«Swift-lift»: Πόσο «ανεβάζει» η Τέιλορ Σουίφτ τις οικονομίες που επισκέπτεται
Τι αναφέρει σε ανάλυσή της η Nomura
Ο διάβολος είναι στις λεπτομέρειες, αλλά οι τοπικές οικονομίες φαίνεται ότι έχουν έναν καλό φίλο στην Τέιλορ Σουίφτ. Όπως θυμίζει το CNBC, η Αμερικανίδα ποπ σταρ έχει περάσει σχεδόν ένα χρόνο διασχίζοντας τις ΗΠΑ και τον κόσμο με την περιοδεία της Eras. Και η οικονομική επίδραση αυτής της περιοδείας της έχει τραβήξει την προσοχή όλων από την Federal Reserve μέχρι τη Wall Street.
Η περιοδεία της αναμφίβολα βοήθησε τις τοπικές οικονομίες που επισκέφτηκε, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την Nomura. Αλλά η ιαπωνική επενδυτική τράπεζα αμφισβητεί πόσο μεγάλο αποτύπωμα άφησε στα εθνικά δεδομένα.
«Η ώθησή της στην κατανάλωση έχει μαγέψει σίγουρα τους αμερικανούς οικονομικούς αναλυτές, αλλά πιστεύουμε ότι το συνολικό μακροοικονομικό αποτέλεσμα είναι πιθανώς υπερεκτιμημένο», έγραψε η παγκόσμια οικονομολόγος της Nomura, Si Ying Toh.
Η περιοδεία της Σουίφτ πρόκειται να ολοκληρωθεί κοντά στα τέλη του 2024
Μεταξύ του πρώτου και του τρίτου τριμήνου του 2023, μόνο το εγχείρημα της Swift αύξησε τις ονομαστικές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ κατά 0,03% και το πραγματικό ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, ένα μέτρο της οικονομικής παραγωγής, κατά 0,02%, δείχνουν οι εκτιμήσεις της Nomura. Και προσθέτουν ότι για όλο το 2023, η περιοδεία της αντιπροσώπευε το 0,5% της αύξησης της ονομαστικής κατανάλωσης.
Αν και αυτά τα σημεία δεδομένων μπορούν να θεωρηθούν οριακά, η Toh είπε ότι η οικονομική ώθηση – την οποία ορισμένοι έχουν ονομάσει «Swift-lift» – είναι «αναμφισβήτητη» για τις 20 πόλεις των ΗΠΑ που επισκέφτηκε.
Τα σημεία
Οι σταθμοί στο The Eras Tour σημείωσαν άνοδο 2,1 ποσοστιαίων μονάδων ως προς τον πληθωρισμό κατά τη διάρκεια του μήνα επίσκεψης της Swift, σύμφωνα με τα στοιχεία του STR που επικαλείται η Toh. Τα στοιχεία από την πλατφόρμα κρατήσεων ξενοδοχείων Trivago δείχνουν παρόμοια άνοδο, πρόσθεσε.
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το Σικάγο, η Toh εκτίμησε ότι οι τιμές των καταλυμάτων αυξήθηκαν κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λόγω των τριών παραστάσεων της Swift εκεί. Η πόλη, η οποία είναι η τρίτη πιο πυκνοκατοικημένη στις ΗΠΑ, σημείωσε αύξηση 8,1 ποσοστιαίων μονάδων στην πληρότητα και 59% αύξηση στα έσοδα των ξενοδοχείων ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά τη διάρκεια της περιοδείας της Swift.
Από αυτό, ο δείκτης τιμών καταναλωτή για την πόλη του Ιλινόις αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες μόνο από την επίσκεψη της τραγουδίστριας. Ο ΔΤΚ είναι το μέτρο ενός καλαθιού αγαθών και υπηρεσιών που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των αλλαγών στο κόστος με την πάροδο του χρόνου.
Είναι λιγότερο πιθανό αυτές οι τοπικές βελτιώσεις να υλοποιηθούν σε στατιστικές σε εθνικό επίπεδο από μεγαλύτερες οικονομίες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Ιαπωνία, υπογραμμίζει η Toh. Ωστόσο, αυτά τα γεγονότα αξίζει να παρακολουθηθούν ως πιθανοί οικονομικοί καταλύτες σε χώρες σε όλο τον κόσμο, είπε.
Σε διεθνές επίπεδο, μικρές οικονομίες όπως η Σιγκαπούρη και η Σουηδία θα μπορούσαν να δουν τις μεγαλύτερες μακροοικονομικές ενισχύσεις από την περιοδεία της, σύμφωνα με την Toh.
«Οι εξωγενείς κραδασμοί παίζουν βασικό ρόλο στην οικονομική μοντελοποίηση, είτε με τη μορφή ενός ακραίου καιρικού γεγονότος, μιας πανδημίας ή … μιας ποπ συναυλίας», έγραψε στους πελάτες της Nomura. «Τα τελευταία χρόνια, οι περιοδείες συναυλιών έχουν γίνει όχι μόνο σημαντικά κοινωνικά φαινόμενα, αλλά και δυνητικά σημαντική κινητήρια δύναμη της οικονομικής δραστηριότητας».
Η περιοδεία της Σουίφτ πρόκειται να ολοκληρωθεί κοντά στα τέλη του 2024. Η κινηματογραφική εκδοχή, η οποία ήδη απέσπασε περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέσω του κινηματογράφου, ξεκινάει να μεταδίδεται στο Disney+ στις 15 Μαρτίου.
Πηγή: ΟΤ
- Γιατί οι Κούρδοι, οι σύμμαχοι των ΗΠΑ είναι υπό απειλή στη Συρία
- Επίσκεψη Δένδια στην Ντόχα για στρατιωτική συνεργασία και αμυντική βιομηχανία με μηνύματα
- Αγοραπωλησίες ακινήτων – Στο μάτι της Εφορίας οι πληρωμές με μετρητά
- Σχέση: Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι είσαι εξαρτημένος
- Απώλειες, πόλεμος και θλίψη: Οι άγνωστες ιστορίες πίσω από τα γνωστότερα χριστουγεννιάτικα τραγούδια
- Κριστιάνο Ρονάλντο, πώς βγάζεις 100.000.000 $ τον χρόνο από τα social media…