Cupra Born VZ: Κονκισταδόρ
H Cupra δικαιώνει το σπορ προφίλ της αποκαλύπτοντας μια hot-hatch παραλλαγή του Born με γενναιόδωρη ισχύ αλλά και μια σειρά από αναθεωρημένα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν την απόδοση του
Hισπανική φίρμα αποκάλυψε μια νέα, σπορ προσανατολισμού έκδοση για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο hatchback της επισφραγίζοντας το status επιδόσεων που πρεσβεύει. Με ισχύ 326 ίππων χάρη σε ένα νέο τοποθετημένο πίσω ηλεκτρικό μοτέρ η απόδοση του οποίου σημειωτέον υπερβαίνει την μέχρι σήμερα γνωστή παραλλαγή του μοντέλου κατά σχεδόν 100 ίππους. Φυσικά, η αύξηση ισχύος δεν είναι η μοναδική βελτίωση καθώς το VZ επωφελείται από εκτεταμένες αλλαγές στο πλαίσιο αλλά και στη σχεδίαση η οποία φροντίζει να υπογραμμίσει την σπορ διαφορετικότητά του.
Εκτός από την αυξημένη ιπποδύναμη, το Born VZ επωφελείται και από μια γενναιόδωρη αύξηση στην ροπή η οποία ανέρχεται σε 545 Nm, ούσα αυξημένη κατά 235 Nm. Ως αποτέλεσμα των μεγεθών ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα διαμορφώνεται πλέον σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται με την συνδρομή του ηλεκτρονικού περιοριστή σε 193 χλμ./ώρα.
Εκτός από το νέο κινητήρα ο οποίος προέρχεται από το οπλοστάσιο του ομίλου VW και συνδυάζεται με ένα νέο εναλλάκτη, το Born VZ επωφελείται και από μια νέα μπαταρία χωρητικότητας 79 kWh η οποία επιτρέπει την επαναφόρτισή της με ισχύ έως 170 kW. Το μεγαλύτερο μέγεθος της μπαταρίας εγγυάται και αυξημένη αυτονομία η οποία διαμορφώνεται σε 568 χλμ.
Οι μηχανικοί της Cupra έχουν τοποθετήσει νέα ελατήρια, διαφορετικής διαβάθμισης ρυθμιζόμενα αμορτισέρ καθώς νέες αντιστρεπτικές ράβδους που μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά τους αναλόγως με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Να σημειωθεί ότι σε αυτά συγκαταλέγεται και η επιλογή Individual που επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει το δικό του ιδανικό set-up μέσω των μενού του infotainment στην ελαφρώς μεγαλύτερη οθόνη των 12,9 ιντσών που το φιλοξενεί. Αναβαθμισμένα επίσης είναι τόσο το σύστημα διεύθυνσης όσο και τα φρένα τα οποία έχουν εναρμονιστεί με τις απαιτήσεις της σαφώς υψηλότερης ισχύος.
Σε αντίθεση με ό,τι ίσως θα περίμενε κανείς η Cupra δεν έχει αποδυθεί σε υπερβολές σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση του hot-hatch καθώς τα μοναδικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι οι ο συνδυασμός αποχρώσεων Forest Green και Midnight Black που βάφουν το εξωτερικό καθώς και ο νέου τροχοί των 20 ιντσών.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα bucket καθίσματα καθώς και οι νέες επενδύσεις από δέρμα και Dynamica. To τιμόνι επωφελείται πλέον από paddles τα οποία ρυθμίζουν τη διαβάθμιση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Στοχευμένες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στο ταμπλό το οποίο διαθέτει LED φωτισμό σε όλο το πλάτος του που όπως σε όλα τα μοντέλα της Cupra, εκτός από την ατμόσφαιρα που λειτουργεί ως προειδοποίηση σε περίπτωση που απαιτείται ή ως ένδειξη για την πρόοδο φόρτισης.
H διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει στην Ευρώπη το γ’ τρίμηνο της χρόνιας ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί ενός είδος προοίμιο για το τι πρέπει να περιμένουμε από το άλλο ηλεκτρικό hot-hatch του ομίλου VW ID.3 GTX ή GTI αν επαληθευτούν οι σχετικές πληροφορίες.
- Λίβανος: Τουλάχιστον 12 νεκροί και 50 τραυματίες από ισραηλινούς βομβαρδισμούς
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;