JPMorgan: Έρχεται boom παραγωγικότητας λόγω τεχνητής νοημοσύνης
Σε ποιους κλάδους έρχονται σαρωτικές αλλαγές
«Έρχεται μια τεράστια έκρηξη της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τη μορφή του οικονομικού κύκλου». Αυτό αναφέρει ο Mark Murphy, επικεφαλής του τμήματος U.S. Enterprise Software Research της JP Morgan, σε ανάλυση της τράπεζας για την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI) στην οικονομία.
«Τεράστια έκρηξη του εργατικού δυναμικού, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τη μορφή του οικονομικού κύκλου.
Όπως εξηγεί, το Generative AI – μια κατηγορία αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να δημιουργήσει νέο περιεχόμενο με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα – έχει χαιρετιστεί ως το επόμενο «σύνορο» για διάφορους κλάδους, από την τεχνολογία μέχρι τις τράπεζες και τα μέσα ενημέρωσης. Πράγματι, χρησιμοποιείται ήδη για εργασίες όπως η δημιουργία περιεχομένου και η ανάλυση δεδομένων, με ευρέως διαδεδομένες επιπτώσεις για το μέλλον της εργασίας.
«Η έλευση της τεχνητής νοημοσύνης είναι μια σημαντική στιγμή στην τεχνολογία, περισσότερο από το Διαδίκτυο ή το iPhone», δήλωσε ο Mark Murphy. «Βλέπουμε τη δυνατότητα για μια τεράστια έκρηξη της παραγωγικότητας του εργατικού δυναμικού τα επόμενα ένα έως τρία χρόνια, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τη μορφή του οικονομικού κύκλου. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μαζική επανευθυγράμμιση θέσεων εργασίας σε τέσσερα έως οκτώ χρόνια από τώρα».
Στο 5ο Ετήσιο Παγκόσμιο Συνέδριο Μηχανικής Μάθησης της JPMorgan, το οποίο έλαβε χώρα στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 2023, οι επενδυτές ρωτήθηκαν για τις απόψεις τους σχετικά με τη τεχνητή νοημοσύνη. Συνολικά, οι επενδυτές πιστεύουν ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας θα είναι πιο διαδεδομένη στο μάρκετινγκ (28%), στις νομικές υπηρεσίες και ασφάλειες (21%), στα μέσα ενημέρωσης (20%), στην ανάλυση δεδομένων (18%) και στη συνέχεια τεχνολογία καταναλωτών (13%) — υποδηλώνοντας ότι αναμένουν σαρωτικές αλλαγές για αυτούς τους κλάδους.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης;
«Ουσιαστικά, η τεχνητή νοημοσύνη μειώνει τα χρήματα και τον χρόνο που απαιτούνται για τη δημιουργία περιεχομένου — σε κείμενο, κώδικα, ήχο, εικόνες, βίντεο και συνδυασμούς τους», δήλωσε ο Gokul Hariharan, Συνεπικεφαλής στο τμήμα Asia Pacific Technology, Media and Telecom Research στην JP Morgan. Οι επιχειρήσεις μπορούν να παράγουν περισσότερο περιεχόμενο σε ταχύτητα και κλίμακα, ενισχύοντας την παραγωγικότητα και την κερδοφορία.
Η άνοδος της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε επίσης να «γεννήσει» καινοτομία, ανοίγοντας το δρόμο για νέα επιχειρηματικά μοντέλα και εφαρμογές. Ενώ εργαλεία όπως το ChatGPT εκπαιδεύονται σε γενικά δεδομένα, οι εταιρείες δημιουργούν τώρα παραγωγικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης σχεδιασμένα για συγκεκριμένους κλάδους και σύνολα δεδομένων. «Το ChatGPT βάζει τις βάσεις σε άλλες εταιρείες και εκατοντάδες νέες νεοφυείς επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπτύξουν θεμελιώδη μοντέλα, να δημιουργήσουν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και υποδομές stand up», είπε ο Hariharan. “Λόγω του δυνητικά πολύ μεγάλου αντίκτυπου, ένας κύκλος θετικού momentum θα μπορούσε κάλλιστα να οδηγήσει σε μια φούσκα αποτίμησης σε σχετικά ονόματα.”
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στη δημιουργία περιεχομένου
Από την άλλη πλευρά, τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι 100% ακριβή. Το ChatGPT είναι επιρρεπές σε «λάθη» ή συμπεράσματα που αποκλίνουν από τα δεδομένα εκπαίδευσης του. «Εξαιτίας αυτού, η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει ακόμη πλήρως τις θέσεις εργασίας. Αντίθετα, θα αυξήσει τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες», είπε ο Hariharan.
Τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης διατρέχουν επίσης τον κίνδυνο λογοκλοπής και παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς συχνά επαναλαμβάνουν ή παραφράζουν δεδομένα που προέρχονται από αλλού στο Διαδίκτυο.
Έπειτα, υπάρχουν οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των δεδομένων, ειδικά όταν πρόκειται για το απόρρητο του πελάτη. Όταν εισάγονται νέες πληροφορίες σε ένα σύστημα παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης, γίνονται μέρος του αποθετηρίου δεδομένων του και διατίθενται δημόσια σε άλλους χρήστες.
«Οι εταιρείες θα είναι ευνόητα προφυλαγμένες σχετικά με αυτό, επομένως οι παραγωγοί – πάροχοι τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να δημιουργήσουν εργαλεία που θα είναι ασφαλή— διασφαλίζοντας ότι όλες οι πληροφορίες είναι αυτοτελείς για κάθε οργανισμό και δεν αναμιγνύονται με τον υπόλοιπο κόσμο», είπε ο Murphy.
Παρά αυτά τα εμπόδια, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε κάλλιστα να αλλάξει το «παιχνίδι» για τις επιχειρήσεις, επαναπροσδιορίζοντας δραματικά τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών. «Το Generative AI είναι η πιο σημαντική τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων δεκαετιών. Επιτρέπει γρήγορα περιπτώσεις χρήσης και σενάρια που οι άνθρωποι έλεγαν κάποτε ότι θα ήταν αδύνατο να επιτευχθούν και θα γίνει πιο έξυπνο», είπε ο Murphy.
Επενδύσεις
Συνολικά, η JPMorgan Research εκτιμά ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αυξήσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά 7-10 τρισεκατομμύρια δολάρια ή έως και 10%. «Επιβεβαιώνουμε την ακραία ανοδική άποψή μας, που διατυπώθηκε πριν από ένα χρόνο, σχετικά με τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνολογία οδηγεί ένα ισχυρό τεχνολογικό κύμα επενδύσεων», δήλωσε ο Murphy.
«Πράγματι, οι επενδύσεις VC περιστρέφονται γρήγορα από το cloud και τα crypto στην τεχνητή νοημοσύνη και ένα σημαντικό ποσοστό εταιρειών Y Combinator βρίσκεται επίσης σε αυτόν τον χώρο».
Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναμφίβολα ένα τεράστιο όφελος για τη βιομηχανία λογισμικού, οι εταιρείες υλικών θα επωφεληθούν επίσης από την υιοθέτηση της τεχνολογίας. «Η αλυσίδα εφοδιασμού που σχετίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη είναι δυναμική, με συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση και αναδυόμενη ζήτηση για διάφορες λύσεις», σημείωσε ο Hariharan. Αυτό θα τονώσει την παγκόσμια αγορά ημιαγωγών, η οποία προβλέπεται να δει αύξηση εσόδων κατά 16% το 2024 και αύξηση της ζήτησης το 2025.
Οι επενδύσεις σε άλλες υποδομές τεχνητής νοημοσύνης θα συνεχίσουν επίσης να αυξάνονται, ενώ και συσκευές τελικού σημείου τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα smartphone και οι υπολογιστές, πιθανότατα θα δουν επίσης άνοδο στις εκδόσεις προϊόντων το δεύτερο εξάμηνο του 2024, με περισσότερη υιοθέτηση υλικού το 2025.
Πηγή: Ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις