«Είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος;» Επιστολές του Έρικ Κλάπτον αποκαλύπτουν λεπτομέρειες ενός ροκ ερωτικού τριγώνου
Δημοπρασία αντικειμένων που ανήκαν στην Πάτι Μπόιντ, πρώην σύζυγο του Τζορτζ Χάρισον και στη συνέχεια του Κλάπτον, αποκαλύπτει τους παθιασμένους έρωτες των ρόκερ.
Βαθιά εγκάρδιες, φουλ συναισθηματικές και αποκαλυπτικές επιστολές του Έρικ Κλάπτον προς την Πάτι Μπόιντ, ενώ εκείνη ήταν παντρεμένη με τον Τζορτζ Χάρισον, πρόκειται να πωληθούν σε δημοπρασία, αποκαλύπτοντας ένα από τα πιο διαβόητα ερωτικά τρίγωνα της ροκ.
Η Μπόιντ ήταν μοντέλο και είδωλο του swinging Λονδίνου τη δεκαετία του 1960, παντρεύτηκε τον Χάροσν το 1966 αφού τον γνώρισε στα γυρίσματα των Beatles για το A Hard Day’s Night – ισχυρίστηκε ότι έγραψε την μπαλάντα των Beatles, το Something, για εκείνη, αν και αργότερα το αρνήθηκε. Προς το τέλος της δεκαετίας ο Χάρισον και ο Κλάπτον άρχισαν να γράφουν μουσική μαζί, και ο Κλάπτον ερωτεύτηκε την Μπόιντ.
«Θέλω να σε ρωτήσω είναι αν αγαπάς ακόμα τον άντρα σου»
Σε μια επιστολή του 1970, η οποία βρίσκεται ανάμεσα σε αντικείμενα της Μπόιντ που πωλούνται από τον οίκο Christie’s, από τις 8 έως τις 21 Μαρτίου, ο Κλάπτον -με άψογη γραφή- παρακαλεί την Μπόιντ: «Αυτό που θέλω να σε ρωτήσω είναι αν αγαπάς ακόμα τον άντρα σου ή αν έχεις άλλον εραστή; Όλες αυτές οι ερωτήσεις είναι πολύ θρασύτατες, το ξέρω, αλλά αν υπάρχει ακόμα συναίσθημα στην καρδιά σου για μένα… πρέπει να μου το πεις!».
Αναφέρεται στις δικές του «οικογενειακές υποθέσεις» ως «μια καλπάζουσα φάρσα» -ο Κλάπτον έβγαινε με την αδελφή της Μπόιντ, την Πόλα, ενώ φαινομενικά είχε σχέση με την αριστοκράτισσα Άλις Όρμσμπι-Γκορ
Μιλώντας στο Christie’s, η Μπόιντ είπε ότι αρχικά «νόμιζε ότι επρόκειτο για γράμμα από έναν περίεργο θαυμαστή» και το συνειδητοποίησε μόνο όταν ο Κλάπτον την κάλεσε στο τηλέφωνο.
Ο Κλάπτον έβγαινε με την αδελφή της Μπόιντ, την Πόλα, ενώ φαινομενικά είχε σχέση με την αριστοκράτισσα Άλις Όρμσμπι-Γκορ
«Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν»
Ο Κλάπτον έγραψε ένα άλλο γράμμα, λίγους μήνες αργότερα, σε μια σελίδα που είχε σκίσει από ένα αντίτυπο του μυθιστορήματος Άνθρωποι και Ποντίκια του Τζον Στάινμπεκ. «Για τίποτα περισσότερο από τις απολαύσεις του παρελθόντος δεν θα θυσίαζα την οικογένειά μου, τον θεό μου και την ίδια μου την ύπαρξη… Είμαι στην άκρη του μυαλού μου… Άκουσα τον άνεμο, παρακολούθησα τα σκοτεινά μελαγχολικά σύννεφα, αναζήτησα στη γη κάτω από μένα ένα σημάδι, μια χειρονομία, αλλά υπάρχει μόνο σιωπή. Γιατί διστάζεις, είμαι κακός εραστής, είμαι άσχημος, είμαι πολύ αδύναμος, πολύ δυνατός, ξέρεις γιατί; Αν με θέλεις, πάρε με, είμαι δικός σου. Αν δεν με θέλεις, σε παρακαλώ, σπάσε τα μάγια που με δένουν. Το να φυλακίζεις ένα άγριο ζώο είναι αμαρτία, το να το εξημερώνεις είναι θεϊκό. Η αγάπη μου είναι δική σου». Κάθε ένα από τα γράμματα εκτιμάται ότι θα πωληθεί μεταξύ 10.000 και 15.000 λιρών.
Αναφέρεται στην Μπόιντ ως «Layla» και την ίδια χρονιά έγραψε το ομώνυμο κλασικό ροκ τραγούδι γι’ αυτήν. Αφού της έπαιξε μια κασέτα με την ηχογράφηση του Layla, η Μπόντ είπε: «Έμεινα έκπληκτη από την ομορφιά του τραγουδιού αλλά ταυτόχρονα ένιωσα ενοχές, όλοι θα καταλάβαιναν ότι ήταν γραμμένο για μένα».
Δείτε ένα βίντεο με τη σχέση των τριών τους
«Μου ζητούσε να το σκάσω μαζί του»
Η Μπόιντ αναλύει τα συναισθήματα εκείνης της εποχή. «Ο Τζορτζ και εγώ περνούσαμε μια λίγο ακανθώδη περίοδο μαζί. Οι Beatles είχαν αυτό το χάος και το άγχος γύρω από το συγκρότημα και ο Τζορτζ ήταν απορριπτικός. Τότε ο Έρικ ερχόταν συνέχεια στο σπίτι μας και μου ζητούσε να το σκάσω μαζί του. Αυτό ήταν δελεαστικό, αλλά δεν μπορούσα να το κάνω. Απλά δεν ήταν σωστό».
Η Μπόιντ και ο Χάρισον χώρισαν το 1974 λόγω των συνεχόμενων απιστιών του. Εκείνη και ο Κλάπτον έβλεπαν ελάχιστα ο ένας τον άλλον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, όταν επανασυνδέθηκαν και τελικά παντρεύτηκαν το 1979. Έγραψε και άλλα τραγούδια γι’ αυτήν, όπως το Wonderful Tonight, μια στοργική μπαλάντα που γράφτηκε κατά τη διάρκεια -και για- τις προετοιμασίες της Μπόιντ για μια νυχτερινή έξοδο.
Ο πρωτότυπος πίνακας Frandsen de Schomberg του Emile Théodore, που κοσμούσε την κυκλοφορία του Layla, διατίθεται προς πώληση με ανώτερη εκτίμηση τις 60.000 λίρες. Υπάρχουν επίσης καρτ ποστάλ και άλλες επιστολές μεταξύ του Κλάπτον και της Μπόιντ κατά τη διάρκεια του φλερτ και του γάμου τους.
To Layla
«Ένα πάθος που ανθίζει μια φορά στη ζωή»
Η Μπόιντ δήλωσε στην Telegraph ότι ο Κλάπτον της έδωσε την άδεια για να πουλήσει τα διάφορα αντικείμενα: «Σκέφτηκα, γιατί να μην τα πουλήσω όλα και να αφήσω όλους τους άλλους να τα απολαύσουν; Τα γράμματα του Έρικ – είναι τόσο απελπισμένα και παθιασμένα, ένα πάθος που ανθίζει μια φορά στη ζωή, νομίζω. Κάθε φορά που διάβαζα αυτά τα γράμματα, στενοχωριόμουν τρομερά. Τα είχα σε ένα μικρό μπαούλο και περιστασιακά έριχνα μια ματιά, άρχιζα να τα διαβάζω, και η καρδιά μου χτυπούσε, πηδούσε… είναι σπαρακτικά. Είναι πάρα πολύ οδυνηρά μέσα στην ομορφιά τους».
Μέσα στα δημοπρατούμενα αντικείμενα υπάρχει μια καρτ ποστάλ του Χάρισον προς τη μητέρα της Μπόιντ, το 1964, κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας περιοδείας των Beatles, η οποία γράφει εν μέρει: «Όλα πάνε καλά υποθέτω, αλλά μου λείπει η κόρη σου». Το 1971 γράφει στην Μπόιντ από τη Νέα Υόρκη μετά από έναν θαλάσσιο διάπλου περιτριγυρισμένος, όπως παραπονιέται, από «περισσότερους στρέιτ με σμόκιν» – ένα άλλο σημείωμα γράφει: «Πάτι, μην ξεχνάς ότι σ’ αγαπώ».
Η Μπόιντ και ο Χάρισον χώρισαν το 1974 λόγω των συνεχόμενων απιστιών του. Εκείνη και ο Κλάπτον έβλεπαν ελάχιστα ο ένας τον άλλον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, όταν επανασυνδέθηκαν και τελικά παντρεύτηκαν το 1979
Το ερωτικό τρίγωνο που έγινε πεντάγωνο
Πωλούνται επίσης πολυάριθμες άλλες επιστολές, χειρόγραφοι στίχοι και φωτογραφίες του Χάρισον, καθώς και σκίτσα με καμηλοπαρδάλεις και σκύλους, πολύχρωμες χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες και ένα σκίτσο για έναν φανταστικό δίσκο με το Σκαθάρι να κάθεται κάτω από μια μηλιά: «Για μένα, αυτό λέει πάρα πολλά για τον Τζορτζ. Είναι τόσο ευγενικό, τόσο γλυκό», έχει πει η Μπόιντ.
Εκτός από τα ρούχα, τις φωτογραφίες και άλλα εφήμερα -συμπεριλαμβανομένης μιας ανόητης επιστολής του Τζον Λένον προς τους Beatles και το κοστούμι του Κλάπτον για το Live Aid- υπάρχει επίσης ένα σκίτσο του Ρόνι Γουντ, ενός άλλου εραστή της Μπόιντ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το οποίο επεκτείνει το ερωτικό τρίγωνο σε πεντάγωνο.
Η πρώτη σύζυγος του Γουντ, η Κρίσι Φίντλεϊ, είχε βγει με τον Κλάπτον, παντρεύτηκε τον Γουντ, στη συνέχεια είχε σχέση με τον Χάρισον, πριν η Μπόιντ και ο Γουντ τα φτιάξουν, πριν από τη σχέση της με τον Κλάπτον. «Είχα μια υπέροχη σχέση με την Πάτι στα μέσα της δεκαετίας του 1970», έγραψε αργότερα ο Γουντ στα απομνημονεύματά του. «Μας άρεσε να πηγαίνουμε στο Paradise Island συχνά… Ο Έρικ και εγώ είχαμε πάντα να λύσουμε αυτό το είδος της σπαζοκεφαλιάς για τα κορίτσια που γνωρίζαμε».
H Πάτι Μποίντ επισκέπτεται τους Beatles το 1969
*Με στοιχεία από theguardian.com
- Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Αποκάλυψη in: Το άγνωστο παρασκήνιο κι οι πιέσεις για το ιατροδικαστικό πόρισμα στο θρίλερ στην Αμαλιάδα
- Ακίνητα: Πέντε ανατροπές στον χάρτη των αντικειμενικών αξιών
- Μαξίμου: Τα μυστικά των νέων μπλε φακέλων
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Τουρκία: Ο άγνωστος πόλεμος