Μπορούν οι ποδηλατόδρομοι να αποτελέσουν εναλλακτικό μέσο για τους Λονδρέζους;
Καθώς νέα τμήματα ποδηλατοδρόμων εγκαινιάζονται στο Λονδίνο, εμφανίζονται και οι ποδηλάτες
Η πρόσφατη ανάπτυξη ποδηλασίας του Λονδίνου είναι ραγδαία: Εκτιμάται ότι πραγματοποιούνται καθημερινά 1,26 εκατομμύρια ποδηλατικά ταξίδια στην πρωτεύουσα —αύξηση 6,2% σε σχέση με το 2022 και αύξηση 20% από το 2019— και σε αντίθεση με την υπόλοιπη Αγγλία, η άνθηση που τροφοδοτείται από την πανδημία βαίνει αυξανόμενη. Τα ποδηλατικά ταξίδια ισοδυναμούν πλέον με το ένα τρίτο όλων των ταξιδιών με το μετρό και το ένα τέταρτο των επιβατών λεωφορείων, καθιστώντας τα ποδήλατα σημαντικό παράγοντα στη συγκοινωνιακή σκηνή της πόλης, συμπεραίνει το Business Insider.
Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να είναι μεγάλοι, αλλά οι δυνατότητες είναι ακόμη μεγαλύτερες. Σύμφωνα με το Transport for London, ή TfL, περισσότερα από 8 εκατομμύρια ταξίδια με μηχανοκίνητα οχήματα κάθε μέρα θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν με ποδήλατο. Η ποδηλασία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% των ημερήσιων ταξιδιών στο Λονδίνο, ενώ στην Κοπεγχάγη το ποσοστό αυτό είναι 49%. Τα ταξίδια με ποδήλατο ανά κάτοικο είναι 0,14 στο Λονδίνο την ημέρα, περίπου το μισό από το 0,29 στο Παρίσι και ένα κλάσμα του 0,9 στο Άμστερνταμ, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών.
Οι πολιτικοί παίζουν παιχνίδια
Το ερώτημα είναι αν, με τους πολιτικούς να παίζουν παιχνίδια με μέσα μεταφοράς, η ποδηλατική έκρηξη του Λονδίνου γίνεται θύμα της δικής της επιτυχίας; «Βάζω φρένο στον πόλεμο κατά των αυτοκινητιστών», δήλωσε ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Ρίσι Σούνακ τον Σεπτέμβριο, αποκαλώντας «αυθαίρετα σχέδια» τα φιλικά προς το ποδήλατο μέτρα.
Ενώ η ποδηλασία χαίρει λαϊκής υποστήριξης, η συνέχιση της ανάπτυξής της απέχει πολύ από το να είναι εγγυημένη. Ο νυν δήμαρχος, Σαντίκ Καν, των Εργατικών, έχει υπερτριπλασιάσει το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στα οκτώ του χρόνια. Η υποψήφια των Συντηρητικών, Σούζαν Χολ, στην καλύτερη περίπτωση είναι χλιαρή στο ποδήλατο.
Ακόμα κι αν ο Καν επανεκλεγεί, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Η ανεπαρκής εθνική κρατική χρηματοδότηση εμπόδισε το σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας της πόλης. Οι βραχυπρόθεσμες κρατικές διασώσεις που έγιναν αποσπασματικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εμπόδισαν τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για τους ποδηλατόδρομους. Εάν οι εθνικές εκλογές αναμένονται φέτος να φέρουν κυβέρνηση Εργατικών, όπως προβλέπεται, ο Καν θα ελπίζει σε συμμάχους και ένα τέλος σε αυτό την ελλειπή χρηματοδότηση. Αλλά αυτά είναι μεγάλα αν, λέει το Business Insider.
Σε οποιεσδήποτε εκλογές διακυβεύονται περισσότερα από ποδηλατόδρομοι, αλλά οι μεταφορές είναι μια από τις κύριες αρμοδιότητες του δημάρχου του Λονδίνου. Προσθέτοντας στην πολυπλοκότητα, υπάρχουν 32 όργανα του συμβουλίου και η πόλη του Λονδίνου, που μαζί ελέγχουν το 95% των δρόμων του Λονδίνου.
Όπως το θέτει ο Επίτροπος για το περπάτημα και την ποδηλασία του Λονδίνου, Ουίλ Νόρμαν, η ανάπτυξη στο δίκτυο ποδηλασίας του εσωτερικού του Λονδίνου είναι «εξαιρετική και μπορείτε να δείτε την ανάπτυξη στην ποδηλασία». Το εξωτερικό Λονδίνο είναι το επόμενο μεγάλο κομμάτι του παζλ.
«Για αυτό το εξωτερικό δίκτυο του Λονδίνου, αυτοί οι δήμοι είναι ζωτικής σημασίας», προσθέτει ο Νόρμαν.
Δεν είναι όλοι σύμφωνοι
Δεν είναι όλοι σύμφωνοι. Στο Tower Hamlets, έναν φτωχότερο δήμο στο Ανατολικό Λονδίνο, ένας δήμαρχος που εκλέγεται εν μέρει με πλατφόρμα κατά της ποδηλασίας ξηλώνει σιγά-σιγά ακόμη και τις λεγόμενες μόνιμες προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ο Νόρμαν γνωρίζει ότι αυτά τα κενά θέτουν σε κίνδυνο τον αυξανόμενο αριθμό αναβατών της πόλης.
Ενώ οι ποδηλάτες εξακολουθούν να είναι δυσανάλογα λευκοί, άνδρες και ευκατάστατοι, τα δημογραφικά στοιχεία αλλάζουν: Το 2020, ωστόσο, μόλις το 20% των γυναικών έκανε ποδήλατο, σε σύγκριση με το 34% των ανδρών.
Ο Νόρμαν υπερασπίζεται την αργή πρόοδο στο βασικό καθήκον της βελτίωσης της ασφάλειας στους κόμβους, που απαιτεί αναβάθμιση του παλιού και πολύπλοκου οδικού δικτύου του Λονδίνου.
Πιστεύει ότι ο πόλεμος δημοσίων σχέσεων μπορεί να κερδηθεί, αλλά οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται ότι ακούγονται και να αντιμετωπίζονται τυχόν πραγματικές ανησυχίες.
Οι πολιτικοί, τοπικοί και εθνικοί, μπορεί να βλέπουν το ποδήλατο ως πρόβλημα, αλλά η εμπειρία του Λονδίνου δείχνει όλο και περισσότερο για τους περισσότερους ανθρώπους, όταν εμφανίζονται οι ποδηλατόδρομοι, απλώς αντιπροσωπεύουν έναν άλλο τρόπο μετακίνησης.
Πηγή: ΟΤ
- Θα φάει το έργο τέχνης που αγόρασε 6,2 εκατ. ευρώ – Η μπανάνα και το άδοξο τέλος
- Πρώτο, ιστορικό πορτρέτο άστρου σε άλλο γαλαξία
- Η κληρονομιά του πατέρα της ήταν 10.000 δίσκοι – Τους ανεβάζει στο διαδίκτυο, τον θρηνεί και τον γνωρίζει
- Τρινκιέρι: «Δεν έχει αδυναμίες ο Παναθηναϊκός»
- Τι σημαίνουν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων