Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τελευταία στιγμή δεν ζήσαμε Τέμπη Νο 2 τα Χριστούγεννα

Τελευταία στιγμή δεν ζήσαμε Τέμπη Νο 2 τα Χριστούγεννα

Εναν χρόνο μετά αποφεύχθηκε στο παρά ένα μια νέα σύγκρουση δύο επιβατικών τρένων στον σταθμό ΣΚΑ ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

Ενα νέο συμβάν που θέτει σε «αμφισβήτηση» την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις απασχολεί και πάλι τις αρμόδιες υπηρεσίες, έναν χρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Το σοβαρό περιστατικό που καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), αφορά την παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.

Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Το επίμαχο έγγραφο που δημοσιεύουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ»

Οι μαρτυρίες

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει. Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών!

Σημειώνεται, ότι υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας, που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσεώς του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ωστόσο, ούτε και ο αρμόδιος γενικός διευθυντής της εταιρείας προέβη σε κάποια επίσημη κίνηση, υιοθετώντας το σενάριο της… ολίσθησης.

Ο ταχογράφος

Ομως, ο ΟΣΕ επέμεινε στη διαλεύκανση του συμβάντος, το οποίο λόγω της σοβαρότητάς του το δήλωσε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Παράλληλα, ο ΟΣΕ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, απαίτησε από τη Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να ελέγξει εάν υπήρξε ολίσθηση, όπως και τη σχετική αναφορά του μηχανοδηγού.

Σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας, η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας 1313 δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Πάντως, μέχρι στιγμής, δεν έχει παραδοθεί στον ΟΣΕ η ταινία του ταχογράφου, η οποία καταγράφει την ολίσθηση.

Premiun έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024