Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Αναποτελεσματικά τα κυβερνητικά μέτρα για την ακρίβεια – Ο Μητσοτάκης καταφεύγει… στην ατομική ευθύνη

Αναποτελεσματικά τα κυβερνητικά μέτρα για την ακρίβεια – Ο Μητσοτάκης καταφεύγει… στην ατομική ευθύνη

Στην ατομική ευθύνη ποντάρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην απέλπιδα προσπάθεια να πέσει ο πληθωρισμός. Τι ζητάει από τους καταναλωτές και πώς «θα λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός».

Μετακυλίοντας μέρος της ευθύνης στους καταναλωτές ρίχνεται εκ νέου στη μάχη μείωσης των τιμών ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Έχοντας αποτύχει να δαμάσει το «τέρας» συνεχόμενα έτη όρισε συνυπεύθυνο τον καταναλωτή «μέσα από την πίεση που ασκεί με τον τρόπο του και τις επιλογές τις οποίες κάνει», ελπίζοντας πως αυτό θα «βοηθήσει να λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός και να πέσουν οι τιμές».

Η Ελλάδα επί μια διετία κάνει σοβαρό πρωταθλητισμό στην Ευρώπη των «27» κατακτώντας συνεχώς αρνητικές πρωτιές ειδικά στον δείκτη τιμών των τροφίμων που σκαρφαλώνει παρά την πτώση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Στην κορυφή η Ελλάδα στον πληθωρισμό τροφίμων

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, o Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2023 παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας και σε αλυσίδα σουπερ μαρκετ

Η μικρή επιβράδυνση του πληθωρισμού αποδίδεται κατά βάση στην αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας, ενώ ο πληθωρισμός των τροφίμων παραμένει σε υψηλά επίπεδα (στο 8,3%). Βασικό ζήτημα παραμένουν οι συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα, τα οποία πλήττουν τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, καταγράφεται αύξηση 67,4% στο ελαιόλαδο, 14% στα φρούτα αλλά και στα λαχανικά, 11,7% στο μεταλλικό νερό.

Κύπρος, Δανία, Ολλανδία, Σλοβενία, Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία κάτω από το 6%

Το success story της ελληνικής κυβέρνησης φανερώνουν τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι χώρες της Ευρώπης για την πορεία του πληθωρισμού τον Ιανουάριο. Παρατηρείται αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, που διαμορφώνεται στο 5,7%, ενώ ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή στο 2,8%.

Οι χώρες με την καλύτερη επίδοση είναι:

  • η Κύπρος με πληθωρισμό τροφίμων 2,8%
  • η Δανία σταθερά στο 2,2%,
  • η Ολλανδία στο 2,5%
  • η Σλοβενία στο 3,2%
  • η Ελβετία στο 2,3%
  • η Γερμανία στο 4,2%
  • η Γαλλία στο 5,7%

Στην Ισπανία αυξήθηκε μεν σε 7,4% από 7,3% αλλά παραμένει χαμηλότερος από της Ελλάδας. Η χώρα μας «χάνει» τη μάχη μόνο από την Ισλανδία (8,9%) και τη Νορβηγία (8,7%).

Οι καταναλωτές στην εξίσωση κατά της ακρίβειας

Με την αποκλιμάκωση των τιμών να αργεί και τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν γονατίσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνωρίζει πως το ζήτημα της ακρίβειας είναι το πρώτο πρόβλημα το οποίο απασχολεί τους πολίτες και κατά συνέπεια «πρέπει να είναι και η πρώτη κυβερνητική προτεραιότητα να περιοριστούν στο βαθμό που είναι εφικτό οι επιπτώσεις του πληθωρισμού».

Συνέντευξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR

Στην κατεύθυνση αυτή επανέλαβε (STAR) αυτά που η κυβέρνησή του έχει κάνει: «αναλυτικούς ελέγχους από τη ΔΙ.Μ.Ε.Α., παρεμβάσεις ως προς τον τρόπο καθορισμού των τιμών στο ράφι, τους περιορισμούς στα περιθώρια κέρδους π.χ. στο βρεφικό γάλα, στο ‘’μείον 5%’’αι στο ‘’Καλάθι του Νοικοκυριού’’» ενώ πρόσθεσε πως «το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά και ευρωπαϊκό» αν και οι δείκτες τον διαψεύδουν.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να βάλει και τους ίδιους τους καταναλωτές στην εξίσωση γιατί πιστεύει «πολύ στον ευαισθητοποιημένο καταναλωτή» που «ψάχνει την καλύτερη προσφορά, ψάχνει την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής». Για να φτάσει στο σημείο να τους ρίξει και αυτούς στη μάχη κατά της ακρίβειας «μέσα από την πίεση που ασκεί με τον τρόπο του και τις επιλογές τις οποίες κάνει» ώστε «να μας βοηθήσει να λειτουργήσει καλύτερα ο ανταγωνισμός και να πέσουν οι τιμές».

«Μόνιμη μείωση τιμής» για 4 αντί για 6 μήνες

Πάντως μια ενδελεχή έρευνα στα εκπτωτικά «ταμπελάκια» στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων, πριν φτάσουμε στην ατομική ευθύνη, θα ήταν ενδεδειγμένη με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του MEGA με τη «διαδρομή» του φρέσκου γάλακτος να φανερώνει φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Γαλακτοβιομηχανία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, φαίνεται να αυξάνει την τιμή των προϊόντων που έχουν υπαχθεί σε «μόνιμη μείωση τιμής» με τα παραδείγματα να είναι χαρακτηριστικά.

Η τιμή ενός λίτρου φρέσκου γάλακτος συγκεκριμένης εταιρείας πωλείται σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ 1,49 ευρώ στα τέλη του Σεπτεμβρίου (2023) και παραμένει σε αυτή την τιμή μέχρι τα τέλη του Ιανουαρίου (2024). Η τιμή υποχωρεί τότε κατά 10 λεπτά, στο 1,39 ευρώ, όταν εντάχθηκε στη «μόνιμη μείωση τιμής». Στις 14 Φεβρουαρίου όμως, παρότι συμμετέχει στις δράσεις του υπουργείου για μειωμένες τιμές, επανέρχεται η τιμή στο 1,49 ευρώ!

Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα προϊόντα που συμμετέχουν στη «μόνιμη μείωση τιμής» δεν μπορούν να αυξήσουν την τιμή τους τουλάχιστον για έξι μήνες

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση τα προϊόντα που συμμετέχουν στη «μόνιμη μείωση τιμής» δεν μπορούν να αυξήσουν την τιμή τους τουλάχιστον για έξι μήνες. «Το συγκεκριμένο γάλα ήταν στο 1,49 ευρώ πριν το ‘’καλάθι του νοικοκυριού’’. Μπήκε στη ‘’μόνιμη μείωση τιμής’’ ρίχνοντας την τιμή κατά 7%. Έπρεπε λοιπόν η τιμή του 1,39 ευρώ να παραμείνει για τουλάχιστον έξι μήνες», λέει ο πρόεδρος Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος.

Σε άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ η τιμή ξεκινάει με 1,49 ευρώ, πέφτει σε 1,39 ευρώ και φτάνει να πωλείται σήμερα με 1,44 ευρώ.

Ένα λίτρο γάλα στο 1,49 ευρώ

Μεγάλη δυσαρέσκεια για τα μέτρα κατά της ακρίβειας  

Η δυσαρέσκεια του κόσμου στις πολιτικές της κυβέρνησης έναντι της ακρίβειας καταγράφεται και στη δημοσκόπηση της Opinion Poll για λογαριασμό του Action24. Στο βαθμό ικανοποίησης από τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβεια, «καθόλου» απαντά το 68,3%.  

Σε άλλες ερωτήσεις της δημοσκόπησης όπως για το «πόσο έχετε επηρεαστεί από τις αυξήσεις τιμών;», το 43,9% απάντησε «αναγκάζομαι να περιορίσω βασικές ανάγκες», το 33,4% «μου δημιουργεί δυσκολίες αλλά ανταπεξέρχομαι», το 16,8% «δεν μπορώ να ανταποκριθώ», ενώ 5,6% «όχι ιδιαίτερα».

Στο ερώτημα «τι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση για τη μείωση της ακριβείας» υπερισχύει η απάντηση «να αυξήσει μισθούς και συντάξεις» σε ποσοστό 28,3% και ακολουθεί «να μειώσει το ΦΠΑ σε κάποια βασικά καταναλωτικά προϊόντα» σε ποσοστό 24,9%.   

Must in

Η Generation Rent ασφυκτιά – Το 60% του μισθού για ένα τριάρι

H γενιά των ενοικιαστών ή Generation Rent, αναγκάζεται να πληρώνει ως και το 60% ενός μέσου μισθού για όλο και πιο μικρά διαμερίσματα. Ο ένας στους τέσσερις δυσκολεύεται να πληρώσει το νοίκι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024