Στα 400 μέτρα αποφεύχθηκε η σύγκρουση των τρένων
Αποφεύχθηκε για μόλις 400 μέτρα απόσταση η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας από το Κιάτο με την αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη
- Νέος σεισμός στην Κρήτη - Καθησυχαστικός ο Λέκκας
- Αφαιρούν τα αντικλεπτικά και αρπάζουν τα ρούχα στα καταστήματα - Βίντεο ντοκουμέντο
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- Χιονοθύελλα φέρνει χάος στα Βαλκάνια - Κροατία, Βοσνία, Σλοβενία δοκιμάζονται από την κακοκαιρία
Στον ταχογράφο της αμαξοστοιχίας «1313» από το Κιάτο που παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη στο σταθμό Αχαρνών, το μεσημέρι της 23ης Δεκεμβρίου 2023, με κίνδυνο να συγκρουστεί με την «51» διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη, αναζητείται η αιτία για το σοβαρό περιστατικό που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Οπως αποκάλυψαν χθες «ΤΑ ΝΕΑ» – και επιβεβαίωσε αργότερα με σχετική ανακοίνωσή του και ο ΟΣΕ – το συμβάν σημειώθηκε στην περιοχή του δυτικού Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), στο σημείο όπου η γραμμή 502 του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου (102) του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα.
Τα δύο τρένα, προτού ακινητοποιηθεί με παρέμβαση του τηλεσταθμάρχη Αχαρνών η αμαξοστοιχία «1313» που παραβίασε το ερυθρό φωτόσημο, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές, με άμεσο κίνδυνο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά. Πληροφορίες από σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν ότι η σύγκρουση απευφεύχθη σε απόσταση περίπου 400 μ. του ενός τρένου από το άλλο.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, η ταινία του ταχογράφου της αμαξοστοιχίας «1313», που όφειλε να σταματήσει στο κόκκινο, θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο. Κι αυτό διότι θα δείξει την πραγματική ταχύτητα με την οποία έτρεχε το προαστιακό rail bus και εάν τελικά υπήρξε ολίσθηση κατά το «φρενάρισμά» του, όπως υποστήριξε ο μηχανοδηγός του. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας, η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας «1313», όταν αυτή εισερχόταν στο σταθμό Αχαρνών, δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Πλησιάζοντας δε προς το ερυθρό φωτόσημο, η ταχύτητα θα έπρεπε να μειώνεται προοδευτικά έως την πλήρη πέδηση του τρένου.
Ο ΟΣΕ, προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα για το σοβαρό αυτό συμβάν, απαίτησε από τη Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου, προκειμένου να ελέγξει την ταχύτητα του τρένου, εάν πράγματι υπήρξε ολίσθηση, όπως και τη σχετική αναφορά του μηχανοδηγού. Μέχρι και χθες η ταινία του ταχογράφου δεν είχε παραδοθεί στον ΟΣΕ.
Ωστόσο, πέραν του ταχογράφου, ερωτηματικά προκαλεί και η παρουσία ενός μαθητευόμενου μηχανοδηγού στην καμπίνα μηχανοδήγησης της αμαξοστοιχίας «1313», δεδομένου ότι ο μηχανοδηγός της δεν διαθέτει άδεια εκπαιδευτή. Σιδηροδρομικές πηγές ανέφεραν χθες στα «ΝΕΑ» ότι θα πρέπει να διερευνηθεί εάν ο μαθητευόμενος μηχανοδηγός, την ώρα της υπέρβασης του ερυθρού σηματοδότη, είχε οποιαδήποτε συμμετοχή στους χειρισμούς μηχανοδήγησης της αμαξοστοιχίας «1313».
Οι αντιδράσεις
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας από την πρώτη στιγμή ζήτησε την πλήρη διαλεύκανση του συμβάντος και την απόδοση ευθυνών. Σχετικά με το συμβάν της 23ης Δεκεμβρίου 2023, από την πλευρά του ΟΣΕ επισημαίνεται ότι «το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις