«Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής χάρισε 600 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», «η κυβέρνηση της ΝΔ διά του αρμόδιου υπουργού Κ. Αχ. Καραμανλή χάρισε σχεδόν 600 εκατ. ευρώ στη Hellenic Train»
Στην απάλειψη υποχρέωσης επενδύσεων 600 εκατ. ευρώ από τη Hellenic Train είχε προχωρήσει ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή».
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Αυγή», «η κυβέρνηση της ΝΔ διά του αρμόδιου υπουργού Κ. Αχ. Καραμανλή χάρισε σχεδόν 600 εκατ. ευρώ στη Hellenic Train, που περιλαμβανόταν ως υποχρέωση επενδύσεων εκ μέρους της ιταλικής εταιρείας σε δύο αδιαμφισβήτητα γραπτά τεκμήρια: στο μνημόνιο συνεργασίας, που υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2019 το υπουργείο Μεταφορών με την Hellenic Train, αλλά και στο προσχέδιο της σύμβασης για τις άγονες γραμμές, που κατατέθηκε την 1η Δεκεμβρίου του 2020 στο υπουργείο Μεταφορών, υπογεγραμμένο μάλιστα από την ίδια την ιταλική εταιρεία μετά από έναν ολόκληρο χρόνο διαπραγμάτευσης».
«Απαλείφθηκε από την τελική σύμβαση που υπογράφηκε η υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα πολύτιμα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο»
Κατά το ίδιο ρεπορτάζ, «οι επενδύσεις που υποχρεούται να υλοποιήσει η Hellenic Train προς όφελος του Δημοσίου στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης των άγονων γραμμών, με συνολική επιδότηση από το ελληνικό κράτος 930 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας, ανέρχονται κατ’ ελάχιστον σε 645 εκατ. ευρώ και κατά μέγιστο σε 810 εκατ. ευρώ».
Σύμφωνα με τα έγγραφα που παρουσιάζει η εφημερίδα, «το γεγονός ότι στη σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ηellenic Train τον Απρίλιο του 2022 (και επικυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του ίδιου έτους) έκαναν φτερά κοντά στα 600 εκατ. ευρώ από τις αρχικά συμφωνημένες επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας».
«Η μη ολοκλήρωση δύο έργων συντέλεσε στο να μην είναι εφικτή η αποτροπή της τραγωδίας των Τεμπών»
Ακολούθως στο ρεπορτάζ τονίζεται ότι «εκτός, όμως, από το τεράστιο ποσό, απαλείφθηκε από την τελική σύμβαση που υπογράφηκε κάτι ίσως ακόμη πιο σημαντικό: η υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα πολύτιμα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο. Όπως καταγράφεται αδιαμφισβήτητα στο προσχέδιο της σύμβασης, στο άρθρο 20.4. ορίζεται σαφώς ότι προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να πραγματοποιήσει τις παραγγελίες νέου Τροχαίου Υλικού, καθώς και την ανακαίνιση εγκαταστάσεων συντήρησης, πρέπει να υπάρξει και η ανάλογη δέσμευση εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, με σαφές χρονοδιάγραμμα για την εκτέλεση και τη θέση σε λειτουργία μιας σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, με τα δύο πρώτα εκ των οποίων να είναι:
* «1. Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021» και
* «2. Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021».
Κατά την εφημερίδα, «τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων συντέλεσε στο να μην είναι εφικτή η αποτροπή της τραγωδίας των Τεμπών».
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου