Ρώσοι διέσχισαν τους παγωμένους δρόμους του Άπω Βορρά με ένα παλιό σοβιετικό αυτοκίνητο
Οδήγησαν το μεταχειρισμένο πράσινο «Moskvich» του 1981, το οποίο αγόρασαν συλλογικά για μόλις 70.000 ρούβλια (περίπου 680 ευρώ), κατευθείαν στο βορρά.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Η οδήγηση στην Αρκτική και τον Άπω Βορρά το χειμώνα είναι δύσκολη και επικίνδυνη, ακόμη και με ένα σύγχρονο και καλά εξοπλισμένο όχημα. Κι όμως, τέσσερις τύποι πήγαν διακοπές στην Αρκτική με ένα παλιό σοβιετικό αυτοκίνητο «Moskvich» και όχι μόνο επέζησαν, αλλά και διασκέδασαν.
Οι εξερευνητές ξεκίνησαν από την Κόκκινη Πλατεία στις 3 Δεκεμβρίου. Αρχικά, διένυσαν 1.200 χιλιόμετρα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου M8 «Kholmogory» και έφτασαν στο Arkhangelsk, μια από τις κορυφαίες πόλεις του ρωσικού Βορρά
Η επίσκεψη στον όμορφο βορρά της Ρωσίας αποτελεί όνειρο για πολλούς ταξιδιώτες. Ατελείωτες εκτάσεις, όπου μόνο περιστασιακά συναντά κανείς νομάδες ταράνδων με τα κοπάδια τους, πλατιά ποτάμια που καλύπτονται από πάγο το μισό χρόνο και ολόκληρες πόλεις χτισμένες πάνω σε μόνιμο πάγο.
View this post on Instagram
Τα περισσότερα από αυτά τα μέρη είναι προσβάσιμα μόνο αεροπορικώς ή, το χειμώνα, με οχήματα, όταν τα ποτάμια και τα βαλτώδη εδάφη παγώνουν και μετατρέπονται σε προσωρινούς αυτοσχέδιους δρόμους.
Ένα «Moskvich» του 1981
Σοβαρό μειονέκτημα ενός τέτοιου ταξιδιού είναι οι θερμοκρασίες υπό το μηδέν, οι οποίες μπορεί να πέσουν στους -40 βαθμούς και χαμηλότερα, καθώς και η έλλειψη των συνηθισμένων υποδομών, όπως ξενοδοχεία, παντοπωλεία και βενζινάδικα. Αυτό δεν αποθαρρύνει τους ανθρώπους και πολλοί συνεχίζουν να οδηγούν σε αυτούς τους χιονισμένους δρόμους.
Υπάρχουν φορτηγά, υπεραστικά μέσα μαζικής μεταφοράς και συνηθισμένα αυτοκίνητα. Αλλά, κανείς δεν οδηγεί μεγάλες αποστάσεις χωρίς ειδικό εξοπλισμό.
Οι συνταξιδιώτες Alexei Zhirukhin (από τη Σαμάρα), Alexander Elikov (Tver), Dmitry Gostinshchikov (Cherepovets) και Natalia Shipovskaya (Μόσχα) αποφάσισαν να αποδείξουν ότι δεν χρειάζονται εκατομμύρια ρούβλια και κακά SUV για την Αρκτική και τον Άπω Βορρά.
View this post on Instagram
Οδήγησαν το μεταχειρισμένο πράσινο «Moskvich» του 1981, το οποίο αγόρασαν συλλογικά για μόλις 70.000 ρούβλια (περίπου 800 δολάρια), κατευθείαν στο βορρά. Τουλάχιστον το «Moskvich» είχε ζεσταθεί πριν από το ταξίδι (με μοκέτα).
Οι εξερευνητές
Μπορούμε να πούμε ότι οι δύο από τους τέσσερις συμμετέχοντες είναι άνθρωποι καλά προετοιμασμένοι για τέτοιου είδους περιπέτειες. Ο Alexey (39 ετών), ένας επιχειρηματίας από τη Σαμάρα, γράφει εδώ και καιρό σε blogs για ταξίδια στην Αρκτική και έχει ταξιδέψει εκεί πολλές φορές με διαφορετικά οχήματα.
Όλο το ταξίδι διήρκεσε περίπου 45 ημέρες. Οι ταξιδιώτες επέστρεψαν στην πατρίδα τους με αεροπλάνο, αφήνοντας το «Moskvich» στην πόλη Mirny
Ο Αλεξάντερ (45 ετών), γεννημένος στο βορρά στο Νόβι Ουρενγκόι, επαγγελματίας μηχανικός αυτοκινήτων και οδηγός βαρέων φορτηγών, έγινε οδηγός στην Αρκτική και συμμετείχε σε πολυάριθμες ακραίες αποστολές. Ταξίδεψε δύο φορές στο Dickson (73°30′), τον βορειότερο οικισμό της Ρωσίας.
Και, μαζί με τον Αλεξέι, ταξίδεψαν και οι δύο με οχήματα εκτός δρόμου στο ακρωτήριο Τσελίσκιν, το βορειότερο σημείο της ευρασιατικής ηπείρου. Η Ναταλία (58 ετών), εν τω μεταξύ, έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί. Νίκησε τον καρκίνο πριν από μερικά χρόνια και αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να ταξιδέψει. Βρήκε τον Αλεξέι στα κοινωνικά δίκτυα και έγινε μέλος της ομάδας.
View this post on Instagram
Ο νεότερος συμμετέχων είναι ο Dmitry (26) και η αγάπη του για τον βορρά μόλις τώρα αρχίζει.
«Για 1.100 χιλιόμετρα, δεν υπήρχαν βενζινάδικα»
Οι εξερευνητές ξεκίνησαν από την Κόκκινη Πλατεία στις 3 Δεκεμβρίου. Αρχικά, διένυσαν 1.200 χιλιόμετρα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου M8 «Kholmogory» και έφτασαν στο Arkhangelsk, μια από τις κορυφαίες πόλεις του ρωσικού Βορρά και της ξύλινης αρχιτεκτονικής. Εκεί πέρασαν λίγες ημέρες, καταφέρνοντας να επισκεφθούν το υπαίθριο μουσείο «Malye Korely», να περπατήσουν κατά μήκος του αναχώματος της βόρειας Dvina και να οδηγήσουν snowmobiles στους πάγους της Λευκής Θάλασσας.
Στη συνέχεια, ταξίδεψαν κατά μήκος των βόρειων δρόμων με κατεύθυνση τα ανατολικά. Η θερμοκρασία έφτανε ήδη τους μείον 35 βαθμούς έξω, αλλά το αυτοκίνητο μπορούσε ακόμα να πάρει μπροστά! Και μετά ξεκίνησε: η Δημοκρατία Κόμι, η περιφέρεια Περμ, η περιφέρεια Νοβοσιμπίρσκ, η περιφέρεια Κεμέροβο, η περιφέρεια Ιρκούτσκ και, από εκεί, κατά μήκος ενός χειμερινού δρόμου προς τη Γιακουτίγια – τις πόλεις Mirny και Udachny.
View this post on Instagram
Τότε, άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτες βλάβες.
«Αφαιρέσαμε το ψυγείο, βγάλαμε τον άξονα του κινητήρα και ανακατασκευάσαμε τους άξονες. Διάφορα μέρη έπεσαν και τα επανατοποθετήσαμε στη θέση τους με αυτοκόλλητες βίδες, χαρτοταινία και σύρμα», λέει ο Alexey Zhirukhin.
Ο χειμερινός δρόμος Ust-Kut-Mirny, ένας από τους πιο δύσκολους της χώρας, οδηγεί στη Γιακουτίγια, την πιο κρύα περιοχή της Ρωσίας. «Για 1.100 χιλιόμετρα, δεν υπήρχαν βενζινάδικα. Είχαμε δοχεία βενζίνης ακόμη και στα πόδια μας», λέει ο Alexey.
View this post on Instagram
Όλο το ταξίδι διήρκεσε περίπου 45 ημέρες. Οι ταξιδιώτες επέστρεψαν στην πατρίδα τους με αεροπλάνο, αφήνοντας το «Moskvich» στην πόλη Mirny. Σκοπεύουν να επιστρέψουν το καλοκαίρι.
*Με πληροφορίες από: Russia Beyond | Κεντρική φωτογραφία θέματος: bepowerback | Instagram
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις