BMW Σειρά 5 Touring: Πιο πληθωρική από ποτέ
Μεγαλύτερη σε μέγεθος, πιο άνετη και πιο ψηφιακά ενσυνείδητη από ποτέ, η χρηστικότερη εκδοχή της Σειράς 5 προσφέρεται σε πολλαπλές επιλογές μεταξύ των οποίων και η ηλεκτροκίνηση
H station wagon παραλλαγή της Σειράς 5 αποτελεί σταθερή αξία από καταβολής του μοντέλου εν έτει 1991, και η νέα γενιά της 5άρας δεν θα μπορούσε να αποχωριστεί την πρακτικότερη εκδοχή της η οποία, έρχεται παραδοσιακά περίπου μισό χρόνο μετά την πρεμιέρα της τετράθυρης έκδοσης, περιλαμβάνοντας, όπως και αυτή, για πρώτη φορά στις επιλογές αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις με το διακριτικό i5.
Εκτός από την ηλεκτροκίνηση, η ευέλικτη πλατφόρμα όπου βασίζεται η G61, όπως είναι η κωδική ονομασία της Touring, επιτρέπει μια ευελιξία επιλογών περιλαμβάνοντας diesel, βενζίνη και plug-in υβριδική τεχνολογία.
Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς η σχεδίαση της νέας Σειράς 5 Touring είναι πανομοιότυπη με την τετράθυρη έκδοση ως την δεύτερη κολώνα, ενώ κατ΄αντιστοιχία, η αύξηση των διαστάσεων και στην περίπτωση του πληθωρικού station wagon είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, συγκριτικά με την προηγούμενη αντίστοιχη έκδοση.
Σε απόλυτα μεγέθη η έκδοση έχει αυξήσει, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το μήκος της κατά 9,7 εκ. σε 5,06 μέτρα, το πλάτος της κατά 3,2 εκ. σε 1,9 μέτρα και το ύψος της κατά 1,7 εκ. σε 1,515 μ.
Παράλληλα αυξημένο είναι και το μεταξόνιό της (+2,0 εκ.) το οποίο ανέρχεται σε 2,995 μ. μέγεθος που στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν θα αντιστοιχούσε στην Σειρά 7, όπως σημειώνει η BMW θέλοντας να τονίσει την πρακτικότητα όσο και την άνεση που προσφέρει το νέο της μοντέλο.
Με τα παραπάνω δεδομένα η νέα Σειρά 5 Touring υπόσχεται περισσότερο χώρο για τους επιβαίνοντες ιδίως του πίσω καθίσματος, προς πάσα κατεύθυνση (κάτω άκρα, κατά πλάτος αλλά και καθ’υψος) ενώ ο παράγοντας άνεση ενισχύεται επίσης χάρη και σε μια νέα, ακόμα αποτελεσματικότερη ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών.
Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 570 και φτάνει έως τα 1.700 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων που προσφέρουν τη δυνατότητα διαιρούμενης αναδίπλωσης κατά 40/20/40. Για λόγους ευκολίας το άνοιγμα του χώρου αποσκευών είναι ακόμα μεγαλύτερο διαθέτοντας ανασχεδιασμένο κατώφλι για ευκολία φόρτωσης ενώ η θύρα αποσκευών είναι ηλεκτρική και αυτόματη.
Παράλληλα, κάτω από τον χώρο αποσκευών υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί για την φύλαξη των καλωδίων φόρτισης στην περίπτωση των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών εκδόσεων. Να σημειωθεί ότι εκτός από τον όγκο του πορτ μπαγκάζ η νέα Σειρά 5 Touring διαθέτει και ελκτική ικανότητα βάρους έως 2,0 τόνων για τις συμβατικές εκδόσεις και την κορυφαία ηλεκτρική i5 M60 xDrive και 1,5 τόνου για την εισαγωγική ηλεκτρική i5 eDrive 40.
H κορυφαία ηλεκτρική έκδοση Μ60 xDrive εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν κίνηση και στους δύο άξονες και συνδυαστική ισχύ 601 ίππων και ροπή έως 820 Nm με την ενεργοποίηση της λειτουργίας overboost μέσω του M Launch Control ή του M Sport Boost. Ως αποτέλεσμα η κορυφαία έκδοση, παρά τον όγκο της μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 230 χλμ./ώρα.
Η βασική ηλεκτρική έκδοση eDrive 40 επωφελείται από ένα μόνο ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα προσφέροντας ισχύ έως και 340 ίππους. Η διαθέσιμη ροπή ανέρχεται σε 430 Nm με το overboost και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 6,1 δευτερόλεπτα.
Ανεξαρτήτως ισχύος οι ηλεκτρικές εκδόσεις εφοδιάζονται με μπαταρία 81,2 kWh προσφέροντας αυτονομία 560 χλμ. (eDrive 40) και έως 506 χλμ. για την ισχυρότερη και τετρακίνητη έκδοση M60. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί και στις δύο περιπτώσεις με ισχύ έως και 205 kW σε ταχυφορτιστή DC.
Σε ό,τι αφορά τις συμβατικές εκδόσεις, όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί diesel τετρακύλινδρος κινητήρας με απόδοση 197 ίππους και 400 Nm ροπής διαθέσιμος σε δύο διαμορφώσεις στις εκδόσεις 520 d και 520 d xDrive με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις θα ακολουθήσουν δύο ακόμα εκδόσεις μία με εξακύλινδρο diesel μοτέρ καθώς και δύο εκδόσεις βενζίνης με plug-in υβριδική τεχνολογία, οι 530 e και 530e xDrive ισχύος 299 ίππων, που αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους από το καλοκαίρι.
Το εσωτερικό ακολουθεί τις ίδιες προδιαγραφές με την τετράθυρη έκδοση με κυρίαρχη την ενιαίας διαμόρφωσης Curved Display που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και infotainment των 14,9 ιντσών πίσω από μια κοινή κοίλη οθόνη.
σΤο παζλ συμπληρώνουν τα σπορ καθίσματα, το επίπεδο στο κάτω μέρος χορταστικό τιμόνι ενώ η Interaction Bar ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν επίσης η πανοραμική ηλιοροφή καθώς και ηχοσύστημα Bowers & Wilkins 18 ηχείων. Να σημειωθεί ότι στις διαθέσιμες επιλογές υπάρχει έκδοση ονόματι Veganza όπου όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί υπακούν στα “vegan ethics” χωρίς να λείπει και έκδοση με φυσικό δέρμα.
Στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν οι τροχοί 18 και 19 ιντσών για τις εκδόσεις με ηλεκτρική τεχνολογία (PHEV και EV) ενώ προσφέρονται φυσικά και μεγαλύτεροι έως 21 ίντσες. Το παλμαρέ συστημάτων που προσφέρονται ως standard συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, υποβοήθησης για ρυμουλκούμενο, κάμερα οπισθοπορείας και υποβοήθησης ελιγμών κατά την οπισθοπορεία καθώς αποτροπής σύγκρουσης κατά την συγκεκριμένη διαδικασία. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται το Parking Assistant Pro το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο των ελιγμών στάθμευσης αυτόματα και εξ αποστάσεως (έως 200 μ.) και χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται απαραιτήτως στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Παράλληλα η Σειρά 5 Touring διαθέτει δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης που αναλόγως την έκδοση και τις επιλογές προσφέρουν περισσότερες ή λιγότερες αντίστοιχες δυνατότητες.
Φυσικά οι επιπλέον επιλογές περιλαμβάνουν όλα τα συνήθη πακέτα των νεότερων BMW (M Sport, M Sport Pro και M Carbon) δίνοντας τη δυνατότητα περαιτέρω εξατομίκευσης του συνόλου εντός και εκτός. Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, οι διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνουν ανάρτηση και φρένα M Sport καθώς και το σύστημα Adaptive Chassis Pro το οποίο έγκειται στην παρουσία ενεργών και ρυθμιζόμενων αμορτισέρ καθώς και το Integral Active Steering που παραμετροποιεί, αναλόγως τις συνθήκες, το σύστημα διεύθυνσης. Την λίστα σοφιστικέ συστημάτων συμπληρώνουν το Adaptive M Chassis Pro που αναλαμβάνει να αντισταθμίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και εγγυάται ιδανική ισορροπία υπό πίεση και το αντίστοιχης λειτουργίας Active Roll Comfort που προτεραιοποιεί την άνεση.
- Πατινάζ σε glass floor – Το αριστούργημα του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ ήρθε την κατάλληλη στιγμή
- Τα μεγάλα σουτ του Φουρνιέ στο ΟΑΚΑ – Έτσι «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό (vids)
- Ινδονησία: Μεγάλες ζημιές από το ηφαίστειο – Περίπου 10.000 εκτοπισμένοι έως τώρα
- Εβάν, το… εξοχικό σου
- Μπαρτζώκας: «Φανταστικό παιχνίδι – Πήραμε όσα μας έδωσε ο Παναθηναϊκός»
- e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας