Παπανδρέου: Υπερασπιστής γερασμένων ιδεών ο Μητσοτάκης – Η ΝΔ, άξιος συνεχιστής μιας δεξιάς που δεν αλλάζει
Ο Γιώργος Παπανδρέου τόνισε πως ο τίτλος του ν/σ είναι παραπλανητικός - «Νομοθετεί για ξένα παραρτήματα. Ή καλύτερα, ξένα παραρτήματα για συγκεκριμένους, φίλους, λόμπυ ή funds»
- Αφαιρούν τα αντικλεπτικά και αρπάζουν τα ρούχα στα καταστήματα - Βίντεο ντοκουμέντο
- Σύλληψη Ικάρων έξω από την Αγία Σοφία – Ύψωσαν την ελληνική σημαία
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- Χιονοθύελλα φέρνει χάος στα Βαλκάνια - Κροατία, Βοσνία, Σλοβενία δοκιμάζονται από την κακοκαιρία
Μία φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον Γιώργο Παπανδρέου ήταν αφορμή για την σφοδρή επίθεση που εξαπέλυσε ο πρώην πρωθυπουργός εναντίον του σημερινού, στη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο κ. Μητσοτάκης, που άσκησε έντονη κριτική στο ΠΑΣΟΚ για τη στάση του απέναντι στο νομοσχέδιο, υποστηρίζοντας μάλιστα πως οι «πιρουέτες» του Νίκου Ανδρουλάκη «προκαλούν ζαλάδα», αναφέρθηκε και στον Γιώργο Παπανδρέου, λέγοντας πως «μοιάζει με τον Μπέντζαμιν Μπάτον», καθώς για εκείνον «ο χρόνος λειτουργεί ανάποδα», δεδομένου ότι στο παρελθόν είχε ταχθεί υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων και σήμερα καταψηφίζει.
Στο σχόλιο του πρωθυπουργού απάντησε άμεσα ο κ. Παπανδρέου, εξηγώντας για μία ακόμη φορά γιατί, ενώ στηρίζει την αναθεώρηση του άρθρου 16, είναι αντίθετος με το νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
«Δεν κάνετε μεταρρύθμιση υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, ούτε εθνική στρατηγική για την παιδεία έχετε – κάνετε ρύθμιση υπέρ κάποιων συγκεκριμένων συμφερόντων»
«Άκουσα πολλές φορές να αναφέρονται οι βουλευτές της ΝΔ σε μένα, όπως και ο πρωθυπουργός – που έκανε μια ατυχή αναφορά. Ο Μπέτζαμιν Μπάτον έζησε την ζωή του μικραίνοντας ηλικιακά αντί να μεγαλώνει. Ελπίζω να παραμένω νέος και σύγχρονος στις αντιλήψεις μου ανεξάρτητα από την ηλικία μου», σημείωσε αρχικά ο πρώην πρωθυπουργός.
Για να τονίσει χαρακτηριστικά πως «αντιθέτως, ο κ. Μητσοτάκης εξελίσσεται σε υπερασπιστή γερασμένων ιδεών. Γιατί; Γιατί η λογική ότι οι ιδιωτικοποιήσεις των πάντων, ο νεο-φιλελευθερισμός παντού, θα λύσει τα προβλήματα της κοινωνίας έχει πια ξεπεραστεί».
«Γι’ αυτό καταψηφίζω το νομοσχέδιο»
Ο Γιώργος Παπανδρέου σημείωσε πως τώρα αποκαλύπτονται και οι «πραγματικές προθέσεις» της ΝΔ στην παιδεία και προσέθεσε πως ο τίτλος αυτού του νομοσχεδίου είναι «παραπλανητικός».
Όπως εξήγησε, «δεν νομοθετεί για μη-κρατικά, μη κερδοσκοπικά, ελληνικά πανεπιστήμια. Νομοθετεί για ξένα παραρτήματα. Ή καλύτερα, ξένα παραρτήματα για συγκεκριμένους, φίλους, λόμπυ ή funds».
Και τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν χρειάζεται να το πω εγώ – η Καθημερινή αποκαλύπτει τις επενδύσεις ενός fund που ήδη έχουν γίνει, το οποίο πρόκειται να φτιάξει ιδιωτική ιατρική σχολή».
Για να ρωτήσει την κυβέρνηση: «Αυτή είναι η ανάγκη της χώρας μας; Αυτό θα κρατήσει τους νέους μας στην Ελλάδα; Αυτό είναι το όραμα στην παιδεία μας;».
«Αντικειμενικά, αυτό θα βαθύνει τις ανισότητες στην χώρα μας, θα στείλει και άλλους γιατρούς στο εξωτερικό να βρουν δουλειά και αμφίβολο αν θα προσφέρει στην καλυτέρευση της παροχής υγείας από το ΕΣΥ», επισήμανε ο κ. Παπανδρέου.
Τα ερωτήματα που αποδεικνύουν «άλλες σκοπιμότητες της ΝΔ»
Στη συνέχεια ο κ. Παπανδρέου έθεσε κάποια ερωτήματα, για να καταδείξει τις «σκοπιμότητες», όπως είπε, της κυβέρνησης με το επίμαχο νομοσχθέδιο:
⁃ «Νομοθετείτε για ξένα παραρτήματα. Δεν επιτρέπεται όμως στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια να φτιάξουν δικά τους.
Γιατί; Γιατί δεν θα μπορούσε να ιδρύσει ένα ελληνικό πανεπιστήμιο παράρτημα εδώ, στην Ελλάδα, με τις ίδιες πρόνοιες που δίνεται σε αυτά τα ξένα παραρτήματα. Μάλιστα αυτό μπορεί να αντιβαίνει και στο Ενωσιακό δίκαιο.
⁃ »Στα ξένα παραρτήματα δίνεται μεγάλη ευελιξία, πρόνοιες, ελευθερίες, να κανονίζουν ποιες σπουδές, ποιους καθηγητές, ποια πτυχία, τρόπο εισαγωγής, κ.λπ. Αυτό τους δίνει μεγάλο προβάδισμα, προνόμια σε σχέση με το δημόσιο πανεπιστήμιο που δεν έχει αυτές τις δυνατότητες. Γιατί λοιπόν όχι αυτή η ευρύτατη αυτονομία στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο;
Θα συνέφερε τα ίδια τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά ακόμα περισσότερο τις ανάγκες των φοιτητών Ελλήνων και ξένων. Αντίθετα τα δημόσια πανεπιστήμια βρίσκονται κάτω απο τον ασφυκτικό γραφειοκρατικό, ανούσιο και βλαπτικό έλεγχο του εκάστοτε υπουργού.
⁃ »Και το μεγαλύτερο μέρος του νομοσχεδίου με αυτά ασχολείται. Δηλαδή, με το πώς θα διοικούνται τα δημόσια πανεπιστήμια, ποια τμήματα πάνε που, κ.λπ. – απλά αλλάζετε τους νόμους της κ. Κεραμέως, που βλέπετε ότι είναι ανεφάρμοστοι. Αλλά κάνετε το ίδιο λάθος και πάλι, νομοθετείτε λεπτομέρειες των δημοσίων πανεπιστημίων.
⁃ »Ξένα παραρτήματα – αν τα θέλετε – γιατί να μην γίνουν με την αρωγή του κράτους, των δημόσιων πανεπιστημίων και της αυτοδιοίκησης; Σε πολλά κράτη υπάρχουν αυτές οι θετικές συνεργασίες (Άμπου Ντάμπι – Σχολή Μουσικής Παιδείας, διεθνούς φήμης – συνεργασία δημοσίου πανεπιστημίου Εμιράτων με το Πανεπιστήμιο BERKLEE της Βοστώνης).
⁃ »Στη Λάρισα για παράδειγμα, περιφέρεια και πανεπιστήμιο Θεσσαλίας να συνεργαστούν με πανεπιστήμια αγροτικής ανάπτυξης σε Ολλανδία, Δανία, Γαλλία, δημιουργώντας υψηλού επιπέδου παράρτημα για τους αγρότες.
⁃ »Γιατί το Πανεπιστήμιο Κρήτης με την περιφέρεια Κρήτης και τους κοινωνικούς εταίρους της περιφέρειας, αγρότες, ξενοδόχοι, εργατικά κέντρα, να μη δημιουργήσουν πανεπιστήμιο τουριστικών επαγγελμάτων σε συνεργασία με πανεπιστήμια της Ελβετίας;
⁃ »Ή η Πατρά, η Δυτική Ελλάδα – να μη δημιουργήσει παραρτήματα του δημόσιου πανεπιστημίου ή και με ξένα πανεπιστήμια, για τον Αθλητισμό – Ολυμπία και το management μεγάλων διοργάνωσεων, όπως των Ολυμπιακών, αλλά και της υψηλής τεχνολογίας και ωκεανογραφίας με ξένα πανεπιστήμια.
⁃ »Δημοκρίτειο – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με σχολές για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και νέα επαγγέλματα που αφορούν στο περιβάλλον.
⁃ »Πανεπιστήμιο Πειραιώς μαζί με τον Δήμο, τον Σύνδεσμο Εφοπλιστών, να δημιουργήσουν διεθνούς εμβέλειας παραρτήματα για τον εφοπλισμό και όλα τα συναφή επαγγέλματα.
⁃ »Γιατί με το νομοσχέδιο αυτό δεν δίνεται τη δυνατότητα να κάνουν παραρτήματα ή ακόμα και πανεπιστήμια οι περιφέρειες – είναι λιγότερο αξιόπιστοι από τα funds που θα φέρετε;
⁃ »Γιατί σπεύδετε να δώσετε πρόνοιες και προνόμια σε ξένα παραρτήματα αντί να το κάνετε για το δημόσιο».
«Όλα τα παραπάνω», συμπέρανε ο Γιώργος Παπανδρέου, «απλά αποδεικνύουν ότι δεν κάνετε μεταρρύθμιση υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, ούτε εθνική στρατηγική για την παιδεία έχετε – κάνετε ρύθμιση υπέρ κάποιων συγκεκριμένων συμφερόντων.
«Λεφτά υπάρχουν, όπως για την αναβάθμιση των τρένων, αλλά δεν πήγαν στην ασφάλεια»
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Παπανδρέου, αναφερόμενος ξανά στον Κυριάκο Μητσοτάκη, είπε ότι «κατά καιρούς ο κ. πρωθυπουργός μάς υπενθυμίζει με περίσσια ειρωνεία το ‘λεφτά υπάρχουν’, κρύβοντας την υπόλοιπη φράση – που στηλίτευε το πού πήγαιναν τα χρήματα του ελληνικού λαού. Δηλαδή, στη σπατάλη, στη διαφθορά, στην εξυπηρέτηση ιδιοτελών συμφερόντων».
Και προσέθεσε: «Αποδεικνύεται καθημερινά ότι είχα δίκιο και με το παραπάνω. Θα ξαναπώ ότι λεφτά υπάρχουν και μάλιστα, πολλά, αλλά ποιος τα έχει, πού πάνε, πώς τα διαχειρίζεται η κυβέρνηση;».
Ο κ. Παπανδρέου. μάλιστα, έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την τραγωδία στα Τέμπη, υπογραμμίζοντας πως «κορυφαίο γεγονός, τα λεφτά για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων μας – κάπου πήγαν, αλλά όχι στην ασφάλεια για τους πολίτες, με το τραγικό αποτέλεσμα που συγκαλύπτει πια η ΝΔ».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις