Διαμαρτυρία οδηγών ταξί έξω από το υπ. Μεταφορών – Δείτε φωτογραφίες και βίντεο
Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Σπύρου Πάτση μέχρι τη Λεωφόρο Μεσογείων
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Στο υπουργείο Μεταφορών έφτασαν οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι απεργούν σήμερα και αύριο μετά από απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών. Αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΤΑ μπήκε στο κτίριο προκειμένου να ενημερώσει τους αρμοδίους για τα αιτήματα του κλάδου.
Η Χριστίνα Αλεξοπούλου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, άκουσε τα αιτήματα των οδηγών ταξί απαντώντας πως «Η κυβέρνηση έχει τις μεταφορές σε ύψιστη προτεραιότητα». Παρόλα αυτά, η αντιπροσωπεία δεν ικανοποιήθηκε και προχώρησε σε συμβολική κατάληψη του γραφείου της.
Ποια τα αιτήματα
Σύμφωνα δε με ανακοίνωση του, το Συνδικάτο παλεύει για τα ακόλουθα αιτήματα.
«Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του και παλεύει γι αυτά με όλες του τις δυνάμεις:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου. Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από την μηχανοκίνητη πορεία
Δείτε στιγμιότυπα από την συγκέντρωση των οδηγών ταξί
Τι ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ
Σε δηλώσεις του, ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, Παναγιώτης Μαυρίκης, ανέφερε «Σήμερα και αύριο τα ταξί αγωνίζονται γιατί έρχονται για άλλη μία φορά οι πολυεθνικές να πάρουν το κομμάτι του έργου που έχουμε προς όφελος τους και να διαλύσουν στην κυριολεξία το ταξί.»
Πρόσθεσε δε πως «Είμαστε αποφασισμένοι να φτάσουμε μέχρι το τέλος». Ο αντιπρόεδρος του ΣΑΤΑ, τόνισε ότι «Αύριο θα κάνουμε μια πορεία, η οποία θα ξεκινήσει στις 9 το πρωί από το ΣΑΤΑ με τα αυτοκίνητα, ενώ το απόγευμα θα κάνουμε γενική συνέλευση για να καθορίσουμε τα επόμενα βήματα του κλάδου.»
Τι είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, ανέφερε πως «Σήμερα οι ταξιτζήδες, όπως πάντα, βγαίνουν μπροστά για να εκπροσωπήσουν την κοινωνία και τα ίδια αιτήματα τα οποία απασχολούν την κοινωνία τα τελευταία 4 – 5 χρόνια. Αυτή η κυβέρνηση που είναι η μειοψηφία του ελληνικού λαού έχει το 20% και τώρα λιγότερο, θέλει να επιβάλλει με κάθε τρόπο την απαξίωση του ελεύθερου επαγγελματία και του εργαζόμενου υπέρ των πολυεθνικών.»
Στην συνέχεια, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ ανέφερε «Η παράνομη θεσμική παρέμβαση υπέρ των ιδιωτών και των πολυεθνικών δεν έχει όρια. Αυτό μαστίζει σήμερα τον κλάδο και αυτό προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε, όχι μόνο μέσω του κλάδου, αλλά και όλη την κοινωνία, διότι πλέον καθίσταται αδύνατη η ζωή του ελεύθερου επαγγελματία, του ιδιώτη, του μισθωτού και του συνταξιούχου.»
Τέλος, απηύθυνε κάλεσμα προς όλη την κοινωνία: «Πάμε όλοι μαζί με όλη την κοινωνία και πρώτα από όλα, με τον δικό μας κλάδο. Εμείς δεν θα παραδώσουμε την περιουσία μας στις πολυεθνικές και στα ιδιωτικά αυτοκίνητα των μεγάλων επιχειρηματιών που θέλουν να πάρουν το έργο μας. Είναι τόσο μεγάλο το ζήτημα επιβίωσης σε μας που θεωρώ ότι το φετινό καλοκαίρι ο τουρισμός που είναι το μεγάλο εθνικό κεφάλαιο, όπως λέει η κυβέρνηση, σαμποτάρεται από την ίδια.
Εμείς θα δώσουμε και την ζωή μας και αυτό που λέμε σε κάθε συνάδελφο είναι «Ξεσηκωθείτε. Ήρθε η ώρα να παλέψουμε για την ζωή μας, για την οικογένεια μας και για την κοινωνία. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια πλέον καταπατάται βάναυσα από την κυβέρνηση.»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις