Ποιoι πολύτιμοι λίθοι εκτοπίζουν τα διαμάντια από τα δαχτυλίδια
Τα διαμάντια πλέον πέφτουν στις προτιμήσεις του κοινού το οποίο θέλει άλλες, αλλά όχι οικονομικότερες, προτάσεις
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ξοδεύτηκαν δισεκατομμύρια για δαχτυλίδια αρραβώνων και όχι μόνο. Φέτος, όμως, οι λίθοι που κοσμούν δαχτυλίδια μπορεί να είναι λίγο διαφορετικοί από τα παραδοσιακά μοντέλα με φυσικό διαμάντι.
«Βλέπουμε μια αλλαγή στην κεντρική πέτρα στα πολύ μεγαλύτερα δαχτυλίδια αρραβώνων, κυρίως ως αποτέλεσμα διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, αλλά και τα ζαφείρια και τα ρουμπίνια έχουν μεγάλη ζήτηση», όπως είπε ο Άνκουρ Ντάγκα, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου εκλεκτών κοσμημάτων Angara.
Αύξηση ζήτησης
Πριν από μια δεκαετία, περίπου το 5% των δαχτυλιδιών αρραβώνων ήταν έγχρωμοι πολύτιμοι λίθοι, σύμφωνα με τον Ντάγκα. Τώρα, είναι πάνω από 15%.
Περισσότερο από το 20% των ανθρώπων θα αναβάθμιζαν το δαχτυλίδι αρραβώνων τους σε έναν χρωματιστό πολύτιμο λίθο – όπως ένα σμαράγδι, κίτρινο διαμάντι ή ροζ ζαφείρι, για παράδειγμα – αν μπορούσαν, είπε ο Ντάγκα, επικαλούμενος αποτελέσματα έρευνας της Angara σε περισσότερα από 2.000 άτομα.
Ο γίγαντας της βιομηχανίας Signet Jewelers βλέπει την ίδια τάση πολύτιμων λίθων στην κατηγορία των δαχτυλιδιών γάμου καθώς και σε κομμάτια μόδας. Βλέπει ιδιαίτερη άνοδο σε ζαφείρι, μοργανίτη, London Blue Topaz, ακουαμαρίνες και γαλαζοπράσινες πέτρες χαλαζία, σύμφωνα με τη Signet, η οποία πουλά κοσμήματα επωνυμιών όπως Zales, Jared και Kay.
Πέρα από τα δαχτυλίδια αρραβώνων, η Signet είπε ότι ο αμέθυστος και το ρουμπίνι είναι πάντα δημοφιλείς πέτρες για την εποχή του Αγίου Βαλεντίνου. Ο αμέθυστος είναι ο γενέθλιος λίθος για τον Φεβρουάριο και το κόκκινο ρουμπίνι αποκαλείται το πετράδι της αγάπης.
Αλλά η στροφή προς τους χρωματιστούς πολύτιμους λίθους θα μπορούσε επίσης να είναι μια αντανάκλαση αλλαγής γούστων των πελατών που θέλουν ένα «πιο διακριτικό κομμάτι», δήλωσε στο CNBC η CEO της Brilliant Earth, Μπεθ Γκερστάιν.
«Βλέπουμε επίσης τους πολύτιμους λίθους να έχουν απήχηση επειδή οι άνθρωποι αγαπούν την εξατομίκευση που προσφέρουν οι γενέθλιοι λίθοι», είπε η Γκερστάιν, προσθέτοντας ότι οι πολύτιμοι λίθοι, γενικά, «αρέσουν πολύ στο κοινό Gen Z, καθώς θέλουν κάτι που είναι μοναδικό για αυτούς και αντικατοπτρίζει το δικό τους. προσωπικό στυλ».
Πιέσεις προσφοράς
Η ζήτηση για πολύτιμους λίθους αυξάνεται, καθώς η προσφορά πολλών φυσικών πολύτιμων λίθων γίνεται πιο περιορισμένη.
Έχει πλέον καταστεί δύσκολη και ακριβότερη η προμήθεια ρουμπινιών και επιλεγμένων εξωτικών λίθων. Τα προβλήματα αυτά έχουν προκαλέσει αντικαταστάσεις με παρόμοιους λίθους, όπως ο γρανάτης στη θέση των ρουμπινιών.
«Υπάρχει πραγματικά μόνο ένα ορυχείο στη Μαδαγασκάρη που παράγει το μεγαλύτερο μέρος των ρουμπινιών παγκοσμίως», είπε ο Ντάγκα. «Αν μιλάμε για ζαφείρια, τα ορυχεία της Βιρμανίας και του Κασμίρ είναι πλέον κλειστά, επομένως υπάρχει πραγματικά μόνο τη Σρι Λάνκα και η Μαδαγασκάρη ως οι μοναδικοί κύριοι πάροχοι. Ακόμη και για τα σμαράγδια, βλέπουμε ότι η προμήθεια από τη Ζάμπια και την Κολομβία είναι πολύ πιο δύσκολη, σε πολύ υψηλότερες τιμές, από ό,τι στο παρελθόν».
Οι τιμές χονδρικής για ζαφείρια αυξάνονται κατά 12% ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια, είπε ο Ντάγκα, τα σμαράγδια, 13%, και τα ρουμπίνια, 17%.
«Ορισμένες από τις πέτρες με πιο εξειδικευμένο κοινό, όπως τα μαργαριτάρια και τα οπάλια, αυξάνονται πάνω από 20% το χρόνο. Οι τουρμαλίνες αυξάνονται μέχρι και 36% ετησίως», είπε.
Ο Ντάγκα υποστηρίζει ότι η αλλαγή στην προσφορά και ζήτηση πολύτιμων λίθων, αλλά και η γενική επιθυμία των καταναλωτών για χρώμα σε πολλά είδη πολυτελείας, κάνει αυτές τις πέτρες μια πιο ελκυστική κατηγορία περιουσιακών στοιχείων.
Το χρώμα κερδίζει έδαφος
«Αν κοιτάξετε τις δημοπρασίες Bonhams, Sotheby’s και Christie’s πολύ πρόσφατα, περισσότεροι από τους μισούς πολύτιμους λίθους πωλούνται πάνω από τις υψηλές εκτιμήσεις και υπάρχουν αρκετές παρτίδες που πωλούνται τρεις φορές πάνω από την υψηλή εκτίμηση», επεσήμανε ο Ντάγκα. «Οι επενδυτές βλέπουν πραγματικά το χρώμα ως αντιστάθμιση του πληθωρισμού και ως μέσο ανάπτυξης για επενδύσεις».
Ενώ η αγορά διαμαντιών έχει κινηθεί δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια προς εναλλακτικές λύσεις που καλλιεργούνται στο εργαστήριο – αντιπροσωπεύοντας το 50% των διαμαντένιων δαχτυλιδιών αρραβώνων που αγοράστηκαν πέρυσι, σύμφωνα με τον Ντάγκα – δεν ισχύει ακόμη το ίδιο για τους χρωματιστούς πολύτιμους λίθους.
Περίπου το 75% των πελατών που ψωνίζουν χρωματιστούς πολύτιμους λίθους εξακολουθούν να προτιμούν τους φυσικούς, είπε.
«Ενώ [οι πολύτιμοι λίθοι που καλλιεργούνται στο εργαστήριο] είναι χημικά, φυσικά και οπτικά πανομοιότυποι με τους φυσικούς, νομίζω ότι η βασική διαφορά είναι ότι ως αποτέλεσμα φαίνονται τόσο τέλειοι εκεί όπου οι περισσότεροι έγχρωμοι πολύτιμοι λίθοι έχουν εγκλείσματα», εξήγησε ο Ντάγκα, χρησιμοποιώντας έναν βιομηχανικό όρο για αυτό που οι καταναλωτές αποκαλούν ατέλειες. «Αυτά τα εγκλείσματα είναι που τα κάνουν όμορφα ή τα κάνουν μοναδικά και διαφορετικά».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις