ΗΠΑ: Πόλεμος Μπάιντεν ενάντια στις εταιρείες που συρρικώνουν τις συσκευασίες
Η Λαέλ Μπρέιναρντ καταγγέλλει τις εταιρείες τροφίμων για «Shrinkflation» (σ.σ. Πληθωριστικές πιέσεις μέσω της μείωσης των συσκευασιών), καθώς ο Λευκός Οίκος επιτίθεται στην αύξηση των τιμών.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Η διευθύντρια του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου Λαέλ Μπρέιναρντ κατηγόρησε την Τρίτη τις εταιρείες τροφίμων και απορρυπαντικών για «Shrinkflation» δηλαδή αύξηση των τιμών μέσω της συρρίκνωσης των συσκευασιών, στηρίζοντας τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν στην άσκηση πίεσης εναντίον των επιχειρήσεων, σε χρονιά εκλογών. Ουσιαστικά είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος του Πληθωρισμού της Απληστίας ή Greedflation.
«Αν κοιτάξετε ορισμένα από τα βασικά είδη διατροφής, όπως τα αυγά ή το γάλα, έχουν μειωθεί. Αλλά οι καταναλωτικές μάρκες, αντί να μειώσουν πραγματικά τις τιμές, έχουν συρρικνώσει τις συσκευασίες», δήλωσε ο η Μπρέιναρντ στην εκπομπή «Money Movers» του CNBC. «Αυτό είναι το Shrinkflation στο οποίο ο πρόεδρος εφιστά πραγματικά την προσοχή». Κάτι που δείχνει πως η διεθνής οικονομία αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις.
Τα σχόλια της Μπρέιναρντ ήρθαν λίγες ώρες αφότου ο δείκτης τιμών καταναλωτή έδειξε ότι ο πληθωρισμός τείνει να ξεπεράσει τις προσδοκίες, σημειώνοντας επιπλέον αύξηση 0,3% τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, οι τιμές των τροφίμων ανέβηκαν αθόρυβα κατά 0,4% κατά τη διάρκεια του μήνα. Καταναλωτικές μάρκες όπως η Coca-Cola, PepsiCo, Procter & Gamble και άλλες έχουν αυξήσει τις τιμές κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους για να διατηρήσουν τα κέρδη τους, όπως δήλωσε η κα Μπρέιναρντ. Η ακρίβεια προβληματίζει περισσότερο τους νέους όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
Ελλάδα γίνανε…
Το Shrinkflation, η πρακτική της μείωσης των μεγεθών των προϊόντων με ταυτόχρονη διατήρηση των τιμών στα ίδια επίπεδα, είναι η τελευταία επιθετική κίνηση του Τζο Μπάιντεν κατά των εταιρειών, την οποία παρουσίασε για πρώτη φορά την Κυριακή του Super Bowl. Στις ΗΠΑ συμβαίνει το αντίστοιχο με την Ελλάδα, όπου οι συσκευασίες μειώνονται ή οι τιμές παραμένουν αναίτια υψηλές, ακόμα και αν πέσουν τα έξοδα των εταιρειών σε πρώτες ύλες.
Τόσο ο Λευκός Οίκος όσο και η εκστρατεία επανεκλογής του Μπάιντεν το 2024 έχουν προβάλει την ανάκαμψη του πληθωρισμού ως βασικό επίτευγμα της οικονομικής του ατζέντας, που ονομάστηκε Bidenomics (σ.σ. από τις λέξεις Biden και Economics). Αλλά οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη νιώσει την ανακούφιση στο πορτοφόλι τους και κατηγορούν τον Μπάιντεν γι’ αυτό, σύμφωνα με πρόσφατες δημοσκοπήσεις. Κατηγορούν τον πρόεδρο των ΗΠΑ πως δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί και όπου υπάρχουν δυσλειτουργούν υπέρ των εταιρειών.
Αντ’ αυτού, ο Μπάιντεν έδειξε με το δάχτυλο τις εταιρικές τακτικές υπερτιμολόγησης, οι οποίες όπως λέει, είναι ο πραγματικός παράγοντας που οδηγεί σε υψηλές τιμές. «Ο πρόεδρος θα συνεχίσει να τονίζει ότι το κόστος εισροών έχει μειωθεί και οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν επουλωθεί», δήλωσε η Μπρέιναρντ .«Θα συνεχίσει να καλεί τις εταιρείες να περάσουν αυτές τις μειώσεις στον Αμερικανό καταναλωτή».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις