Και η Μενδώνη κατά του ντοκιμαντέρ του Netflix για τον Μέγα Αλέξανδρο
Η θέση της Υπουργού Πολιτισμού στις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί μετά την προβολή της σειράς «Μέγας Αλέξανδρος: Η Γέννηση ενός Θεού».
- Έκλεβε τα παπούτσια των παιδιών στο νηπιαγωγείο και πιάστηκε στα πράσα (βίντεο)
- Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας: Χτύπησε τη γυναίκα του και την έσερνε με το αυτοκίνητο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
Η υπουργός Πολιτισμού αποφάσισε να πάρει θέση στην αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει με αφορμή το ντοκιμαντέρ «Μέγας Αλέξανδρος: Η Γέννηση ενός Θεού» και στην οποία έχει πρωταγωνιστήσει ο επικεφαλής της Νίκης Δημήτριος Νάτσιος ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ έχει εντάξει αυτό το ντοκιμαντέρ σε μια… παγκόσμια συνωμοσία για την προώθηση της ομοφυλοφιλίας, απηχώντας την ευρύτερη ομοφοβική στράτευση της ακροδεξιάς στη χώρα μας και διεθνώς.
Και καθώς ο πρόεδρος της Νίκης είχε καταθέσει επίκαιρη ερώτηση σε αυτόν τον τόνο, που απευθυνόταν στην υπουργό Πολιτισμού, ήρθε και η στιγμή να απαντήσει η κ. Λίνα Μενδώνη.
Στην απάντησή της η υπουργός Πολιτισμού παρότι οριοθετείται από οποιαδήποτε έννοια λογοκρισίας, δεν παραλείπει να είναι και αυτή ιδιαίτερα επικριτική για τη σειρά που προβάλλει το Netflix, παίρνοντας μάλιστα θέση και στο… επίμαχο ζήτημα της σχέσης του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τον Ηφαιστίωνα.
Βρίθει ιστορικών ανακριβειών
«Τα στοιχεία της προσωπικότητας του Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται στη σειρά του Netflix, η οποία δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα και σκηνογραφική πενία», ήταν τα λόγια της Λίνας Μενδώνη.
«Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας.
Μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου
«Στην ουσία πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα. Για το θέμα της σχέσης με τον Ηφαιστίωνα δεν υπάρχει καμία αναφορά στις πηγές που να ξεφεύγει από τα όρια της φιλίας, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης», επεσήμανε η υπουργός, απαντώντας σε σχετικά σχόλια του Δημήτρη Νατσιού.
Θα γνωρίζετε ότι η έννοια του έρωτα στην αρχαία Ελλάδα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Σύμφωνα με το λεξικό των Liddell, Scott, McKenzie, έρωτας είναι η ένθερμη επιθυμία προς ένα πρόσωπο, προς την απόκτηση ενός πράγματος ή την κατάκτηση ενός σκοπού», τόνισε στην απάντησή της η Λίνα Μενδώνη.
«Δεν μπορούμε, λοιπόν, να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές, ούτε πρόσωπα που έδρασαν 2.000 χρόνια πριν, με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες, τις δικές μας προσλαμβάνουσες. Ο Μέγας Αλέξανδρος εδώ και 2.300 χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ, ούτε χρειάζεται τώρα, την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη
Σχετικά με την ερώτηση του κ. Νατσιού, αν έχουν γίνει ενέργειες κατά της πλατφόρμας Netflix η υπουργός Πολιτισμού ανέφερε:
«Το υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία στην τέχνη, δεν προβαίνει σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξη ή την απαγόρευσή της, δεν χειραγωγεί, δεν περιορίζει, δεν ελέγχει τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών, ούτε προληπτικά, ούτε κατασταλτικά. Η λογοκρισία καταλύει τη δημιουργία, θέτοντας ζητήματα περιεχομένου και ουσίας τους. Η λογοκρισία αποτελεί ίδιον αυταρχικών καθεστώτων. Στην Ελλάδα η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το Σύνταγμα.
Σε διεθνές επίπεδο, η ελευθερία της έκφρασης προστατεύεται απολύτως. Η έμπνευση των καλλιτεχνών, η προσωπική πρόσληψη, η κρίση των ανθρώπων δεν δύναται προφανώς να τεθεί υπό κανονιστικό καθεστώς και έλεγχο. Δεν δύναται να ρυθμίζεται στα δικαστήρια ή να σύρεται στα δικαστήρια. Αξιολογείται και κρίνεται από τον καθένα μας, από τη διεθνή κοινότητα. Έτσι αξιολογείται το Netflix».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις