Στο φως το πόρισμα για την πτήση «θρίλερ» της Alaska Airlines – Έλειπαν τέσσερα μπουλόνια
Στη δημοσιότητα τα πρώτα ευρήματα του Εθνικού Συμβουλίου Μεταφορών για την αποκόλληση της πόρτας
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Στο φως βρίσκεται η έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ μετά την πτήση «θρίλερ» της Alaska Airlines. Το συμβούλιο δημοσίευσε τα πρώτα ευρήματα που δείχνουν τους λόγους για τους οποίους, αποκολλήθηκε η πόρτα κατά την διάρκεια της πτήσης του περασμένου Ιανουαρίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC, η έκθεση αυτή αναφέρει ότι τα τέσσερα μπουλόνια που προορίζονταν να κλειδώσουν την αχρησιμοποίητη πόρτα της ατράκτου φάνηκε να λείπουν. Η Boeing μετά την δημοσίευση των συμπερασμάτων της έρευνας, ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για ότι συνέβη.
Τι δείχνει η προκαταρκτική έκθεση
Βάσει της έρευνας, το περιστατικό συνέβη λίγα λεπτά μετά την απογείωση της πτήσης 1282 της Alaska Airlines και αφορούσε ένα πάνελ που κάλυπτε μια αχρησιμοποίητη έξοδο κινδύνου – γνωστή ως door plug. Αυτό ανατινάχθηκε ξαφνικά, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του κύριου σώματος του αεροσκάφους, την άτρακτο. Οι βίδες που έλειπαν φαίνεται ότι επέτρεψαν στο πάνελ της πόρτας να μετακινηθεί από τη θέση του και να αποσπαστεί από το αεροσκάφος.
Κατόπιν τούτου, το αεροπλάνο υπέστη στη συνέχεια ραγδαία απώλεια της πίεσης της καμπίνας, καθώς ο αέρας βγήκε έξω και η ατμόσφαιρα μέσα στο αεροπλάνο εξισώθηκε με τον αέρα έξω. Το βύσμα της πόρτας κατασκευάστηκε από τον προμηθευτή της Boeing, την Spirit AeroSystems, και αρχικά είχε τοποθετηθεί στην άτρακτο πριν παραδοθεί στον αεροδιαστημικό κολοσσό.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση, το εν λόγω πώμα της πόρτας αφαιρέθηκε αργότερα στο εργοστάσιο λόγω βλάβης που είχε προκληθεί κατά τη διαδικασία παραγωγής. Φωτογραφικά στοιχεία δείχνουν ότι όταν το πώμα επανατοποθετήθηκε, τουλάχιστον τρεις από τους τέσσερις κοχλίες ασφάλισης δεν είχαν τοποθετηθεί στη θέση τους.
Οι ζημιές στο βύσμα της πόρτας και στους μεντεσέδες της, καθώς και η έλλειψη ζημιών στις περιοχές όπου θα έπρεπε να βρίσκονται τα μπουλόνια, υποδηλώνουν ότι τα μπουλόνια έλειπαν πριν η πόρτα μετακινηθεί από την κανονική της θέση, αναφέρει η έκθεση.
Τα ευρήματα είναι πιθανό να αποτελέσουν δυσάρεστο ανάγνωσμα για την Boeing, η οποία έχει ήδη αντιμετωπίσει σκληρή κριτική για την εταιρική της κουλτούρα και τις διαδικασίες ελέγχου ποιότητας. Οι επιθεωρήσεις έχουν ήδη αποκαλύψει χαλαρά μπουλόνια και στερεώσεις σε άλλα αεροπλάνα των ίδιων προδιαγραφών, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο κατασκευής τους.
Η απάντηση της CEO της Boeing
Απαντώντας στην έκθεση, ο πρόεδρος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, δήλωσε: «Η Boeing δεν έχει καμία σχέση με το αεροσκάφος: «Ένα τέτοιο συμβάν δεν πρέπει να συμβεί σε αεροπλάνο που φεύγει από το εργοστάσιό μας. Απλά πρέπει να κάνουμε κάτι καλύτερο για τους πελάτες μας και τους επιβάτες τους.»
Στην συνέχεια, ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να ενισχύσουμε την ποιότητα και την εμπιστοσύνη των ενδιαφερομένων μερών.» Επίσης δήλωσε ότι το σχέδιο βελτίωσής «απαιτεί σημαντική, αποδεδειγμένη δράση και διαφάνεια σε κάθε βήμα.»
Ο κ. Calhoun δήλωσε ότι η κατασκευάστρια αεροπορική εταιρεία θα εφαρμόσει νέες τεχνικές στη συναρμολόγηση του βύσματος της πόρτας και θα τεκμηριώνει πλήρως πότε αφαιρείται το βύσμα. Στα σχέδια θα περιλαμβάνονται επίσης πρόσθετες επιθεωρήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και μια ανεξάρτητη αξιολόγηση. «Αυτός ο πρόσθετος έλεγχος – από εμάς, από τη ρυθμιστική μας αρχή και από τους πελάτες μας – θα μας κάνει καλύτερους. Είναι τόσο απλό», ανέφερε ο CEO της Boeing.
Ιστορικό προβλημάτων
Πριν από το περιστατικό της Alaska Airlines, είχαν υπάρξει και άλλα σοβαρά προβλήματα στη γραμμή παραγωγής του 737 Max, συμπεριλαμβανομένης της ανακάλυψης κατασκευαστικών ελαττωμάτων που επηρέαζαν βασικά μέρη των αεροπλάνων.
Ο έλεγχος είναι ακόμη πιο έντονος λόγω της ιστορίας του ίδιου του 737 Max. Το αεροπλάνο ενεπλάκη σε δύο σοβαρά ατυχήματα στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019, στα οποία σκοτώθηκαν 346 άνθρωποι. Τα δυστυχήματα αυτά αποδόθηκαν σε κακοσχεδιασμένο λογισμικό ελέγχου πτήσης, το οποίο ανάγκασε και τα δύο αεροσκάφη σε καταστροφικές καταδύσεις, τις οποίες οι πιλότοι δεν ήταν σε θέση να αποτρέψουν.
Στη συνέχεια, η Boeing αντιμετώπισε κατηγορίες από βουλευτές και ακτιβιστές, ότι έθεσε τα κέρδη πάνω από την ασφάλεια των επιβατών. Καταθέτοντας σήμερα ενώπιον Αμερικανών βουλευτών, ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), Μάικ Γουίτακερ, δήλωσε ότι οι επιθεωρήσεις των αεροσκαφών 737 Max έδειξαν ότι «τα ζητήματα του συστήματος ποιότητας της Boeing ήταν απαράδεκτα και απαιτούν περαιτέρω έλεγχο».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις