Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί και πώς η Google έχασε τον δρόμο της

Γιατί και πώς η Google έχασε τον δρόμο της

Κάποτε ήταν η εμπροσθοφυλακή της Silicon Valley, τώρα θεωρείται… δεινόσαυρος

Μόλις ένα δίμηνο από το λανσάρισμα του Gemini εκ μέρους της Google, το πολυδιαφημισμένο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της αμερικανικής εταιρείας, αποκαλύφθηκε από τον ίδιο τον κολοσσό του διαδικτύου ότι έχει ήδη κατασκευάσει μια βελτιωμένη έκδοση.

Το Gemini 1.5, που ανακοίνωσε η Google, ήταν μεγαλύτερο, ταχύτερο και πιο ικανό από τον προκάτοχό του. Η ανακοίνωση της 15ης Φεβρουαρίου, η οποία περιγράφεται σε μια ανάρτηση έκτασης… 1.600 λέξεων, γεμάτη με ανατριχιαστικά βίντεο, προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον ερευνητών αλλά και του ειδικού Τύπου.

Τουλάχιστον για μερικές ώρες, όπως σημειώνει μάλλον δηκτικά σε άρθρο του ο Business Insider.

Αργότερα την ίδια ημέρα, η OpenAI παρουσίασε το Sora, ένα εργαλείο που παράγει βίντεο διάρκειας έως 60 δευτερολέπτων με βάση οδηγίες κειμένου. Η ενθουσιώδης ανταπόκριση ήταν άμεση. Ο διευθύνων σύμβουλος Σαμ Άλτμανn δέχθηκε άμεσα αιτήματα από χρήστες του X και δημοσίευσε τα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο. Λέξεις όπως «εντυπωσιακό για τα μάτια» και «συγκλονιστικά ισχυρό» ακούστηκαν, ενώ οι ερευνητές συλλογίζονταν την απειλή για το Χόλυγουντ και τις δυνατότητες για τη δημιουργία deepfake.

Στη συνέχεια, λίγες ημέρες αργότερα, η Google προσπάθησε να εξηγήσει γιατί το εργαλείο δημιουργίας εικόνων της δημιουργούσε φυλετικά ανακριβείς απεικονίσεις ιστορικών προσώπων. Το ένστικτο να υψώσει ουρανοκατέβατες προστατευτικές μπάρες οδήγησε το Gemini να «υπεραντισταθμίσει σε ορισμένες περιπτώσεις και να είναι υπερβολικά συντηρητικό σε άλλες», ανακοίνωσε η εταιρεία.

Ορισμένοι αναλυτές και ειδικοί του χώρου αμφισβήτησαν αυτή τη δήλωση και έκαναν λόγο για ύπαρξη προβλήματος την εταιρεία και ζητώντας την αποπομπή του διευθύνοντος συμβούλου Σουντάρ Πιτσάι.

Ήταν ένα ακόμη χτύπημα στο στομάχι για την Google, όπως αναφέρει ο Business Insider. «Είναι ένας εφιάλτης δημοσίων σχέσεων για την εταιρεία», δήλωσε νυν ανώτερος υπάλληλος για να συμπληρώσει ότι οι «άνθρωποι της Google είναι τσαντισμένοι». Ο Πιτσάι από την πλευρά του περιγράφει την Google ως μια εταιρεία με προτεραιότητα στην τεχνητή νοημοσύνη από το 2016, αλλά έχει δυσκολευτεί να μετατρέψει τη θεμελιώδη έρευνά της – η οποία τροφοδοτεί τεχνολογίες όπως το ChatGPT – σε προϊόντα που ενθουσιάζουν.

Από πρωτοπόρος… δεινόσαυρος

Η συζήτηση για τη μετάβαση της Google από την θέση του πρωτοπόρου σε δεινόσαυρο δεν είναι τόσο καινούργια. Η εταιρεία μόλις έκλεισε τα 25 – περίπου δύο αιώνες σε χρόνια τεχνολογίας, αναφέρει ο Business Insider. Έχει ζήσει πέντε προέδρους και δύο μεγάλες καταρρεύσεις της αγοράς.

Οι συνιδρυτές της είναι πλέον αξιοσέβαστα στελέχη, η εταιρεία άλλαξε το εταιρικό της όνομα από μια λέξη που έδειχνε φουτουρισμό και εγκεφαλική δύναμη (Google) σε μια λέξη που οι περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν περί την ηλικία των 3 ετών (Alphabet).

Αλλά τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν νέα προβλήματα: χαμηλότερη ανοχή στον κίνδυνο, περιορισμός της καινοτομίας, απολύσεις και μια αφήγηση ότι τα φημισμένα προϊόντα της, όπως η αναζήτηση και το Gmail, χειροτερεύουν. Αυτά, έχουν ενισχύσει την αντίληψη ότι η Google, που κάποτε θεωρούνταν το πιο επιθυμητό μέρος για να εργαστεί κανείς στη Silicon Valley, έχει γίνει αυτό που υποσχέθηκε ότι δεν θα γίνει ποτέ: βαρετή.

Οι συνέπειες του γκριζαρίσματος της Google διαφαίνονται μεγάλες: έξοδος ταλέντων, μπαγιάτικα προϊόντα και υπερβολική εξάρτηση από την δραστηριότητά της στη διαφημιστική αγορά. Θέτει επίσης μεγαλύτερα ερωτήματα για τη Silicon Valley. Τι κάνεις όταν ο άλλοτε κολοσσός σου – η εταιρεία που τροφοδοτούσε τη φήμη σου για την απεριόριστη δημιουργικότητα και την ιδέα ότι πίσω από κάθε γραμμή κώδικα κρύβονται δισεκατομμύρια δολάρια – χάνει τη λάμψη του;

Όχι μια… συμβατική εταιρεία

Όταν η Google εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2004, ο Λάρι Πέιτζ και ο Σεργκέι Μπριν είπαν στους επενδυτές ότι η δική τους δεν ήταν μια «συμβατική» εταιρεία και ότι δεν σκόπευαν να γίνει μια τέτοια.

Για τουλάχιστον μια δεκαετία, κράτησαν αυτή την υπόσχεση. Η Google δημιούργησε το καλούπι για μια νέα κουλτούρα της Silicon Valley. Ήταν ένας παράδεισος για τους μηχανικούς, γεμάτος με προνόμια, παχυλούς μισθούς και την πεποίθηση ότι οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις ήταν πάντα ανώτερες από τις βραχυπρόθεσμες απολαβές.

Ο Μπριν και ο Πέιτζ δεν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να αλλοιώσουν την καθαρή, ισχυρή μηχανή αναζήτησης με ακαταστασία, μέχρι που δοκίμασαν αυτό που θα αποδεικνυόταν η χρυσή χήνα της Google: τη διαφήμιση στη μηχανή αναζήτησης. Το κέρδος ήταν πολλά μετρητά και, με τη σειρά τους, ελευθερία. Η διαφημιστική ομπρέλα έδωσε στους ιδρυτές την κάλυψη να εξερευνήσουν εξωπραγματικές ιδέες και ενθάρρυναν τους υπαλλήλους να κάνουν το ίδιο.

«Η κουλτούρα του “φέρεστε στους υπαλλήλους πολύ καλά, δώστε τους την αίσθηση της ιδιοκτησίας” – ήταν καινούργιο και τρελό στις αρχές της δεκαετίας του 2000», δήλωσε ένας βετεράνος υπάλληλος στον Business Insider. H Google κατασκεύασε γιγαντιαία μπαλόνια για εκπομπή διαδικτυακού σήματος σε δυσπρόσιτες περιοχές. Χαρτογράφησε εικονικά τη Γη με δορυφορικές εικόνες. Δημιούργησε το δικό της διαδίκτυο υψηλής ταχύτητας. Προσπάθησε ακόμη και να παρατείνει τη ζωή των ανθρώπων.

Το 2012, ο Business Insider απαρίθμησε 10 λόγους για τους οποίους η Google ήταν «η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο», συμπεριλαμβανομένου του ότι «έκανε τα προνόμια ασθενείας στάνταρ για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις» και δημιούργησε «κάτι που ονομάζουμε “Google Glass”».

Καθώς η εταιρεία μεγάλωνε, οι ιδρυτές έγιναν επιφυλακτικοί απέναντι στην υφέρπουσα γραφειοκρατία. Ο σχηματισμός της Alphabet το 2015, ο οποίος έθεσε τα πιο ριψοκίνδυνα στοιχήματα της Google εκτός της βασικής επιχείρησης, επρόκειτο να αποτελέσει μια λύση. «Στη βιομηχανία της τεχνολογίας, όπου οι επαναστατικές ιδέες οδηγούν τους επόμενους μεγάλους τομείς ανάπτυξης, πρέπει να αισθάνεσαι λίγο άβολα για να παραμείνεις σχετικός», έγραψε ο Πέιτζ σε ένα υπόμνημα προς τους υπαλλήλους εκείνη την εποχή. Αυτό θα αποδεικνυόταν πιο δυσοίωνο από ό,τι θα μπορούσε να φανταστεί.

Κερδοφορία

Το άρθρο προσθέτει ένα ρητορικό ερώτημα πρους τους υπαλλήλους της Google: πώς και γιατί ο εργοδότης τους έγινε πολύ άνετος. Οι απαντήσεις πολλές. Κάποιοι λένε ότι η εταιρεία έγινε πολύ μεγάλη. Άλλοι πιστεύουν ότι της λείπει η οραματική ηγεσία. Κάποιοι λένε ότι ο φόβος των κανονισμών και των αντιδράσεων του κοινού οδήγησε σε παράλυση- άλλοι πιστεύουν ότι υποτάχθηκε στη Wall Street.

Σε ένα πράγμα μπορούν να συμφωνήσουν, ωστόσο, σύμφωνα με τον Business Insider, είναι η οικονομική επιτυχία της εποχής Πιτσάι. Τα έσοδα της Alphabet αυξήθηκαν κατακόρυφα. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, από μόλις πάνω από 400 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015, όταν ο Πιτσάι ανέλαβε το τιμόνι. Πέρυσι, η Google ανακοίνωσε ότι η επιχείρησή της στο cloud – ένα από τα πρώτα μεγάλα στοιχήματα του Πιτσάι- έγινε τελικά κερδοφόρα.

Ωστόσο, το 80% των εσόδων της Alphabet εξακολουθεί να προέρχεται από τη διαφήμιση – το μεγαλύτερο μέρος της οποίας προέρχεται από απλές διαφημίσεις κειμένου που βρίσκονται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google από την αλλαγή της χιλιετίας.

Σημειώνεται ότι μόλις στις 28 Φεβρουαρίου, η Axel Springer, η μητρική εταιρεία του Business Insider, ενώθηκε με 31 άλλους ομίλους μέσων ενημέρωσης και κατέθεσε αγωγή ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά της Google σε ολλανδικό δικαστήριο, υποστηρίζοντας ότι υπέστη ζημίες λόγω των διαφημιστικών πρακτικών της εταιρείας.

Συντήρηση αντί καινοτομίας

Καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να διαφοροποιηθεί, οι φόβοι για την ανατροπή της κύριας πηγής εσόδων έχουν ενταθεί. Οι ριψοκίνδυνες προοπτικές αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό, ιδίως όταν δεν αφορούν την πώληση διαφημίσεων. Το αποτέλεσμα είναι μια αυξανόμενη αίσθηση ότι η συντήρηση έχει αντικαταστήσει την καινοτομία ως την κύρια μορφή της Google.

«Δεν μπορούν να ξεφύγουν από το δρόμο τους, επειδή είναι τόσο παγιωμένοι στο να προστατεύουν μόνο αυτό που έχουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας πρώην διευθυντής.

Πράγματι, λίγα από τα ιδιαίτερα επιτυχημένα προϊόντα της Google ξεκίνησαν μέσα στην τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, πολλά έχουν «σκοτωθεί», συμπεριλαμβανομένων των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας και μιας βραχύβιας εξόρμησης στο gaming. Ακόμη και τα βασικά προϊόντα της έχουν μείνει πίσω. Οι χρήστες εδώ και καιρό παραπονιούνται – και οι ερευνητές διαπίστωσαν πρόσφατα – για την πτώση της ποιότητας των αποτελεσμάτων της αναζήτησης Google. Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να επιδεινώσει αυτή την κατάσταση.

«Απλώς έπεσαν στην παγίδα», δήλωσε ο Μάικλ Αβρούκιν, πρώην διευθυντής μηχανικών της Google, ο οποίος εντάχθηκε στην εταιρεία το 2014 αλλά έφυγε με δική του πρωτοβουλία πέρυσι. «Έγινε τόσο πολύ μετρικοποιημένο, στο “Μετακινείς αυτή τη μικροσκοπική βελόνα έστω και κατά μια ίντσα;”. Αν όχι, μην το κάνεις».

Για χρόνια, οι υπάλληλοι της Google ενθαρρύνονταν να εξερευνούν παράπλευρα έργα που δεν σχετίζονταν άμεσα με τη δουλειά τους – κάτι που είναι γνωστό ως «χρόνος 20%». Ορισμένα από αυτά τα πειραματικά έργα μεταφέρθηκαν τελικά σε μια εσωτερική θερμοκοιτίδα που ονομάστηκε Area 120, ένα αστείο μεταξύ των εργαζομένων που έλεγε ότι ο χρόνος 20% είχε γίνει στην πραγματικότητα «χρόνος 120%».

Το 2021, έκοψε μια πολιτική που επέτρεπε στους υπαλλήλους να «κάνουν bungee» σε άλλες εταιρείες της Alphabet για αρκετούς μήνες. Το 2022, μείωσε δραματικά την Area 120, κλείνοντας αρκετά έργα που δεν είχαν σχέση με την AI και απολύοντας το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της. Εκπρόσωπος της Google σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται ακόμη να ακολουθήσουν άλλα έργα και επισήμανε εργασίες όπως το AlphaFold και η κβαντική υπολογιστική και προϊόντα όπως η Magic Eraser ως παραδείγματα καινοτομίας.

Παρόλα αυτά, το X – ένα moonshot εργαστήριο που γέννησε τη μονάδα αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της Google και διερεύνησε εξωσκελετούς και διαστημικούς ανελκυστήρες – έχει επίσης περιορίσει τις φιλοδοξίες του καθώς αντιμετωπίζει αυξημένη πίεση για μείωση των ζημιών. Ιστορικά, τα έργα εντός του τμήματος X που θεωρούνταν αρκετά καλά για να σταθούν στα δικά τους πόδια θα μπορούσαν να «αποφοιτήσουν» σε μια ξεχωριστή εταιρεία της Alphabet, αλλά οι υπάλληλοι ενημερώθηκαν πρόσφατα, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Information, ότι δεν θα υπάρξουν τέτοιες… αποφοιτήσεις φέτος και ότι όσοι βρίσκονται κοντά στην αποφοίτηση θα πρέπει να αναζητήσουν εξωτερική χρηματοδότηση και να εγκαταλείψουν εντελώς την Alphabet.

Οι απολύσεις

Η θέση εργασίας στην Google θεωρούνταν κάποτε ως μια θέση εργασίας για όλη τη ζωή. Οι μηχανικοί της εταιρείας, που συνεχώς φλερτάρονταν από αντίπαλες εταιρείες τεχνολογίας, δεν έμπαιναν καν στον κόπο να δεχτούν τα τηλεφωνήματά τους ή να ενημερώσουν το βιογραφικό τους.

Έτσι, η είδηση για το σχέδιο μείωσης του εργατικού δυναμικού της κατά 12.000 άτομα τον Ιανουάριο του 2023 – περίπου την εποχή που η Microsoft και η Amazon ανακοίνωσαν επίσης μεγάλες απολύσεις – έπεσε σαν κεραυνός.

«Ήρθε ξαφνικά, τίποτα τέτοιο δεν είχε ξανασυμβεί», δήλωσε βετεράνος υπάλληλος. «Είκοσι χρόνια προσεκτικά χτισμένης εμπιστοσύνης των εργαζομένων χάθηκαν σε μια στιγμή».

Οι απολύσεις συνεχίστηκαν κατά περιόδους μέχρι το 2024 και η αγωνία είναι αισθητή.

«Είναι πλέον ένα παιχνίδι επιβίωσης με μηδενικό άθροισμα», πρόσθεσε ο βετεράνος υπάλληλος. «Κάθε εργαζόμενος αισθάνεται πιεσμένος να ενταχθεί σε όποια ομάδα είναι λιγότερο πιθανό να έχει απολύσεις, και κανείς δεν αισθάνεται πια ιδιοκτησία στην κοινή εταιρική κουλτούρα».

Από την άλλη πλευρά έξυπνοι άνθρωποι που αμφισβητούν ιδέες και ξεκινούν συζητήσεις παραγκωνίζονται. Είναι πολύ μακριά από τη Google του 2012, όταν η μελέτη της Project Aristotle διαπίστωσε ότι το ισχυρότερο χαρακτηριστικό στις ομάδες υψηλής απόδοσης ήταν η «ψυχολογική ασφάλεια».

«Αν χάσεις την εμπιστοσύνη και την ψυχολογική ασφάλεια, είναι σχεδόν αδύνατο να πετύχεις την καινοτομία», δήλωσε ο Πατρικ Μορκ, ο οποίος ήταν επικεφαλής του μάρκετινγκ για το Google Play πριν αποχωρήσει από την εταιρεία το 2013. «Τη στιγμή που γίνεται πολύ θεσμοθετημένο και επιβραδύνεις την καινοτομία, χάνεις τους καλύτερους, επειδή οι καλύτεροι μισούν τη γραφειοκρατία».

Οι άνθρωποι της Google είναι από καιρό αλλεργικοί στη γραφειοκρατία, σημειώνει ο Business Insider. Το 2018, περισσότεροι από δώδεκα αντιπρόεδροι έστειλαν επιστολή στον Πιτσάι λέγοντας ότι η εταιρεία κινείται πολύ αργά και χρειάζεται πιο αποφασιστική ηγεσία, ανέφεραν οι New York Times. Και οι εργαζόμενοι κυκλοφορούν ενδοεταιρικά εδώ και καιρό ένα έγγραφο, με τίτλο “Γιατί όλα είναι τόσο καταραμένα δύσκολα στην Google”, επικρίνοντας τη δομή από κάτω προς τα πάνω.

Σε μια εταιρική έρευνα του 2023, την οποία εξασφάλισε ο Business Insider, περισσότερα από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι περήφανοι που εργάζονται στην Google. Αλλά το 45% – δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι – δήλωσαν ότι η γραφειοκρατία επιβραδύνει τη δουλειά τους. Η εταιρεία φαίνεται να έχει επίγνωση αυτής της κατάστασης. «Απλοποιούμε τις δομές μας», σημείωσε ο εκπρόσωπος της Google, ενώ «μειώνουμε τη γραφειοκρατία και τα επίπεδα».

Οι… εισαγωγές εργαζομένων

Καθώς η εταιρεία έχει μεγαλώσει, αυξήθηκε και ο αριθμός των νέων προσλήψεων που μπορεί να μην πληρούσαν το πρότυπο «Googliness» που απαιτούνταν κάποτε για να εισέλθουν στο ιερό Googleplex, το εταιρικό σύμπλεγμα των κεντρικών γραφείων της Google.

Στο Google Cloud, οι εργαζόμενοι αποκαλούν αστειευόμενοι την εταιρεία «Goracle» – μια αναφορά στις ορδές των εργαζομένων που εντάχθηκαν από την Oracle, την Salesforce και άλλες επιχειρήσεις που συνήθως δεν θεωρούνταν τόσο «Googley».

Το 2018, ένας μηχανικός λογισμικού της Google με το όνομα Έρικ Λέμαν έστειλε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με θέμα «Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την επιχείρησή μας». Σε αυτό, ο Λέμαν προέβλεψε ότι ένα σύστημα μηχανικής μάθησης θα ξεπερνούσε τη μηχανή αναζήτησης της Google. Ένα τέτοιο σύστημα, σκέφτηκε, θα μπορούσε να αναπτυχθεί εκτός Google από έναν αντίπαλο γίγαντα, «ή ακόμη και από μια startup».

«Προσωπικά», έγραψε, «δεν θέλω η αντίληψη σε λίγα χρόνια να είναι: “Αυτοί οι τύποι της παλιάς σχολής απλά κατατροπώθηκαν και με κάποιο τρόπο δεν το περίμεναν…”».

Η γκάφα με την τεχνητή νοημοσύνη

Η Google εργάζεται πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη για πάνω από μια δεκαετία, ενσωματώνοντάς την αθόρυβα στην αναζήτηση, στα διαφημιστικά προϊόντα και στις συστάσεις βίντεο στο YouTube. Εξαγόρασε την DeepMind, την πρωτοποριακή startup τεχνητής νοημοσύνης, σε μια σκληρή μυστική δημοπρασία το 2014.

Το 2017, η εταιρεία δημοσίευσε ένα πρωτοποριακό ερευνητικό έγγραφο που εισήγαγε έναν ταχύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο ανάλυσης πληροφοριών από την AI. Είχε τέτοια επιρροή, μάλιστα, που η OpenAI τη χρησιμοποίησε ως βάση για το ChatGPT.

Το πώς η Google απέτυχε να αξιοποιήσει τη δική της ανακάλυψη είναι το απόλυτο ερώτημα από τότε που εμφανίστηκε το ChatGPT το 2022. Οι άνθρωποι μέσα στη Google άρχισαν να δείχνουν με το δάχτυλο: Πώς μπόρεσε η εταιρεία να αφήσει μια μικρή startup να προχωρήσει;

Μέρος της απάντησης μπορεί να βρίσκεται στην ενοχλητική αποστροφή της προς το ρίσκο. Ο Σίζαρ Σενγκούπτα, πρώην αντιπρόεδρος της Google, δήλωσε ότι η εταιρεία φοβόταν να κυκλοφορήσει προϊόντα δημιουργική τεχνητής νοημοσύνης που κινδύνευαν με δημόσιες αντιδράσεις αν πήγαιναν στραβά.

Ένα παρόμοιο σενάριο εκτυλίχθηκε με τη φωνητική βοηθό της, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν την υπόθεση. Η εταιρεία φοβήθηκε να είναι η πρώτη που θα λανσάρει ένα προϊόν, που ονομάστηκε Google Mic, το οποίο είχε αναπτύξει εσωτερικά, αλλά είχε πολλούς πιθανούς πονοκεφάλους λόγω των θεμάτων προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Τελικά, η Alexa της Amazon έκανε το ντεμπούτο της πρώτη, ενώ η Google έμεινε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση.

Ο Πιτσάι τόνισε τα ευρύτερα πλεονεκτήματα της αναμονής. «Ενώ κάποιοι έχουν προσπαθήσει να περιορίσουν αυτή τη στιγμή σε μια απλή ανταγωνιστική κούρσα τεχνητής νοημοσύνης, εμείς τη βλέπουμε ως κάτι πολύ περισσότερο από αυτό», έγραψε το 2023. «Αυτό που έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία είναι ο αγώνας για να δημιουργήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη με υπευθυνότητα και να διασφαλίσουμε ότι ως κοινωνία θα το κάνουμε σωστά».

Αλλά αυτό σημαίνει ότι η Google συχνά πλέον κρατάει τα έτοιμα προς κυκλοφορία προϊόντα πίσω και αφήνει τους αντιπάλους να κάνουν την πρώτη κίνηση.

“Το γεγονός ότι η Google δεν είναι μια δεκαετία μπροστά στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη είναι αστείο, σωστά; Το γεγονός ότι η Google δεν είναι μακράν ο ηγέτης των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, είναι, σαν, το απόλυτο ανέκδοτο», δήλωσε ο πρώην διευθυντής της Google, προσθέτοντας ότι το πρόβλημα της χαμένης υπεροχής της Google είναι «ίσως αδύνατο να λυθεί».

Σημάδια ελπίδας

Η Google πλέον θυμίζει τη Microsoft της εποχής του Στιβ Μπάλμερ, η οποία «έχασε» τα smartphones, τις μηχανές αναζήτησης και του cloud και ξεπεράστηκε από την Apple, τη Google και την Amazon. Αλλά υπό τον σημερινό διευθύνοντα σύμβουλό της, Σάτια Ναντέλα, η Microsoft πραγματοποίησε μια επική στροφή. Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, η Microsoft είναι και πάλι πρωτοπόρος.

Αλλά μια καλύτερη σύγκριση μπορεί να είναι η IBM: εξακολουθεί να είναι μεγάλη, αλλά όχι πλέον κυρίαρχη, έχοντας αποβάλει την ελεύθερη κουλτούρα που εξέθρεψε την καινοτομία και έκανε τους πιο έξυπνους στοχαστές της να αισθάνονται ότι όλα είναι δυνατά.

«Νομίζω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν είναι ότι τα πάντα μετατρέπονται σε χρησιμότητα», δήλωσε ο Σενγκρούπτα,«και οι χρησιμότητες δεν είναι ποτέ σέξι».

Η μετατροπή από εργοστάσιο μαγείας σε εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας μπορεί απλώς να είναι το λογικό τέλος του μεγάλου πειράματος της Google Culture Experiment. Αλλά αυτό το σημείο καμπής απαιτεί πιο ριζοσπαστική αλλαγή από μερικούς γύρους απολύσεων. Αντίπαλοι όπως η Meta και η Microsoft άλλαξαν την τύχη τους τα τελευταία χρόνια με πιο αποφασιστική, από πάνω προς τα κάτω ηγεσία, διαμορφώνοντας έναν πολιτισμικό συμβιβασμό μεταξύ της απεριόριστης καινοτομίας και της εταιρικής αποτελεσματικότητας.

Καθώς η Google εισέρχεται στα επόμενα 25 χρόνια της, μπορεί κάλλιστα να ακολουθήσει σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το κύρος της – και με αυτόν τον τρόπο να επαναπροσδιορίσει ριζικά τι σημαίνει να είσαι «Googley», καταλήγει ο Business Insider.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Εκπληκτικό: Ίδιες φάσεις, ίδιοι διαιτητές, διαφορετικά κριτήρια για Ολυμπιακό, ΠΑΟ, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ! (vids)

Ο Ολυμπιακός δεν πήρε πέναλτι από τον Βεργέτη στο χέρι του Βιτλή το απόγευμα του Σαββάτου, αλλά είπε ο ίδιος είπε «ναι» στο (ίδιο) πέναλτι του Χατζισαφί στη Φιλαδέλφεια. Ο Ευαγγέλου κόκκινη στην παράνοια του Μουτίνιο, αλλά... παίζετε σε πανομοιότυπη αποβολή του Μπακασέτα! Η κόκκινη του Αθανασίου στην Τούμπα από τον (VAR) Σιδηρόπουλο και η... κίτρινη του Μπρινιόλι. Και ο Παπαπέτρου ακόμη κοιτάζει το VAR!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο