Ακίνητα: Οι νέες μπίζνες των μεγάλων παικτών της μόδας – Τι κάνουν Zara, LVMH, Prada
Οι οίκοι μόδας και οι μεγάλοι παίκτες συγκεντρώνουν ακίνητα περιουσιακά στοιχεία, προκειμένου να στεγάσουν τις επχιειρηματικές τους δραστηριότητες
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Καθώς η αγορά πολυτελείας δείχνει πολλά υποσχόμενη, οι οίκοι μόδας έχουν προσθέσει 72 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα λιανικών χώρων από το 2022 έως το τέλος του 2023, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ακινήτων JLL.
Οι μάρκες αναζητούν επίσης νέους τρόπους για να ασχοληθούν με τους πελάτες με τις υψηλότερες δαπάνες, οι οποίοι αναζητούν όλο και περισσότερο μοναδικές και εξατομικευμένες εμπειρίες λιανικής πώλησης, που θα τις βρουν στις νέες πολλά υποσχόμενες εγκαταστάσεις των κορυφαίων παικτών της μόδας.
Inditex (Zara): Επέκταση στα εμπορικά ακίνητα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Zara, Αμάνθιο Ορτέγκα, εκμεταλλεύεται την ύφεση των εμπορικών ακινήτων ως μια ευκαιρία να αγοράσει περιουσιακά στοιχεία με χαμηλό κόστος, καθώς το υψηλό κόστος δανεισμού δίνει το πλεονέκτημα στους επενδυτές που δεν έχουν χρέος.
Η Pontegadea, ο προσωπικός επενδυτικός όμιλος του Ορτέγκα, αξίας πάνω από 90 δισ. ευρώ, επεκτείνει τις συμμετοχές της σε ακίνητα μέσω της στρατηγικής «buy the dip».
Το ισπανικό ταμείο, το οποίο κατέχει το 59% της μητρικής εταιρείας της Zara, της Inditex, έχει ανακοινώσει τον τελευταίο χρόνο 10 εξαγορές αξίας 1,1 δισ. ευρώ, οι οποίες καλύπτουν ακίνητα logistics, γραφεία και κατοικίες. Το χαρτοφυλάκιο ακινήτων του επικεντρώνεται στη δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου τα περιουσιακά στοιχεία του βραβείου του περιλαμβάνουν το κτίριο Adelphi και το Devonshire House στο Λονδίνο, καθώς και τα κεντρικά γραφεία της Amazon στο Σιάτλ.
Επειδή η Pontegadea κατακλύζεται από μερίσματα από τη συμμετοχή της στην Inditex, δεν έχει επηρεαστεί από τα υψηλά επιτόκια που πίεσαν τον όγκο των συναλλαγών κατά περισσότερο από 50% στις ΗΠΑ και την Ευρώπη τον τελευταίο χρόνο. Ο Ρομπέρτο Θιμπέιρα, διευθύνων σύμβουλος της Pontegadea, δήλωσε στους Financial Times ότι ο όμιλος παρατήρησε «μια προσαρμογή των τιμών στην Ευρώπη σε όλες τις κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων» τους τελευταίους μήνες.
«Πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια καλή στιγμή για τους επενδυτές με χαμηλό χρέος, δεδομένης της σύσφιξης των πιστωτικών συνθηκών, η οποία μειώνει τον ανταγωνισμό για πιθανές εξαγορές λογικού μεγέθους. Στην περίπτωση της Pontegadea, μας προσφέρονται περιουσιακά στοιχεία σε διμερείς διαδικασίες και σε πολλές περιπτώσεις εκτός αγοράς – ειδικά στους τομείς των logistics, του λιανικού εμπορίου, των γραφείων και των υποδομών».
Μόλις τον τελευταίο μήνα έχει δαπανήσει 113 εκατ. δολάρια για μια ψυκτική αποθήκη στην περιοχή του Μαϊάμι και 100 εκατ. ευρώ για ένα κέντρο διανομής στην Ολλανδία που χρησιμοποιείται από την Primark. Οι συμφωνίες αυτές αύξησαν το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της σε περίπου 20 δισ. ευρώ σε 11 χώρες.
Τα μόνα ακίνητα του αμοιβαίου κεφαλαίου εκτός Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής είναι δύο κτίρια λιανικής στη Νότια Κορέα. Δεν επενδύει σε έργα ανάπτυξης ακινήτων, διότι δεν αποδίδουν ταμειακές ροές από την πρώτη ημέρα.
LVMH: Κυριαρχία στα πολυτελή ακίνητα
Από τα δερμάτινα είδη μέχρι τα καλλυντικά, τα αρώματα, την υψηλή ραπτική, τα οινοπνευματώδη ποτά, το λιανικό εμπόριο, τα πολυτελή ξενοδοχεία και τα μέσα ενημέρωσης, ο γαλλικός όμιλος με επικεφαλής τον Μπερνάρ Αρνό έχει εξελιχθεί από τη δημιουργία του το 1987 μετά τη συγχώνευση των Louis Vuitton και Moët Hennessy.
Αντί να ξεκινήσει από το μηδέν, ο όμιλος ακολούθησε από την αρχή μια στρατηγική εξαγοράς διάσημων εμπορικών σημάτων. Η παραδοσιακή τεχνογνωσία, η δημιουργικότητα και η αίσθηση της καινοτομίας επέτρεψαν στην LVMH να αναδείξει τη γαλλική αριστεία στον κόσμο. Η μάρκα έχει γίνει έτσι το απόλυτο σύμβολο της γαλλικής πολυτέλειας και χειροτεχνίας.
Η LVMH ελέγχει περίπου 60 θυγατρικές που διαχειρίζονται 75 εμπορικά σήματα πολυτελείας. Εκτός από τη Louis Vuitton και τη Moët Hennessy, το χαρτοφυλάκιο της LVMH περιλαμβάνει τις Tiffany & Co., Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, TAG Heuer και Bulgari.
Με περισσότερα από 3.000 καταστήματα και πάνω από 163.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, η LVMH θεωρείται πλέον ο ηγέτης στην αγορά ειδών πολυτελείας. Οι μετοχές του ομίλου είναι εισηγμένες Euronext Paris και περιλαμβάνονται στον υπολογισμό των κυριότερων χρηματιστηριακών δεικτών (CAC 40, DJ-EuroStoxx 50, MSCI Europe και FTSE Eurotop 100). Επιπλέον, η LVMH έχει χρηματιστηριακή αξία 323 δισ. ευρώ, με πωλήσεις ρεκόρ 64,2 δισ. ευρώ και κέρδη ρεκόρ 12 δισ. ευρώ το 2021.
Η Financière Agache Société Anonyme είναι σήμερα ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με 47%, ακολουθεί η Capital Research and Management Company ως ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος κατέχοντας το 2,9% των κοινών μετοχών και η BlackRock, Inc. κατέχει περίπου το 2,4% των μετοχών της εταιρείας.
Προσπαθώντας να ελέγξει τις καλύτερες τοποθεσίες και πιάτσες ανά τον κόσμο, ο κορυφαίος όμιλος εξετάζει την αγορά του χώρου λιανικής πώλησης της Πέμπτης Λεωφόρου που κατέχει η Bergdorf Goodman, σύμφωνα τη Wall Street Journal.
Το 2023 αποτέλεσε έτος-ρεκόρ στις εξαγορές ακινήτων για την LVMH, η οποία αγόρασε περίπου 2,45 δισεκατομμύρια ευρώ (2,66 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ακίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, κυρίως για δραστηριότητες λιανικής πώλησης, σύμφωνα και με το Business of Fashion.
«Προσπαθούμε να εξασφαλίζουμε και να αγοράζουμε τις καλύτερες δυνατές τοποθεσίες για τις εταιρείες μας», σχολίασε σχετικά ο Αρνό. Και έπεται συνέχεια. Οι πρόσφατες συμφωνίες περιλάμβαναν την αγορά ενός χώρου στο κέντρο του Λονδίνου και δύο στη λεωφόρο Champs-Elysees του Παρισιού. Το 2022, η LVMH αγόρασε τη λεωφόρο Montaigne 22, όπου βρίσκονται τα κεντρικά της γραφεία.
Prada: Επενδύει στα βιωματικά καταστήματα
Όταν ο Πατρίτσιο Μπερτέλι και η σύζυγός του Μιούτσια Πράντα ανίχνευσαν τη νέα τάση τάση των βιωματικών εμπειριών στο retail, αποφάσισαν να επενδύσουν έχοντας στα σχέδιά τους έναν μσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Το όραμα των ιδιοκτητών της Prada είναι να συγκεντρώσoυν τις πολλές πτυχές του brand – ρούχα, αξεσουάρ, τρόφιμα και τέχνη – κάτω από μια ενιαία στέγη, συνδυάζοντάς τες ως μέρος μιας μεγάλης καθηλωτικής εμπειρίας.
Ο λόγος είναι απλός: οι πιο εύποροι καταναλωτές που έχουν δηλώσει εμπράκτως ότι είναι πρόθυμοι να καταβάλουν το αντίτιμο για να αποαλύσουν τις διαφορετικές αυτές πτυχές, θέλουν πάντα κάτι παραπάνω – που δεν έχει σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο που σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα κατά την πανδημική διετία.
«Ποτέ δεν πίστευα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα είχε ακυρώσει την ανάγκη για καταστήματα λιανικής – μόνο οι κακοπροετοιμασμένοι αναλυτές το πίστευαν αυτό, επειδή αγνοούν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτικές τάσεις έχουν εξελιχθεί σε όλη την ιστορία», δήλωσε στους Financial Times ο Μπερτέλι.
Εξάλλου, ανακοίνωσε πως προχωρά σε διπλασιασμό της στρατηγικής της για τις λιανικές πωλήσεις, προγραμματίζοντας επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, που στρέφονται στα ακίνητα αλλά και τη δημιουργία concept stores.
Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε τελικά στην αγορά ολόκληρου του κτιρίου όπου βρίσκεται το flagship store της στην Πέμπτη Λεωφόρο. Το εμβληματικό κατάστημα μετρά πάνω από δύο δεκαετίες χρόνια στο ίδιο σημείο, ενώ πρόσφατα ο ιταλικός οίκος προχώρησε και στην ανανέωση της σύμβασης μίσθωσης ακινήτου.
Η μίσθωση από το 1997 αφορούσε το πενταώροφο κατάστημά της στην 724 Fifth Avenue από το 1997, ενώ το ύψος αγοράς όλου του κτιρίου κυμάνθηκε στα 425 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την κατάθεση στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ που ανέφερε το Bloomberg.
Ενώ τις τελευταίες δύο δεκαετίες, έχει ήδη εγκαινιάσει τρία λεγόμενα «Epicenters» στη Νέα Υόρκη, το Τόκιο και το Λος Άντζελες – χώρους λιανικής πώλησης που λειτουργούν και ως χώροι προβολής ταινιών, παραστάσεων και άλλων συγκεντρώσεων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις