TikTok: Ειδική υπηρεσία και στα ελληνικά κατά των fake news στις ευρωεκλογές
Το «Κέντρο Εκλογών» του TikTok θα επιτρέπει στους πολίτες να «ξεχωρίζουν τα γεγονότα από το ψέμα».
Έπειτα από συνεχείς πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλημμύρα παραπληροφόρησης στο TikTok, η κινεζική εφαρμογή ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει ειδικό app ενημέρωσης για τις ευρωεκλογές του Ιουνίου στις 27 γλώσσες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών.
«Τον επόμενο μήνα θα λανσάρουμε Κέντρα Εκλογών στις τοπικές γλώσσες … ώστε να διασφαλίσουμε ότι ο κόσμος μπορεί εύκολα να ξεχωρίζει τα γεγονότα από το ψέμα» δήλωσε σε εταιρικό ιστολόγιο ο Κέβιν Μόργκαν, επικεφαλής Εμπιστοσύνης και Ασφάλειας στο TikTik.
«Σε συνεργασία με τις τοπικές εκλογικές επιτροπές και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, τα Κέντρα Εκλογών θα είναι το μέρος όπου η κοινότητά μας μπορεί να βρει αξιόπιστες και έγκυρες πληροφορίες» είπε.
Tο TikTok συνεργάζεται σήμερα με εννέα οργανισμούς διασταύρωσης πληροφοριών στην Ευρώπη
Περίπου ένας στους τρεις ευρωβουλευτές χρησιμοποιεί το TikTok, ανέφερε η πλατφόρμα, η οποία ανήκει στην κινεζική ByteDance αλλά δεν είναι διαθέσιμη στην κινεζική αγορά.
Η εξάπλωση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να παράγουν μαζικά ψεύτικες φωτογραφίες και παραπλανητικές εικόνες ενέτεινε την ανησυχία για προσπάθειες ξένων κυβερνήσεων να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα με εκστρατείες fake news.
Ωστόσο οι μεγάλες πλατφόρμες αναλαμβάνουν νέες υποχρεώσεις για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, με την Κομισιόν να απειλεί με μεγάλα πρόστιμα όσους δεν συμμορφώνονται.
Τα «Κέντρα Εκλογών» του TikTok βασίζονται σε προηγούμενες προσπάθειες που ξεκίνησαν το 2021 και συνεχίστηκαν πέρυσι με τις εκλογές στην Ελλάδα, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Σλοβακία και την Ισπανία.
Όπως δήλωσε ο Μόργκαν, το TikTok συνεργάζεται σήμερα με εννέα οργανισμούς διασταύρωσης πληροφοριών στην Ευρώπη. Στο μέλλον σχεδιάζει να αυξήσει αυτές τις συνεργασίες και να λανσάρει εννέα καμπάνιες ψηφιακού αλφαβητισμού εντός του 2024, είπε ο επικεφαλής Εμπιστοσύνης και Ασφάλειας.
Ανέφερε ακόμα ότι η πλατφόρμα θα δημοσιεύει εκθέσεις για τις σκιώδεις καμπάνιες επηρεασμού της κοινής γνώμης.
- Αυτοκίνητο καρφώθηκε σε φανάρι στη Θεσσαλονίκη
- Κώστας Χαρδαβέλλας: «Δεν λέω λοιπόν ούτε αντίο, ούτε καλό ταξίδι»
- Χαρδαβέλλας: Σήμερα η κηδεία του δημοσιογράφου στην Παναγίτσα Παλαιού Φαλήρου
- «Πώς να γίνεις Σούπερ Ήρωας»: Μια διαδραστική παράσταση στο θέατρο Σταθμός
- ΑΑΔΕ: Ποιοι φόροι πληρώνονται στην ώρα τους, ποιοι μένουν απλήρωτοι
- Καβάλα: Τη ζωή του έχασε ηλικιωμένος μετά από φωτιά στο σπίτι του