Οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του Χόλιγουντ – «Τα πάντα αφορούν τη Wall Street»
H Issa Rae μιλώντας για την ακύρωση της επιτυχημένης σειράς Rap Sh!t, δήλωσε: «δεν έχω δει ποτέ το Χόλιγουντ τόσο φοβισμένο, ανίδεο και παραδομένο στο έλεος της Wall Street».
Αυτή την εβδομάδα, η Issa Rae και ο Denis Villeneuve μίλησαν στο περιοδικό «Time» για το κατά πόσον το Χόλιγουντ περνάει μια κρίση δημιουργικότητας. Η Rae, η οποία βρέθηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού αυτό το μήνα για να προωθήσει την τελευταία της ταινία, American Fiction, μίλησε για την ακύρωση της επιτυχημένης σειράς Rap Sh!t μετά από δύο σεζόν από την Warner Bros Discovery.
«Τα πάντα αφορούν τη Wall Street»
Έχοντας γίνει μάρτυρας του πόσο πολύ το Χόλιγουντ έχει καταπατήσει τις δεσμεύσεις του για αύξηση της εκπροσώπησης και της ποικιλομορφίας, η Rae σημείωσε δίχως ενδοιασμούς ότι «δεν έχει δει ποτέ το Χόλιγουντ τόσο φοβισμένο, ανίδεο και παραδομένο στο έλεος της Wall Street».
«Δεν υπάρχει απολύτως καμία αγάπη για τον κινηματογράφο, ούτε για το κοινό»
Μίλησε επίσης για την κακομεταχείριση των μαύρων σειρών και δημιουργών στο Net-A-Porter τον περασμένο μήνα, δηλώνοντας: «Βλέπετε τόσες πολλές μαύρες σειρές να ακυρώνονται, βλέπετε τόσα πολλά στελέχη, ειδικά από την πλευρά της ποικιλομορφίας, της ισότητας και της ενσωμάτωσης (DEI), να απολύονται. Βλέπετε ξεκάθαρα τώρα ότι οι ιστορίες μας είναι λιγότερο σημαντική προτεραιότητα. Αυτό με έκανε να πάρω περισσότερα μέτρα για να προσπαθήσω να είμαι ανεξάρτητη στη συνέχεια, αν χρειαστεί».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο σκηνοθέτης Denis Villeneuve συμμερίστηκε αυτή την άποψη στη συνέντευξή του στο Time για την προώθηση του Dune: Part Two. «Βρισκόμαστε σε μια πολύ συντηρητική εποχή, η δημιουργικότητα είναι περιορισμένη», είπε.
Ενώ όλοι ανησυχούν για την τεχνητή νοημοσύνη, εκείνος ανησυχεί περισσότερο για «το γεγονός ότι συμπεριφερόμαστε σαν αλγόριθμοι, ως κινηματογραφιστές»
«Τα πάντα αφορούν τη Wall Street. Αυτό που θα σώσει τον κινηματογράφο είναι η ελευθερία και η λήψη ρίσκων. Και νιώθεις ότι το κοινό ενθουσιάζεται όταν βλέπει κάτι που δεν έχει ξαναδεί».
«Συμπεριφερόμαστε σαν αλγόριθμοι»
Ο Villeneuve στο παρελθόν, και πιο συγκεκριμένα το 2020, έχει μιλήσει για την κρίση στον κινηματογράφο και τη δημιουργικότητα, σε ένα δοκίμιο που έγραψε για το Variety. Αφορμή για το γράμμα στάθηκε η απόφαση της Warner Bros να κυκλοφορήσει ολόκληρη την κινηματογραφική της λίστα του 2021 (στην οποία συμπεριλαμβανόταν και το Dune) στις αίθουσες και στο HBO Max.
«Δεν υπάρχει απολύτως καμία αγάπη για τον κινηματογράφο, ούτε για το κοινό εδώ», έγραψε ο Villeneuve στο Variety. «Όλα έχουν να κάνουν με την επιβίωση ενός τηλεπικοινωνιακού μαμούθ, το οποίο αυτή τη στιγμή φέρει ένα αστρονομικό χρέος άνω των 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Επομένως, αν και το Dune αφορά τον κινηματογράφο και το κοινό, η AT&T αφορά τη δική της επιβίωση στη Wall Street».
«Εγώ ξέρω την ταυτότητα της φίρμας μου και τι θέλω να φτιάξω. Αλλά αν αυτό δεν ευθυγραμμίζεται με το ποιος με πληρώνει για να κάνω πράγματα, τότε αυτό είναι περίπλοκο. Είμαστε εύπλαστοι, αλλά μόνο σε έναν βαθμό»
Μπορεί να αισθανόμαστε παράξενα να ακούμε την Rae και τον Villeneuve να θρηνούν για μια κρίση δημιουργικότητας στο Χόλιγουντ, όταν όλοι μόλις δηλώναμε ότι ο κινηματογράφος και η δημιουργικότητα επανήλθαν, μετά το πολιτιστικό γεγονός του Barbenheimer. Αλλά ακόμα και η Barbie ήταν μια δοξασμένη διαφήμιση για τη Mattel, που υπογράμμιζε τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι καπιταλιστές στην τέχνη.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτό ακριβώς είναι που απασχολεί κυρίως τον Villeneuve. Ενώ όλοι ανησυχούν για την τεχνητή νοημοσύνη, εκείνος ανησυχεί περισσότερο για «το γεγονός ότι συμπεριφερόμαστε σαν αλγόριθμοι, ως κινηματογραφιστές».
Ένα κάλεσμα για δράση
Στη συνέντευξή της στο Time, η Rae σχολίασε ομοίως το πώς οι σκηνοθέτες και οι σεναριογράφοι πρέπει να προσαρμόζονται στους αλγόριθμους των διαφόρων υπηρεσιών streaming. «Όταν έχεις όλες αυτές τις υπηρεσίες streaming που ανταγωνίζονται μεταξύ τους, αυτό σημαίνει ότι κινούνται επίσης τα όρια του στόχου για το πώς μοιάζει η επιτυχία και ποιο είναι το εμπορικό τους σήμα. Όλα είναι σαν χυλός», δήλωσε.
«Εγώ ξέρω την ταυτότητα της φίρμας μου και τι θέλω να φτιάξω. Αλλά αν αυτό δεν ευθυγραμμίζεται με το ποιος με πληρώνει για να κάνω πράγματα, τότε αυτό είναι περίπλοκο. Είμαστε εύπλαστοι, αλλά μόνο σε έναν βαθμό».
Καθώς η Mattel σχεδιάζει να αναπτύξει 45 ακόμη διαφημίσεις, δηλαδή ταινίες, δημιουργοί όπως η Rae σχεδιάζουν να γίνουν πιο ανεξάρτητοι για να απομακρυνθούν από την επιχειρηματική θεώρηση του Χόλιγουντ. Είναι εύκολο να δει κανείς τα σχόλια των Rae και Villeneuve απαισιόδοξα, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ένα κάλεσμα για δράση.
Τώρα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να υποστηρίξουμε τα ανεξάρτητα έργα που ενδυναμώνουν τους περιθωριοποιημένους ανθρώπους που στερούνται ευκαιριών στο Χόλιγουντ και που θέλουν πραγματικά να παράγουν τολμηρή, δημιουργική τέχνη.
*Με πληροφορίες από Dazed & Times | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Rap Sh!t | Erin Simkin | Max
- Χάρης Δούκας: Φοβόμαστε μη ζήσουμε συνθήκες Βαλένθια – Χρειαζόμαστε χρήματα για αντιπλημμυρική θωράκιση
- Ασημένιο συλλεκτικό νόμισμα για τα Μαρτυρικά Χωριά: Ιστορική δικαίωση με πρωτοβουλία του Δήμου Πλατανιά
- Όλοι δυσαρεστημένοι με το σχέδιο συμφωνίας στην COP29 – Παραμένει το χάσμα πλούσιων και φτωχών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις