Skoda Octavia: Τετράγωνη λογική
H Octavia ανανεώνεται αποκτώντας περισσότερη ισχύ και τεχνολογία σε μια ορθολογική όσο και «to the point» βελτίωση σε όλες τις πτυχές της
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
To διαχρονικό best-seller της Skoda υποδέχεται την ανανεωμένη εκδοχή του η οποία υιοθετεί ορθολογισμένες παρεμβάσεις σε αμφότερες τις εκδοχές της –liftback και station wagon- αποκτώντας περισσότερη τεχνολογία και ισχύ καθώς ενισχύοντας το περιβαλλοντικό της προφίλ με νέα βιώσιμα υλικά.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο εκδόσεις αμαξώματος του μοντέλου έχουν αυξήσει το μήκος τους κατά 0,9 εκατοστά, ενώ διαθέτουν ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix λειτουργούν ως αισθητική προέκταση του νέου μεγέθους γρίλιας ενώ τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα επωφελούνται από δυναμικούς δείκτες αλλαγής πορείας. Η ανανεωμένη εικόνα συμπληρώνεται από νέου σχεδιασμού τροχούς και νέες αποχρώσεις.
Ακόμα πιο σημαντικές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου τοποθετείται ως μέρος του βασικού εξοπλισμού ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,0 ιντσών ενώ στις εξοπλιστικές εκδόσεις που βρίσκονται ψηλότερα στην γκάμα προσφέρεται μια εκδοχή της ίδιας οθόνης με περισσότερες δυνατότητες. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται βελτιωμένο infotainment 10,0 ή 13,0 ιντσών ενώ έχουν προστεθεί θύρες USB-C με περισσότερη ισχύ για την φόρτιση συσκευών.
Όλα τα παραπάνω υποστηρίζονται από την νεότερη εκδοχή λογισμικού της φίρμας η οποία εκτός από την βελτιωμένη λειτουργικότητα, τα νέα γραφικά και την ταχύτερη απόκριση, θα ενσωματώσει σύντομα το ευφυές chatbot ChatGPT το οποίο θα είναι προσβάσιμο μέσω του συστήματος φωνητικών εντολών και του ψηφιακού βοηθού, Laura, διευρύνοντας το φάσμα ερωτήσεων που μπορεί να απευθύνει κανείς στο αυτοκίνητο του και εξασφαλίζοντας μια πιο φυσική αλληλεπίδραση.
Στοχευμένες βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο παλμαρέ συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας με το σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού και της διάσπασης της προσοχής του να έχει διευρύνει το φάσμα λειτουργίας του, τους νέους αισθητήρες εγγύτητας να επιτρέπουν το αυτόματο ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου ενώ διευρυμένες είναι και οι λειτουργίες του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης.
Πλην των παραπάνω αλλαγών το εσωτερικό επενδύεται σε μεγαλύτερο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά ενώ οι προαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις έχουν παραχθεί με βιώσιμο τρόπο. Μια φιλική προς το περιβάλλον αναμόρφωση έχουν υποστεί και τα γνώριμα gadgets Simply Clever όπως η ξύστρα πάγου και η ομπρέλα που κατασκευάζονται πλέον από βιώσιμα υλικά. Παράλληλα έχει προστεθεί ένας νέος αποθηκευτικός χώρος για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος ενώ προσφέρεται προαιρετικά και κάλυμμα του χώρου αποσκευών για την station wagon έκδοση.
Σε επίπεδο κινητήρων, νέα αφετηρία για την γκάμα αποτελεί ο TSI του 1,5 λίτρου σε δύο εκδοχές ισχύος 115 και 150 ίππων σε συνδυασμό, προαιρετικά, με ήπια υβριδική τεχνολογία και στις δύο περιπτώσεις προς όφελος της αποδοτικότητας. Η επιλογή ή μη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας καθορίζει και το κιβώτιο καθώς οι απλές εκδοχές συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ οι mild hybrid με DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Ισχυρότεροι επιστρέφουν οι δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και diesel προσφέροντας ισχύ στην πρώτη περίπτωση 204 ίππων σε μια έκδοση που θα αποτελεί και την μοναδική τετρακίνητη της γκάμας. Σε ό,τι αφορά τις επιλογές diesel, εφαλτήριο για την συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί το δίλιτρο μοτέρ των 115 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και σε εκδοχή ισχύος 150 ίππων με κιβώτιου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Να σημειωθεί ότι η ανανεωμένη εκδοχή της Octavia δεν περιλαμβάνει πλέον στις επιλογές της plug-in υβριδική τεχνολογία αν και σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της, αυτή δεν αποκλείεται να επανέλθει στην γκάμα αν και όχι στο άμεσο μέλλον.
Την κορυφή της γκάμας καταλαμβάνει παραδοσιακά η έκδοση RS η οποία υπόσχεται σημαντικά αυξημένη ισχύ καθώς αυτή διαμορφώνεται σε 265 ίππους και 370 Nm ροπής από δίλιτρο TSI κινητήρα ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων.
Η παραπάνω ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με την συμβολή ενός «εικονικού» διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που βασίζεται σε λογισμικό και ουσιαστικά φρενάρει ξεχωριστά τους τροχούς, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη δυναμική ευστάθεια. Αναβαθμισμένα είναι τα φρένα ενώ οι μηχανικοί της Skoda έχουν αλλάξει τόσο την χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου κινητήρα όσο και αναβαθμίσει τον ήχο των απολήξεων της εξάτμισης.
Η έκδοση RS η οποία θα είναι διαθέσιμη τόσο στην litfback έκδοση όσο και στην station wagon, επωφελείται από ένα αιχμηρότερο bodykit που περιλαμβάνει πιο επιθετικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες, γρίλιες με διαφορετικό φινίρισμα και πιο ανάγλυφες λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά το αμάξωμα. Στο εσωτερικό τοποθετείται ως standard η μεγαλύτερη οθόνη των 13,0 ιντσών για το infotainment ενώ τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης τονίζουν τα σπορ καθίσματα και οι χαρακτηριστικές κόκκινες λεπτομέρειες σε επιφάνειες και επενδύσεις.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις