Τα έργα αποκατάστασης του Ελληνικού Ωδείου στην οδό Φειδίου
Το μνημείο έμεινε κλειστό, χωρίς καμία φροντίδα και συντήρηση, για περίπου 50 χρόνια, παρουσιάζοντας εικόνα πλήρους εγκατάλειψης.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, πραγματοποίησε αυτοψία στο κτίριο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών (Μέγαρο Prokesch von Osten), στην οδό Φειδίου 3, σε μια περιοχή με μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον και έντονες χρήσεις. Στόχος της αυτοψίας ήταν ο έλεγχος των εξελισσόμενων έργων επισκευής, συντήρησης και ανάδειξης του Οθωνικού Μεγάρου, που αποτελεί σπάνιο δείγμα της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής της πρωτεύουσας, με μεγάλο και θετικό πολεοδομικό αντίκτυπο στο κέντρο της Αθήνας και υπερτοπική ακτινοβολία.
Το Μέγαρο Prokesch von Osten αναγέρθηκε το 1836, ως ιδιοκτησία του Αυστριακού πρέσβη Άντον Πρόκες φον Όστεν
Είναι έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Γουσταύου Αδόλφου Λούεντερς, σε σχέδια του Βιεννέζου Καρόλου Ρέσνερ και αποτελεί ένα από τα λίγα εναπομείναντα δείγματα ιδιωτικής αρχιτεκτονικής των Βαυαρών που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, μαζί με τον Οθωνα, τη δεκαετία του 1830.
Χτίστηκε έξω από τα όρια της τότε πόλης και θεωρείται αρχετυπικά κλασσικιστικό. Το διάστημα 1837-1849 εκτός από μέγαρο της αυστριακής πρεσβείας, υπήρξε και το κέντρο συνάντησης της κοινωνικής, πολιτικής και καλλιτεχνικής αφρόκρεμας της νέας πρωτεύουσας, ένα πνευματικό και κοσμικό σαλόνι, εστία της πνευματικής ζωής της πόλης.
Ποιοι σπουδαίοι καλλιτέχνες
Τα χρόνια που ακολούθησαν άλλαξε πολλές φορές ιδιοκτήτη και κατοικία επώνυμων οικογενειών (Prokesch von Osten, Τοσίτσα, Α. Schliemann-Μελά). Από το 1919 έως το 1971 λειτούργησε ως έδρα του Ελληνικού Ωδείου με διευθυντή τον μουσουργό Μανώλη Καλομοίρη. Ηταν μια εποχή που φοίτησαν στο Ελληνικό Ωδείο σημαντικές -μετέπειτα διεθνείς προσωπικότητες της μουσικής- όπως η Μαρία Κάλλας, η Νάνα Μούσχουρη και πολλοί άλλοι.
Τι δηλώνει η Λίνα Μενδώνη
«Το κτίριο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών -Μέγαρο Prokesch von Osten- διασώθηκε από την κατεδάφιση με την απόφαση του Υπουργείο Πολιτισμού, το 1996, η οποία το χαρακτήρισε ως διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης, με σπουδαία ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.
Το μνημείο έμεινε κλειστό, χωρίς καμία φροντίδα και συντήρηση, για περίπου 50 χρόνια, παρουσιάζοντας εικόνα πλήρους εγκατάλειψης. Εκτός των φθορών του χρόνου, έχει υποστεί σοβαρές ζημίες από πυρκαγιά, ενώ τον Ιούλιο 2022 κατέρρευσε και μεγάλο τμήμα του νότιου τοίχου του.
Το 2022, το κτίριο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών ιδιοκτησίας του ΕΦΚΑ παραχωρήθηκε κατά χρήση στο Υπουργείο Πολιτισμού. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 5.712.000 €, εκτελείται από την Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων, και εντάσσεται στην πολιτική μας της αποκατάστασης κτηρίων -ιδιοκτησίας του ΥΠΠΟ ή του Δημοσίου, που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας και είναι σε κακή κατάσταση διατήρησης- και απόδοσής τους, με πολιτιστικές χρήσεις.
Στόχος μας είναι η αναβάθμιση του αστικού ιστού της πρωτεύουσας, αποδίδοντας κτήρια-μνημεία ως πολιτιστικά τοπόσημα, ευρύτερης εμβέλειας και αναπτυξιακής σημασίας. Σήμερα, το κτήριο βρίσκεται σε εξαιρετικά κακή κατάσταση.
Μετά την ολοκλήρωση του συνόλου των μελετών χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία της MRP GREECE IKE και την ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, οι εργασίες της αποκατάστασης του κτηρίου προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς.
Στο Μέγαρο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών το οποίο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31/12/2025, θα φιλοξενηθούν το αρχείο της τέχνης του χορού στην Ελλάδα, η Βιβλιοθήκη και επιλεγμένες δράσεις της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις