Τέμπη: Θέματα ασφάλειας σε όλη την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη του σιδηροδρομικού δικτύου
Τα προβλήματα τεράστια, οι ελλείψεις μοιραίες, ποια είναι αυτά και πού εντοπίζονται - «Το σκέφτομαι και το ξανασκέφτομαι πριν μπω στο τρένο» λένε οι επιβάτες
Στην αυτοψία που έκανε το MEGA στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μία ημέρα πριν από τη «μαύρη» επέτειο της τραγωδίας των Τεμπών, διαπιστώθηκαν οι τεράστιες, μοιραίες ελλείψεις στην τηλεδιοίκηση, τη φωτοσήμανση και στο αυτόματο σύστημα τροχοπέδησης να παραμένουν.
Το σκέφτονται διπλά, αν θα ταξιδέψουν με το τρένο – Φοβούνται μην επαναληφθεί η τραγωδία
Μία παρέα νέων παιδιών -η Βασιλική, ο Νίκος, ο Θανάσης- ταξιδεύουν βράδυ με το τρένο, μπαίνουν για πρώτη φορά μετά το δυστύχημα. Το σκέφτηκαν δύο και τρεις φορές πριν πάρουν την απόφαση να κλείσουν εισιτήριο.
Τα πίσω βαγόνια γεμάτα, τα μπροστά άδεια. Αυτό γιατί στην πραγματικότητα φοβούνται όσο τολμούν να ταξιδέψουν με το τρένο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023 που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, φοιτητές και νέους κατα πλειοψηφία.
«Πριν ταξίδευα πολύ. Πλέον όχι. Πριν έτρεχε (το τρένο). Τώρα πάει πολύ πιο σιγά, αλλά πολλά είναι και αυτά που δεν καταλαβαίνουν οι επιβάτες. Πριν μπω το σκέφτομαι και το ξανασκέφτομαι».
«Δεν φαίνεται να άλλαξε κάτι. Τα συστήματα που δεν λειτουργούσαν συνεχίζουν να μην λειτουργούν. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως όλοι ανησυχούν».
Ελλείψεις, παραλείψεις και χειροκίνητο ανεβοκατέβασμα στις μπάρες
Και πέρα από τα μεγάλα προβλήματα, που αναδύθηκαν μετά από την τραγωδία των Τεμπών, αυτά της έλλειψης τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης και του αυτόματου συστήματος τροχοπέδησης, οι ελλείψεις που δεν καθιστούν τον σιδηρόδρομο απόλυτα ασφαλή, ξεκινούν πριν καν το τρένο βγει από το λεκανοπέδιο.
Στη διασταύρωση στον Άγιο Στέφανο, ο σταθμάρχης βάρδιας κλείνει χειροκίνητα τις μπάρες. Αν και πέρασαν 4 μήνες από την ημέρα που καταγγέλθηκε ότι δεν λειτουργούν τα ηχητικά σήματα ενημέρωσης για τη διέλευση του τρένου, τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Οι σταθμάρχες ζουν με το άγχος και οι μηχανοδηγοί κορνάρουν. Από τη διασταύρωση περνούν τρένα, ΙΧ, σχολικά λεωφορεία, ακόμη και μαθητές, που διασχίζουν τις ράγες πηγαίνοντας και αποχωρώντας από το σχολείο.
Θέματα ασφαλείας εντοπίζονται σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Οι γραμμές που «ξήλωσε» ο Daniel ακόμα να επιδιορθωθούν.
Η γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα μετά τον Daniel δεν ξαναλειτούργησε. Όπως επίσης δεν λειτουργούν οι γραμμές: Λάρισα – Βόλος και Λιανοκλάδι – Στυλίδα.
Στη Βόρεια Ελλάδα το τρένο φτάνει μέχρι Σέρρες. Λόγω της κακοσυντήρησης του δικτύου και των αφύλακτων διαβάσεων, το τρένο δεν φτάνει πια έως τη Δράμα και την Αλεξανδρούπολη.
Έναν χρόνο μετά τη τραγωδία στα Τέμπη τα ζωτικής σημασίας προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου έχουν πλέον εντοπιστεί. Ελάχιστα, όμως, είναι εκείνα που έχουν λυθεί.
- Η Kaizen Gaming επιβραβεύεται για την στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού της στα φετινά HR Awards, αποσπώντας 13 διακρίσεις
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις