Τέμπη: Οι κρίσιμες καταθέσεις «για την κατάσταση του δικτύου» – Γνώριζαν στην κυβέρνηση για τα προβλήματα
Οι καταθέσεις στον ανακριτή Λάρισας του προέδρου των μηχανοδηγών και του πρώην Διευθύνοντα Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι άκρως αποκαλυπτικές.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η προσπάθεια της κυβέρνησης και του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να αποδώσουν την τραγωδία στα Τέμπη σε «ανθρώπινο λάθος» δεν έχουν στέρεα βάση με τις πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας να καταρρίπτουν το αφήγημα.
Οι καταθέσεις στον ανακριτή του προέδρου των μηχανοδηγών και του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι άκρως αποκαλυπτικές «για την κατάσταση του δικτύου» πριν τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου (2023), και είναι απορίας άξιο γιατί δεν κλήθηκαν ποτέ να εισφέρουν με τις γνώσεις του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, αν και είχε προταθεί να κληθούν.
Η επιστολή στον Κώστα Αχ. Καραμανλή στις 6 Σεπτεμβρίου του 2021
Το βράδυ της Πέμπτης, στο φως της δημοσιότητας ήρθαν (ieidiseis.gr) οι καταθέσεις δύο πολύ σημαντικών μαρτύρων, στον ανακριτή Λάρισας. Η πρώτη, του Κώστα Γενιδούνια που κατέθεσε ως πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών και η δεύτερη του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη.
Ο πρώτος φέρεται να κατέθεσε πως το σύστημα τηλεδιοίησης έχει τεθεί εκτός εδώ και 4 χρόνια περίπου αλλά και πως το σωματείο εργαζομένων, τα τελευταία 2 χρόνια, έκανε 3 εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο υπουργείο Μεταφορών και στη ΡΑΣ αλλά και στον υπουργό Μεταφορών, τον ΓΓ Γραμματέα Μεταφορών και στη Hellenic Train.
Ο Φίλιππος Τσαλίδης κατέθεσε πως ενημέρωνε τακτικά τον εκάστοτε υπουργό και ΓΓ Μεταφορών για την κατάσταση του σιδηροδρόμου
Κομβικής σημασίας μπορεί να αποδειχθεί και η κατάθεση του Φίλιππου Τσαλίδη που διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2016 ως τον Σεπτεμβρίου του 2021, που παραιτήθηκε.
Ο κ. Τσαλίδης, φέρεται στην κατάθεσή του, να λέει πως ενημέρωνε τακτικά τον εκάστοτε υπουργό και ΓΓ Μεταφορών για την κατάσταση του σιδηροδρόμου. Οι ενημερώσεις, όπως σημειώνει, αφορούσαν στις υποδομές αλλά στις περισσότερες δεν λάμβανε απαντήσεις.
Μάλιστα, φαίνεται πως είχε στείλει στο αρμόδιο υπουργείο επιστολή στις 6 Σεπτεμβρίου του 2021, όταν υπουργός ήταν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με την οποία ενημέρωνε «για την κατάσταση του δικτύου».
Στα καταιγιστικά ερωτήματα που δέχθηκε από τον ανακριτή ο κ. Τσαλίδης φέρεται να εντοπίζει μια σειρά από προβλήματα όπως ότι δεν γινόταν καταγραφή των συρμών σε πραγματικό χρόνο, πως δεν φαινόταν η κίνηση του κάθε συρμού ανά κατεύθυνση, πως δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R, ενώ τονίζει ακόμη πως παρά το γεγονός πως είχαν εγκατασταθεί συστήματα ΕTCS, δεν λειτουργούσαν γιατί αυτό προϋποθέτει ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης.
Για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης της Λάρισας υποστήριξε πως θα βοηθούσε τους μηχανοδηγούς με την εικόνα που θα είχε ο υπεύθυνος της τηλεδιοίκησης.
Με τη σειρά του, ο κ. Γενιδούνιας, αναφερόμενος στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ηλεκτροκίνησης τον Φλεβάρη του 2019 στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (…),διαπίστωσε ότι δεν ολοκληρώθηκαν τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα και το ETCS (επενεργεί έναντι λάθους του μηχανοδηγού κατά τη διάρκεια της πορείας και μπορεί να διακόψει την πορεία της αμαξοστοιχίας).
Στη διάθεση των βουλευτών η δικογραφία της εισαγγελίας Λάρισας
Οι νέες πληροφορίες έρχονται την ίδια ώρα που έφτασε στα μέλη της εξεταστικής επιτροπής η δικογραφία της εισαγγελίας εφετών Λάρισας. Αριθμεί 1.089 σελίδες και περιλαμβάνει μηνυτήριες αναφορές, εκθέσεις εξέτασης μαρτύρων, πορίσματα εκθέσεων πραγματογνωμοσυνών και το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα.
Οι βουλευτές της Επιτροπής δεν θα λάβουν αντίγραφα προκειμένου να διασφαλιστεί η μυστικότητα της ποινικής διαδικασίας που βρίσκεται στο στάδιο της κυρίας ανάκρισης ωστόσο, θα έχουν τη δυνατότητα καθημερινά να επισκέπτονται το Γραφείο του ειδικού γραμματέα της Βουλής ώστε να αντλήσουν στοιχεία για τη σύνταξη των πορισμάτων.
Στις 11 Μαρτίου τα πορίσματα των κομμάτων για το δυστύχημα στα Τέμπη
Τα χρονικά περιθώρια είναι πιεστικά με την πλειοψηφία του προεδρείου της Επιτροπής να απορρίπτει την παράταση των εργασιών ή μια νέας συνεδρίασης και να δίνει περιθώριο έως τις 8 Μαρτίου για την κατάθεση των τελικών πορισμάτων. Η τελική συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής είναι προγραμματισμένη να γίνει στις 11 Μαρτίου προκειμένου να διαπιστωθεί εάν μπορεί να κατατεθεί κοινό πόρισμα.
Η δικογραφία για τα Τέμπη «ήρθε μισή» δήλωσε στο περιστύλιο της Βουλής ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης. Όπως κατήγγειλε, απουσιάζουν οι απολογίες κατηγορουμένων όπως και έγγραφα που προσκόμισαν οι μάρτυρες.
Στην αυτοψία που έκανε το MEGA στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μία ημέρα πριν από τη «μαύρη» επέτειο της τραγωδίας των Τεμπών, διαπιστώθηκαν οι τεράστιες, μοιραίες ελλείψεις στην τηλεδιοίκηση, τη φωτοσήμανση και στο αυτόματο σύστημα τροχοπέδησης να παραμένουν.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις