνία αντιπροσωπεύει ένα λεπτό συμβιβασμό. Οι διοργανωτές έχουν υποσχεθεί μια πιο λογική προσέγγιση των Αγώνων, σχεδιασμένη για τις μάζες χωρίς τις υπερβολικές δαπάνες που χαρακτήρισαν προηγούμενους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Ενώ τα χρήματα της LVMH βοηθούν το Παρίσι 2024 να επιτύχει τον στόχο του να έχει σχεδόν εξ ολοκλήρου ιδιωτική χρηματοδότηση -το τρέχον ποσοστό είναι 97%, λένε οι διοργανωτές- οι επωνυμίες της εταιρείας καλλιεργούν μια εικόνα υψηλού επιπέδου που δυνητικά έρχεται σε αντίθεση με την ιδέα μιας πιο χαμηλών τόνων Ολυμπιάδας.
Ωστόσο, η LVMH επισημαίνει ότι το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει πολλές πιο προσιτές μάρκες, όπως ο γίγαντας καλλυντικών Sephora και αρκετές σαμπάνιες μεσαίας κατηγορίας. Και τα φώτα της δημοσιότητας των Ολυμπιακών Αγώνων, παρά τον πρόσθετο έλεγχο που προκαλεί, αποτελούν μια ακαταμάχητη ευκαιρία να αναδειχθεί η ιδιότητα του ομίλου ως του απόλυτου εκπροσώπου για τη γαλλική γεύση, την εταιρική ισχύ και τη σοφία.
«Οι τεχνίτες μας είναι τελειομανείς, όπως και οι κορυφαίοι αθλητές και προπονητές», είπε ο Μπερνάρ Αρνό. «Και τα σπίτια μας φέρουν την εικόνα της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο».
H διοργάνωση της δεκαετίας
Οι χορηγοί στοιχηματίζουν ότι καθώς οι Ολυμπιακοί Αγώνες εξελίσσονται από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου, θα γίνουν οι πιο ελκυστικοί Αγώνες σε πάνω από μια δεκαετία.
Η προετοιμασία ήταν σχετικά χωρίς εξάρσεις, χωρίς υπερβάσεις χρόνου και προϋπολογισμού που είχαν σημειωθεί στις προηγούμενες διοργανώσεις. Οι ανησυχίες για τη συμφόρηση των δημόσιων συγκοινωνιών και τις υψηλές τιμές για τα εισιτήρια και τα δωμάτια του ξενοδοχείου δεν έχουν αποθαρρύνει σε γενικές γραμμές τους χορηγούς.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στηρίζονται πάντα σε μεγάλους χορηγούς της πόλης, αλλά η συμμετοχή της LVMH θα είναι η πιο εντυπωσιακή από τους 60 περίπου σημαντικούς χορηγούς του Παρισιού 2024. Άτομα που γνωρίζουν τη διαδικασία σημειώνουν ότι ηLVMH ήταν η πιο απαιτητική με διαφορά.
Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, η εταιρεία έφτασε στο σημείο να πιέσει για δημιουργική συμβολή στην τελετή έναρξης, η οποία θα περάσει από τα κεντρικά γραφεία της Louis Vuitton, το πολυκατάστημα Samaritaine της LVMH και το ξενοδοχείο Cheval Blanc. Χρειάστηκε μια προσωπική συνάντηση μεταξύ του Αρνό και του προέδρου της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής Τόμας Μπαχ τον Δεκέμβριο του 2022 για να ανοίξει ο δρόμος για μια συμφωνία.
Στη συνέχεια, όταν ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί η συνεργασία το περασμένο καλοκαίρι, ακριβώς έναν χρόνο πριν από τους Αγώνες, η LVMH το ανακοίνωσε στη σκιά του Πύργου του Άιφελ στο Champ de Mars, υπό την παρουσία του Μπαχ της ΔΟΕ να παρευρίσκεται.
Και υπήρχε μια άλλη σχεδιαστική σημείωση που έπρεπε να γίνει σεβαστή. Οι στολές θα είχαν όλες μερικές λέξεις ραμμένες σε μια εσωτερική τσέπη: LVMH Artisan of All Victories (ελληνιστί: LVMH ο δημιουργός όλων των νικών).
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
- Ο Μπαρτζώκας αποθέωσε τον Φουρνιέ: «Είναι παικταράς, τι άλλο να πω!»
- Βίκτορ Όρμπαν: Η εποχή της Δύσης τελείωσε, ξημερώνει η εποχή της Ευρασίας
- Κόρινθος: Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στην παλαιά εθνική οδό