Για το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και τον αντίκτυπό της σε ολόκληρες τοπικές οικονομίες έχουν γραφεί πολλά. Όπου γίνεται γνωστό ότι θα πραγματοποιήσει μια εμφάνιση δεν πέφτει καρφίτσα. Από τον συναυλιακό χώρο, μέχρι τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια οι χώροι γεμίζουν ασφυκτικά και συχνά ανεβαίνουν και οι τιμές με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και ο… πληθωρισμός

Κάποιες χώρες το πήγαν ένα βήμα παραπέρα: Η Σιγκαπούρη διέθεσε 3 εκατ. δολάρια ανά συναυλία για να εξασφαλίσει ένα πέρασμά της από τη χώρα στο πλαίσιο της περιοδείας της στη ΝΑ Ασία, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας.

Οι αρχές της Σιγκαπούρης γνωστοποίησαν ότι το τουριστικό συμβούλιο της χώρας εκταμίευσε μια επιχορήγηση για να υποστηρίξει τη συναυλία της Swift, χωρίς να δώσουν περισσότερα στοιχεία.

Ο Έντουιν Τονγκ, υπουργός Πολιτισμού της Σιγκαπούρης, δήλωσε πρόσφατα ότι «είναι πιθανό να αποφέρει σημαντικά οφέλη στην οικονομία της Σιγκαπούρης, ειδικά σε τουριστικές δραστηριότητες όπως η φιλοξενία, το λιανικό εμπόριο, τα ταξίδια και το φαγητό, όπως συνέβη σε άλλες πόλεις στις οποίες έχει παίξει η Τέιλορ Σουίφτ».

Πολιτιστική επιρροή

Οι mega-συναυλίες, όπως αυτές της Σουίφτ, βοηθούν στην οικοδόμηση της θέσης της Σιγκαπούρης ως ενός προορισμού ψυχαγωγίας και όχι απλώς ως προορισμού επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και εμπορικών εκδηλώσεων.

Όπως είπε ο Τονγκ, υπουργός Πολιτισμού της Σιγκαπούρης, στο Mothership, η χώρα κοιτάζει «πέρα από τον οικονομικό αντίκτυπο» του λεγόμενου Swiftonimics.

«Το εξετάζουμε από την προοπτική της οικοδόμησης της Σιγκαπούρης σε έναν πολιτιστικό κόμβο που έχει ισχυρή στρατηγική αξία για εμάς», σημείωσε.

«Τέτοιες συναυλίες μας βοηθούν να είμαστε στην κορυφή του μυαλού των τουριστών και μας τοποθετούν ως έναν πολυτελή προορισμό που δικαιολογεί το premium», είπε στο Business Insider ο Kevin Cheong, διευθύνων συνεργάτης της Syntegrate, μιας εταιρείας συμβούλων ανάπτυξης προορισμών και τουρισμού.

Τουριστικές δαπάνες

Σε όλους τους συναυλιακούς σταθμούς της  Σουίφτ ακολουθεί μια ώθηση στις τουριστικές δαπάνες: από αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα μέχρι τρόφιμα και ποτά, καθώς και εξειδικευμένους τομείς λιανικής, όπως η πώληση σουβενίρ.

Η Σιγκαπούρη δεν αποτελεί εξαίρεση.

Οι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι οι συναυλίες της στη Σιγκαπούρη θα μπορούσαν να συνεισφέρουν έως και 500 εκατομμύρια δολάρια Σιγκαπούρης, ή 372 εκατομμύρια δολάρια, σε τουριστικές εισπράξεις.

Η Σουίφτ μαζί με τους Coldplay είναι πιθανό να συνεισφέρουν 0,25 ποσοστιαίες μονάδες στο ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου της χώρας, έγραψε ο οικονομολόγος της Nomura Σι Γινγκ Τοχ σε σημείωμα της 15ης Φεβρουαρίου.

Οι γείτονες

Οι γείτονες της πλούσιας πόλης-κράτους το προσέχουν και δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι γι’ αυτό.

Η κίνηση της Σιγκαπούρης να δώσει κρατική επιχορήγηση για τις εμφανίσεις της Σουίφτ γίνεται «σε βάρος των γειτονικών χωρών, που δεν μπορούσαν να προσελκύσουν τους δικούς τους ξένους θεατές και των οποίων οι θαυμαστές έπρεπε να πάνε στη Σιγκαπούρη», είπε ο Joey Salceda, ένας φιλιππινέζος βουλευτής σε τοπικό δίκτυο.

Αντίστοιχα, ο Srettha, ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης, είπε ότι η χώρα του θα μπορούσε να είχε καταβάλει χρήματα για να προσελκύσει επίσης την απόδοση της Swift.

«Αν το ήξερα αυτό, θα είχα φέρει τις παραστάσεις στην Ταϊλάνδη», είπε ο Srettha, σύμφωνα με την Bangkok Post, αναφερόμενος στην επιχορήγηση που πλήρωσε η Σιγκαπούρη.

Το… FoMO (σ.σ.: ο φόβος μην μείνει κάποιος έξω από κάτι ενδιαφέρον) φαίνεται να επεκτείνεται στην Ινδονησία, με τον υπουργό Τουρισμού Sandiaga Salahuddin Uno να λέει στο Bloomberg ότι η χώρα χρειάζεται το “Swiftonomics” για τον τουρισμό και εξετάζει περισσότερα κίνητρα για mega εκδηλώσεις όπως συναυλίες.

Πάντως, στα σοβαρά, οι τεράστιες επιχορηγήσεις δεν μπορούν να είναι η μακροπρόθεσμη λύση της Σιγκαπούρης ή όποιας άλλης χώρας για την τόνωση του τουρισμού.

Πηγή: ΟΤ