Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
H τεχνητή νοημοσύνη και τα επικίνδυνα νέα πρότυπα ομορφιάς

H τεχνητή νοημοσύνη και τα επικίνδυνα νέα πρότυπα ομορφιάς

Οι εικονικοί influencers έχουν αποκτήσει τεράστια δημοτικότητα στα social media

Περισσότεροι από 12.000 γονείς παροτρύνουν το TikTok να επισημάνει με μεγαλύτερη σαφήνεια τους influencers που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη και οι οποίοι θα μπορούσαν να παρερμηνευτούν ως πραγματικοί άνθρωποι.

Οι γονείς, σε μια διαδικτυακή έκκληση που απευθύνθηκε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της TikTok, Shou Zi Chew, δήλωσαν ότι ανησυχούν ότι οι influencers της τεχνητής νοημοσύνης – που συχνά επιδεικνύουν πρόσωπα και σώματα τελειοποιημένα με τεχνητή νοημοσύνη στο περιεχόμενό τους – μπορεί να συμβάλλουν σε μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και σωματική δυσμορφική διαταραχή για παιδιά και έφηβους.

Οι «εικονικοί influencers » υπάρχουν εδώ και χρόνια, αλλά οι γονείς λένε ότι η πιο πρόσφατη «έκρηξη» της τεχνητής νοημοσύνης έχει καταστήσει πιο δύσκολο για τους  χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά τα παιδιά, να διακρίνουν μεταξύ πραγματικού και τεχνητού περιεχομένου

Από τις αρχές του περασμένου έτους, το TikTok ζήτησε από τους δημιουργούς να επισημαίνουν όλο το ρεαλιστικό περιεχόμενο που δημιουργείται από AI και η πλατφόρμα επιτρέπει στους λογαριασμούς να εφαρμόζουν την ετικέτα μέσω μιας λειτουργίας εναλλαγής.

Πολλοί από αυτούς τους λογαριασμούς σημειώνουν στο βιογραφικό τους ότι είναι εικονικοί influencers, αν και δεν χαρακτηρίζουν ρητά το περιεχόμενο ή την προσωπικότητά τους ως δημιουργημένο από AI. Άλλοι τείνουν να θάβουν αποκαλύψεις όπως «#aiinfluencer» στα hashtags των βίντεό τους.

Ένας εκπρόσωπος του TikTok έγραψε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι η πλατφόρμα έχει αφαιρέσει ορισμένους λογαριασμούς.

Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι το TikTok έχει μια πολιτική που απαγορεύει περιεχόμενο που «εμφανίζει ή προωθεί διατροφικές διαταρραχές ή οποιεσδήποτε επικίνδυνες συμπεριφορές απώλειας βάρους».

Αν και τα ζητήματα σχετικά με τη διαφάνεια της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι καινούργια, ούτε είναι αποκλειστικά για το TikTok, οι γονείς άρχισαν να παρατηρούν το πρόβλημα περισσότερο πριν από λίγους μήνες, όταν τα παιδιά έλειπαν από το σχολείο και έκαναν scrolling στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πιο συχνά.

Χιλιάδες ακόλουθους

Ένας λογαριασμός, ένας influencer τεχνητής νοημοσύνης που λέγεται Deanna Ritter , έχει 127.000 ακόλουθους και εκατομμύρια προβολές στην πλατφόρμα. Τα βίντεο που ποζάρει με μπικίνι και εσώρουχα – κανένα από τα οποία δεν περιλαμβάνει δήλωση αποποίησης ευθυνών για τεχνητή νοημοσύνη – συχνά συγκεντρώνουν εκατοντάδες σχόλια που επικροτούν την εμφάνισή της, φαινομενικά χωρίς καμία γνώση ότι έχει δημιουργηθεί από AI.

Ένας άλλος λογαριασμός με περισσότερους από 70.000 ακόλουθους έχει την εμφάνιση μιας κολεγιακής κοπέλας που ονομάζεται Cameron, η οποία δημοσιεύει τακτικά βίντεο με τον εαυτό της να συγχρονίζει τα χείλη και να χορεύει σε ένα υπνοδωμάτιο.

Οι γονείς ανησυχούν ιδιαίτερα για πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube, επειδή αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες μεταξύ των παιδιών, σύμφωνα με το NBC News. Αν και αυτή η αναφορά απευθύνεται ιδιαίτερα στο TikTok, είπε ότι πιστεύει ότι αξίζει να εξετάσουμε βαθύτερα την επικράτηση του ζητήματος και στο YouTube.

Ένας εκπρόσωπος του YouTube έγραψε σε ένα email ότι η πλατφόρμα απαγορεύει περιεχόμενο που εξυμνεί τις διατροφικές διαταραχές και συνεργάζεται με ειδικούς τρίτων για να υποστηρίξει την ευημερία των παιδιών και των εφήβων στην πλατφόρμα.

«Για παράδειγμα, περιορίζουμε τις συστάσεις για τους εφήβους στις ΗΠΑ σε περιεχόμενο που συγκρίνει σωματικά χαρακτηριστικά, εξιδανικεύει ορισμένους τύπους έναντι άλλων ή εξιδανικεύει συγκεκριμένα επίπεδα φυσικής κατάστασης ή σωματικά βάρη», έγραψε ο εκπρόσωπος, «και έχουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την προσέγγιση της διατροφικής διαταραχής».

Οι εικονικοί influencers έχουν επίσης αποκτήσει τεράστια δημοτικότητα στο Instagram, με λογαριασμούς όπως η Lil Miquela και η Shudu να συνεργάζονται με επωνυμίες και να εργάζονται ως μοντέλα μόδας .

Αν και ορισμένοι από αυτούς τους δημιουργούς είναι γνωστό ότι έχουν δημιουργηθεί από AI, οι χρήστες που δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτούς μπορεί συχνά να τους μπερδέψουν με αληθινούς ανθρώπους. Κάτω από μια φωτογραφία της Shudu, ένας σχολιαστής έγραψε: «Η ομορφιά σου είναι πολύ φυσική».

Must in

Μπαρτζώκας: «Πρέπει να επιβάλουμε το παιχνίδι μας, παίζουμε πιο σκληρά από την Άλμπα»

Δείτε όσα είπε ο Γιώργος Μπαρτζώκας στη media day του αγώνα Ολυμπιακός – Άλμπα και το τι πρέπει να κάνουν οι ερυθρόλευκοι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο