Οργή Μενδώνη για επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο
Οργή Μενδώνη για επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο: Ευτελίζουν τα Γλυπτά και τις οικουμενικές αξίες που εκπέμπουν
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- «Η δοκιμαστική εκτόξευση του Ορέσνικ ανάγκασε το Λονδίνο να κάνει πίσω» λέει ο Ρώσος πρέσβης
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
Την αντίδρασή της για την επίδειξη μόδας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, μπροστά από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, εκφράζει με δήλωσή της η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία» αναφέρει χαρακτηριστικά η υπουργός.
Το Βρετανικό Μουσείο νοικιάζει χώρους με ελληνικά, ελληνιστικά, αιγυπτικά και άλλες αρχαιότητες
«Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως» καταλήγει η κα Μενδώνη.
Βέβαια, πολλοί από τους χώρους του Βρετανικού Μουσείου δίδονται και για δεξιώσεις
Παρότι ο χώρος με τα γλυπτά του Παρθενώνα έχει βγει εκτός των δεξιώσεων, αλλά παραμένει διαθέσιμος για «event υψηλού κύρους όπως η Βρετανική Εβδομάδα Μόδας, η άνω φωτογραφία μιλά από μόνη της. Το Μνημείο των Νηρηίδων, το οποίο έχει μεταφερθεί ολόκληρο, πήρε το όνομά του από τις Νηρηίδες, την πιθανότερη ταυτότητα των αγαλμάτων που είναι τοποθετημένα μεταξύ των κιόνων αυτού του μνημειακού τάφου.
Οι Νηρηίδες ήταν θαλάσσιες νύμφες στην ελληνική μυθολογία, οι οποίες βοηθούσαν τους ναυτικούς στα ταξίδια τους όταν αντιμετώπιζαν σφοδρές καταιγίδες.Το μνημείο χτίστηκε πιθανότατα για την Ερμπίνα (γνωστή ως Αρμπίνας στα ελληνικά), ηγεμόνα της Λυκίας Ξάνθου στη σημερινή νοτιοδυτική Τουρκία.
Αν και δεν ήταν Έλληνας, ο Ερμπίννα επέλεξε να ταφεί σε έναν τάφο που έμοιαζε κυρίως με ελληνικό ναό ιωνικού ρυθμού, αλλά εδώ τοποθετημένο σε ψηλό βάθρο, ακολουθώντας την τοπική παράδοση για τις ταφές σημαντικών προσώπων. Ο ναός βρίσκεται δίπλα από τα Γλυπτά του Παρθενώνα καθώς ο αρχιτέκτονας είχε εμπνευστεί από αυτά και την Ακρόπολη των Αθηνών. Το Βρετανικό Μουσείο νοικιάζει χώρους με ελληνικά, ελληνιστικά, αιγυπτικά και άλλες αρχαιότητες. Τίθεται ίσως ένα γενικότερο ζήτημα σεβασμού στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και όχι μόνο στην Ελληνική.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις