Με μετρητά προσπαθεί η Boeing να καλύψει τα κενά ασφαλείας
Με μπόνους και άλλα κίνητρα προσπαθεί η διοίκηση να αποκαταστήσει την διαλυμένη κουλτούρα ασφάλειας της εταιρείας
- Επίθεση με μαχαίρι σε δημοτικό σχολείο στο Ζάγκρεμπ - Ένας μαθητής νεκρός και 7 τραυματίες
- Αμφίβια ποντίκια και αλλόκοτα ψάρια μεταξύ δεκάδων νέων ειδών στον Αμαζόνιο
- Συνελήφθησαν ανήλικοι και οι γονείς τους μετά από επίθεση σε ναυτικό - Τον χτύπησαν με γκλοπ
- Συνελήφθη 51χρονος για ληστείες σε 11 φαρμακεία και καταστήματα στη Βορειοανατολική Αττική
Με μετρητά προσπαθεί η Boeing να «βουλώσει» τα κενά ασφαλείας που διαρκώς εντοπίζονται στις γραμμές παραγωγής της.
Όπως αναφέρει το Barron’s, πρόσφατα η κλυδωνιζόμενη αμερικανική εταιρεία ανακοίνωσε στους υπαλλήλους της ότι αναθεωρεί τα κίνητρα που παρέχει σε εργαζόμενους στο τμήμα αεροδιαστημικής της. Έτσι, τα αποτελέσματα των μετρήσεων στους τομείς της ασφάλειας και της ποιότητας θα καθορίζουν το 60% των ετήσιων μπόνους, αντί για το 25% που ίσχυε έως σήμερα. Το υπόλοιπο ποσοστό θα προκύπτει από ένα μείγμα εκτιμήσεων με βάση τα οικονομικά μεγέθη.
Όσον αφορά τον στρατιωτικό τομέα της Boeing, οι λειτουργικές μετρήσεις που επηρεάζουν τα μπόνους θα επικεντρώνονται αποκλειστικά στην ασφάλεια και την ποιότητα. Αυτές οι μετρήσεις θα συνεχίσουν να αντιπροσωπεύουν το 25% των μπόνους.
«Ο καθένας από εσάς θα πρέπει να τα δει αυτά [τα ζητήματα] στο επίπεδό του με τη συμβολή του», δήλωσε η Επιχειρησιακή Διευθύντρια της Boeing Stephanie Pope σε διαδικτυακό μήνυμα προς όλους τους εργαζόμενους. «Και αν δεν τα βλέπετε, παρακαλείστε να μιλήσετε με τον προϊστάμενό σας. Είναι πολύ, πολύ σημαντικό να οδηγηθούμε στα αποτελέσματα για τα οποία έχουμε όλοι δεσμευτεί, και αυτό είναι να παραδώσουμε ένα ασφαλές και ποιοτικό προϊόν στον πελάτη μας».
Δύσπιστοι οι επενδυτές
Παρά τη φιλοδοξία της Boeing να δείξει ότι παίρνει επιτέλους στα σοβαρά τη στάση της έναντι των ζητημάτων ποιότητας που την ταλανίζουν, η μετοχή της έκλεισε με πτώση 2,2% την Παρασκευή, γεγονός που δείχνει ότι οι επενδυτές κατανοούν πως η διαδικασία αυτή θα είναι πολύ μακρύτερη από ό,τι ίσως εκτιμούν τα στελέχη της εταιρείας.
Τα διαρκή προβλήματα που εμφανίζονται στα Boeing 737 Max 8 και Max 9, με πιο πρόσφατο περιστατικό την αποκόλληση πόρτας από αεροπλάνο της Alaska Airlines στις αρχές Ιανουαρίου, έχουν βυθίσει κατά περίπου 19% τις μετοχές της άλλοτε κραταιάς αεροπορικής εταιρείας.
Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών που λαμβάνει η εταιρεία για να διορθώσει την κατάσταση, εξετάζει την απορρόφηση της προμηθεύτριάς της Spirit AeroSystems που κατασκευάζει τις ατράκτους των αεροπλάνων. Η Spirit έχει αντιμετωπίσει σοβαρότατα ζητήματα ασφάλειας τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο η εγκατάλειψη της κουλτούρας ασφάλειας δεν διορθώνεται από τη μία ημέρα στην άλλη. Είναι ενδεικτικό ότι τη Δευτέρα η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε, μετά από έλεγχο έξι εβδομάδων, ότι διαπίστωσε «πολλαπλές περιπτώσεις» στις οποίες η Boeing απέτυχε να συμμορφωθεί με τις δικές της απαιτήσεις ελέγχου ποιότητας κατασκευής.
Ακόμα πιο δύσπιστοι οι επιβάτες
Ο διευθύνων σύμβουλος Ντέιβ Καλιούν δηλώνει ότι «χάρη στις ποιοτικές μας [συναντήσεις], τα ευρήματα του ελέγχου της FAA και την πρόσφατη έκθεση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, έχουμε μια σαφή εικόνα για το τι πρέπει να γίνει. Σε όλες αυτές τις συζητήσεις επικράτησε η διαφάνεια. Η Boeing θα αναπτύξει το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης με μετρήσιμα κριτήρια που θα καταδεικνύει τη βαθιά αλλαγή που απαιτούν ο Διοικητής [της FAA] Whitaker και η FAA». Ο ίδιος, σημειώνει το Barron’s, έχει προωθήσει το τελευταίο διάστημα τη διαφάνεια και στις συναλλαγές του με τις ρυθμιστικές αρχές, τους επενδυτές και τα μέσα ενημέρωσης.
Όμως η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των προμηθευτών, ακόμα και των επενδυτών, δεν αρκεί για μια εταιρεία που κατασκευάζει και πωλεί αεροπλάνα. Το βασικό είναι να αποκτήσει ξανά την κλονισμένη εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. Και προς τούτο, μετά τα θανατηφόρα δυστυχήματα με τα 737 Max και τα αλλεπάλληλα ατυχήματα, δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις