Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κρασί και μπίρα κρατούν τα σκήπτρα των αγαπημένων ποτών για τους Ελληνες

Κρασί και μπίρα κρατούν τα σκήπτρα των αγαπημένων ποτών για τους Ελληνες

Οι έλληνες καταναλωτές είναι σαφώς περισσότερο «του κρασιού» και «της μπίρας» σε σχέση με τα οινοπνευματώδη, και προτιμούν να πίνουν περισσότερο όταν βγαίνουν έξω, παρά στο σπίτι, όπως δείχνει η έρευνα «Απόψεις, συνήθειες και στάσεις»

Κρασί και μπίρα φαίνεται να αποτελούν τα αγαπημένα ποτά των Ελλήνων εντός αλλά και εκτός σπιτιού αφού περισσότεροι από ένας στους δύο Ελληνες τα προτιμούν σε σχέση με τα άλλα  οινοπνευματώδη, με τους περισσότερους μάλιστα να δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να αγοράσουν ένα καλό κρασί ή μια ιδιαίτερη μπίρα.

Αλλωστε η ανάπτυξη των δύο αυτών αγορών τα τελευταία χρόνια με μεγάλο αριθμό προϊόντων, τόσο αναφορικά με αυτά της ζυθοποιίας, όσο και με τη μεγάλη πλέον ποικιλία σε εξαιρετικά ελληνικά κρασιά, έχει δημιουργήσει μια αγορά η οποία εκπαιδεύει τους καταναλωτές της.

Η έρευνα που έγινε σε πανελλαδικό δείγμα 9.565 ατόμων έδειξε ότι το 46% προτιμά μπίρα ή κρασί σε σχέση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα με τον έναν στους δύο καταναλωτές (55%) να δηλώνει ότι αξίζει να πληρώσεις κάτι παραπάνω για μπίρα ή κρασί καλής ποιότητας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μπίρας το 2022 η παραγωγή μπίρας στην Ελλάδα έφτασε στα 565,34 εκατομμύρια λίτρα από 400,22 εκατομμύρια λίτρα το 2021, καταγράφοντας αύξηση περίπου 41% η οποία συνεχίστηκε και το 2023, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις των εταιρειών ζυθοποιίας τη χρονιά που πέρασε οι πωλήσεις μπίρας σε όγκο έφτασαν στα 4 εκατομμύρια εκατόλιτρα στην εσωτερική αγορά και σε αυτό βοήθησε φυσικά και η αύξηση του τουρισμού αλλά και το γεγονός ότι ένα προϊόν που άλλοτε θεωρούνταν εποχικό, τώρα και από τους Ελληνες καταναλώνεται όλο τον χρόνο με την κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα να ξεπερνά τα 35 λίτρα τον χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Ζυθοποιών.

Αύξηση κατανάλωσης

Την ίδια ώρα αύξηση παρουσιάζει και η κατανάλωση κρασιού, με την κατά κεφαλήν ετήσια κατανάλωση στη χώρα μας ανέρχεται σε περίπου 27 λίτρα και τους Ελληνες αργά αλλά σταθερά να αναζητούν πλέον επώνυμα κα εμφιαλωμένα κρασιά, εγκαταλείποντας το χύμα που ήταν για δεκαετίες πρώτο σε προτιμήσεις.

Οι έλληνες καταναλωτές είναι σαφώς περισσότερο «του κρασιού» και «της μπίρας» σε σχέση με τα οινοπνευματώδη, και προτιμούν να πίνουν περισσότερο όταν βγαίνουν έξω, παρά στο σπίτι, όπως δείχνει η έρευνα «Απόψεις, συνήθειες και στάσεις» (Φεβρουάριος 2024) μέσα από τη συνεχή Πανελλαδική Ερευνα YouGov Profiles που διεξάγεται στην Ελλάδα από τη Focus Bari και αφορά μεταξύ άλλων και τον ρόλο του αλκοόλ στις διατροφικές συνήθειες.

Η έρευνα που έγινε σε πανελλαδικό δείγμα 9.565 ατόμων έδειξε ότι το 46% προτιμά μπίρα ή κρασί σε σχέση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα με τον έναν στους δύο καταναλωτές (55%) να δηλώνει ότι αξίζει να πληρώσεις κάτι παραπάνω για μπίρα ή κρασί καλής ποιότητας.

Οι καταναλωτές ηλικίας από 35 ετών και άνω είναι αυτοί που προτιμούν να καταναλώνουν κρασί και μπίρα με την αναλογία ανδρών και γυναικών να είναι περίπου ίδια (ένας στους δύο), ενώ στις ηλικίες έως 24 ετών υπερτερούν στις προτιμήσεις τα άλλα αλκοολούχα ποτά με ποσοστό 37%.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Must in

Το πρώτο μήνυμα της κυβέρνησης στο ΠΑΣΟΚ που πήρε θέση «αξιωματικής αντιπολίτευσης»

Αριθμητικά τουλάχιστον το ΠΑΣΟΚ καταλαμβάνει την θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Βουλή και το Μέγαρο Μαξίμου δείχνει προετοιμασμένο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024