Renault 5: Μια δυναμική επιστροφή
Το Renault 5 επιστρέφει ως ηλεκτρικό επιθυμώντας να φέρει σε δύσκολη θέση τις lifestyle προτάσεις της μικρής κατηγορίας
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Μετά από μια μακροσκελή εκστρατεία teaser και εξέλιξης η Renault κάνει τα αποκαλυπτήρια του αναγεννημένου ηλεκτρικά Renault 5 ως έκδοσης παραγωγής που, όπως προκύπτει από τις πρώτες εικόνες του τηρεί την υπόσχεση των Γάλλων για πιστότητα στο πρωτότυπο που προηγήθηκε όσο και την αισθητική του αρχέτυπου R5 που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972. Μια υπόσχεση που επίσης τηρεί η Renault είναι αυτή για την προσιτότητα του μοντέλου το οποίο θα διατεθεί σε αρχική τιμή που «δεν θα υπερβαίνει τα 25.000 ευρώ».
Αφετηρία για το ηλεκτρικό supermini αποτελεί μια νέα αρχιτεκτονική ονόματι Ampr Small δια χειρός Ampere η οποία αποτελεί μετεξέλιξη της πλατφόρμας CMF-BEV. Mε μήκος 3,92 μέτρων το νέο R5 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος από τα συμβατικά μοντέλα του ανταγωνισμού στην κατηγορία των city cars αλλά και μικρότερο σε σχέση με την πλειονότητα των σύγχρονων supermini, στοιχείο που του εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή ευελιξία.
Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι το R5 είναι κατά εννέα εκατοστά πιο μικρό σε μήκος σε σχέση με το Clio ωστόσο, χάρη στον αμιγώς ηλεκτρικό χαρακτήρα του και στην αποδοτική διάταξη, το μεταξόνιό του (2,54 μ.) υπολείπεται κατά μόλις 4,0 εκατοστά σε σχέση με του γαλλικού συμβατικού supermini. Αξίζει να σημειωθεί ότι για λόγους ευρυχωρίας όσο και για την ισορροπία των αναλογιών του, το Renault 5 έχει κατά 6,0 εκ. μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με το Clio με το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται σε 1,5 μ.
Στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται η επιλογή της Renault να εφοδιάσει το ηλεκτρικό supermini με ασυνήθιστα για το είδος μεγάλους τροχούς 18 ιντσών συνηγορώντας σε μια πιο επιβλητική και δυναμική εικόνα.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην έμπνευση των σχεδιαστών σε ό,τι αφορά την περίπλοκη χάραξη των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων και τα ρετρό πίσω, αλλά και την παρουσία μιας οθόνης στο καπό που εμφανίζει το επίπεδο φόρτισης, θυμίζοντας την παραδοσιακή εισαγωγή αέρα που είχε το αρχέτυπο R5 στο ίδιο σημείο, στοιχεία, που αποτυπώνουν εμφατικά τον lifestyle χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο ίδιο ακριβώς σκεπτικό το R5 διαθέτει κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα συνόλων το R5 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδοχές ισχύος που εφοδιάζονται με ένα ασύγχρονο τριών σταδίων μοτέρ το οποίο υιοθετεί μια διαφορετική διάταξη σε ο,τι αφορά την περιέλιξη των χάλκινων πηνίων, ελαχιστοποιώντας την κεντρομόλο δύναμη, και κατ΄επέκταση, σε αντίθεση με τους ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου μαγνήτη, δεν απαιτεί την χρήση σπάνιων γαιών για την κατασκευή του.
Ειδικότερα, η βασική έκδοση θα αποδίδει 95 ίππους και 215 Nm ροπής, η ενδιάμεση 120 ίππους και 225 Nm ροπής αμφότερες εφοδιασμένες με μπαταρία 40 kWh ενώ η κορυφαία θα έχει ισχύ 150 ίππων και 245 Nm ροπής και θα εφοδιάζεται με μπαταρία 52 kWh.
Προς το παρόν οι Γάλλοι δεν ανακοινώνουν μεγέθη αυτονομίας για κάθε έκδοση, σημειώνοντας μόνο ότι οι εκδόσεις με την μικρότερη μπαταρία θα εξασφαλίζουν έως και 300 χλμ. αυτονομίας σε αστικό περιβάλλον ενώ, σε αυτή με την μπαταρία των 52 kWh, το αντίστοιχο μέγεθος θα διαμορφώνεται σε έως 400 χλμ. Αντιστοίχως οι δύο πρώτες θα επωφελούνται από σύστημα φόρτισης που θα επιτρέπει την αναπλήρωση ενέργειας με ισχύ έως 80 kW ενώ στην έκδοση των 52 kWh μπαταρίας η ισχύς αυξάνεται σε 100 kW, εξασφαλίζοντας και στις δύο περιπτώσεις την επαναφόρτιση έως το 80% σε χρόνο περίπου μισής ώρας. Να σημειωθεί ότι το R5 θα διαθέτει σύστημα V2L για την φόρτιση εξωτερικών συσκευών, αλλά και V2G ή για την επιστροφή της αχρησιμοποίητης ενέργειας στο δίκτυο.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, η Renault επιδίωξε μια μεταρετρό προσέγγιση στην αισθητική όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς με μια ματιά στο τιμόνι αλλά και στο ύφος των επενδύσεων, η οποία συμπληρώνεται από αφθονία για τις διαθέσιμες επιλογές σε υλικά και υφές για τις τελευταίες, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη βιωσιμότητα καθώς πολλές από τις πρώτες ύλες είναι προϊόντα ανακύκλωσης. Την εικόνα συμπληρώνουν δύο οθόνες, μία επτά ή δέκα ιντσών, αναλόγως την έκδοση, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε συνδυασμό με οθόνη 10,0 ιντσών «by default» για το σύστημα infotainment που διαθέτει Android Auto και Apple CarPlay με ασύρματη συνδεσιμότητα.
Ο εξοπλισμός, αναλόγως την έκδοση περιλαμβάνει φώτα LED με αυτόματη λειτουργία προβολέων, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα τιμόνι και καθίσματα, σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών καθώς και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης λειτουργιών της Google στο infotainment. Φυσικά όπως επιβάλλει ο lifestyle μεταρετρό χαρακτήρας του μοντέλου που θυμίζει την προσέγγιση των ΜΙΝΙ σημαίνει άπειρες επιλογές σε χρώματα, αυτοκόλλητα και αντίστοιχες εξοπλιστικές επιλογές που εγγυώνται υψηλά επίπεδα εξατομίκευσης.
Οι περγαμηνές χωρητικότητας συνοψίζονται σε όγκο 326 λίτρων για το πορτ μπαγκάζ, εκ των οποίων τα 27 λίτρα αφορούν τον χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης και την υπόσχεση άνετης φιλοξενίας για τέσσερις ενηλίκους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις