Τα κολέγια μπορεί να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια κι αυτά να μπουν στο μηχανογραφικό, λέει ο γ.γ. Υπ. Παιδείας
Τι είπε ο Οδυσσέας Ζώρας, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - Δείτε ολόκληρη τη δήλωση
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Τα κολέγια μπορεί να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, δήλωσε την Πέμπτη (8/2) ο Οδυσσέας Ζώρας, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, αρμόδιος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και παράλληλα είπε ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα μπορούσαν να μπουν κι αυτά στο μηχανογραφικό.
Προλειαίνοντας το έδαφος εν όψει ιδιωτικών πανεπιστημίων;
Μιλώντας στην ΕΡΤ, αρχικά ανέφερε ότι προκειμένου να υπάρχει μία σύνδεση με τον τρόπο εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια και ένα κοινό σημείο επαφής, προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά η ελάχιστη βάση εισαγωγής και σε αυτά.
Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα μπορούσαν να μπουν κι αυτά στο μηχανογραφικό
«Αυτό είναι το βασικό σκεπτικό και το πιο κοινό σημείο επαφής που θα μπορούσε να βρει κανένας με τις πανελλαδικές εξετάσεις» είπε ο κ. Ζώρας, σημειώνοντας πως θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό και τα μη κρατικά πανεπιστήμια.
«Το “κοσκίνισμα” γίνεται ούτως ή άλλως μέσα (σ.σ. στα πανεπιστήμια). Θα υπάρχει και έλεγχος από τα μη κρατικά πανεπιστήμια, δηλαδή θα υπάρχουν και δικά τους κομβικά σημεία ελέγχου του ποιος μπαίνει. Διότι όπως ξέρετε, και τα κρατικά και τα μη κρατικά πανεπιστήμια, τα οποία θα έρθουν στην Ελλάδα υπό μορφήν παραρτημάτων, θέλουν και εκείνα να έχουν μια καλή επιλογή φοιτητών» προσέθεσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας. «Είναι ένα κοινό σημείο αναφοράς και εμείς θέλουμε να προστατεύσουμε και το δημόσιο πανεπιστήμιο. Να μην υποστεί μεγάλη απώλεια φοιτητών με ροή προς τα μη κρατικά. (…) Θα συμβάλει στο να έχουν κάποια προστασία τα πανεπιστήμια, τα δικά μας δηλαδή, για τα οποία, όπως ξέρετε, η ενίσχυση που γίνεται είναι σημαντική. Το επιχείρημα όλων που λένε ότι θα αποδυναμωθούν τα δικά μας δημόσια πανεπιστήμια είναι ασταθές» επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Ζώρας προσέθεσε ακόμα πως θα προβλέπεται ένας σημαντικός αριθμός υποτροφιών, οι οποίες θα δίδονται και για κοινωνικούς λόγους αλλά και για ευρύτερα ανθρωπιστικούς λόγους, ενώ εκφράστηκε και υπέρ των υποτροφιών αριστείας. «Άλλωστε και τα πανεπιστήμια το θέλουν, διότι τα περισσότερα πανεπιστήμια αλιεύουν και ανιχνεύουν ταλέντα» ανέφερε σχετικά.
Τα κολέγια μπορεί να γίνουν ιδιωτικά πανεπιστήμια
Οι υποδομές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να αναπτυχθεί ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα σημείωσε ακόμα και μάλιστα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια. «Παρεμπιπτόντως, να πω για τις φοιτητικές εστίες των κρατικών που θα ξεκινήσουν με ΣΔΙΤ που έχει διατεθεί ένα τεράστιο ποσόν για 8.000 τουλάχιστον κλίνες σε όλη τη χώρα» προσέθεσε.
Ως προς την εξαίρεση που υπάρχει στην προϋπόθεση το Πανεπιστήμιο να έχει τουλάχιστον τρεις σχολές, ο κ. Ζώρας εξήγησε πως αυτό αφορά στα είκοσι πρώτα πανεπιστήμια, όπως διακρίνονται στις διεθνείς κατατάξεις. Για τα δίδακτρα θα ισχύει ό,τι ισχύει και στο μητρικό πανεπιστήμιο, ανέφερε ακόμα και το ποσό που θα ορίζεται θα έχει να κάνει και με τις παροχές και τις υποδομές που προσφέρουν.
«Σημασία έχει ότι μιλάμε για μη κερδοσκοπικά ιδρύματα και αυτό σημαίνει ότι οτιδήποτε χρήματα δίδονται θα επανέρχονται υπό κάποια μορφή ανταποδοτική στον φοιτητή, εκπαιδευτική, καλές υποδομές, καλά εργαστήρια. Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό των 40 χιλιάδων παιδιών μας που είναι στο εξωτερικό θα μείνουν στην Ελλάδα» τόνισε ο κ. Ζώρας.
Ερωτηθείς εάν τα ιδιωτικά κολέγια μπορεί να γίνουν μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Ζώρας δεν το απέκλεισε λέγοντας πως εάν φτάσουν να πληρούν τα κριτήρια που θα τεθούν, μπορούν και αυτά να μπουν στον αγώνα της εκπαίδευσης, αναφερόμενος στα κριτήρια του μη κερδοσκοπικού, τα κριτήρια τα ακαδημαϊκά, τα κριτήρια των θέσεων, τα κριτήρια των τίτλων των καθηγητών, τα κριτήρια τα οικονομικά.
Όλες οι εξετάσεις είναι διαβλητές
Σχετικά με τα δημόσια πανεπιστήμια και το ζήτημα των ψηφιακών εξετάσεων για τις οποίες, ακαδημαϊκοί καθηγητές έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους, θέτοντας το επιχείρημα της διαβλητότητας της διαδικασίας εξαιτίας και της τεχνητής νοημοσύνης, ο κ. Ζώρας επισήμανε πως όλες οι εξετάσεις, καθώς και οι δια ζώσης εξετάσεις έχουν ένα βαθμό διαβλητότητας.
«Όταν ήμουνα στην Ιατρική, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης εφάρμοσα μια φορά ένα μηχάνημα που αδρανοποιούσε τα κινητά και ένα μεγάλο ποσοστό που έδωσε εξετάσεις έδωσε λευκή κόλλα. Δηλαδή δεν είναι μόνο η τεχνητή νοημοσύνη, είναι οι ψείρες που βάζουν στο αυτί. Είναι μια ανάγκη. Δεν είπα εγώ ότι είναι οι εξετάσεις οι οποίες πρέπει να καθιερωθούν. Είναι μια ανάγκη. Είναι πολλά αντικείμενα που γίνονται εύκολα εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικά, είναι άλλα αντικείμενα που δεν γίνονται καθόλου. Τα εργαστηριακά δεν μπορεί να γίνουν. (…) Γνωρίζουμε ότι όλα τα συστήματα υπόκεινται σε έναν μικρό βαθμό διαβλητότητας. Υπάρχει και η μεγάλη μελέτη του κ. Βασιλείου που έχει γίνει από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος έδειξε ότι είναι μεν μεγαλύτερη προσέλευση, αλλά η βαθμολογία κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα των προφορικών με τις επιδόσεις με των εξ αποστάσεως. (…) Όλα τα συστήματα έχουν τα τρωτά τους. Εξαρτάται και ο τρόπος που το κάνει ο καθηγητής βέβαια» είπε καταλήγοντας ο κ. Ζώρας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις