Mercedes-AMG E 53 Ηybrid: Eναλλακτικά πανίσχυρη
Άφθονη ισχύς από ένα διαφορετικό plug-in υβριδικό σύνολο και οι πολλαπλές αναβαθμίσεις της AMG, αποτελούν ένα καταιγιστικό συνδυασμό στην περίπτωση της νέας έκδοσης της E-Class
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
H γερμανική φίρμα συμπληρώνει το παζλ της νέας πληθωρικής E-Class με μία νέα έκδοση η οποία ανήκει στο άνω σκέλος της γκάμας και των προσφερόμενων επιδόσεων καθώς αποτελεί καρπό εξέλιξης του Affalterbach. Ο λόγος για την έκδοση Ε 53 4Matic Ηybrid η οποία είναι διαθέσιμη τόσο σε τετράθυρη όσο και σε station wagon παραλλαγή αμαξώματος και, χάρη στο plug-in υβριδικό σύνολο προσφέρει ισχύ εφάμιλλη με την προηγούμενη κορυφαία έκδοση της E-Class με V8 κινητήρα και το διακριτικό «63».
Υπεύθυνος για τους 612 ίππους ισχύος της Ε 53 είναι ο συνδυασμός ενός νέου εξακύλινδρου κινητήρα 3,0 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 449 ίππους και 560 Nm ροπής ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ συνεισφέρει με 120 kW (163 ίππους) και 480 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι 612 ίπποι οι οποίοι όμως για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας, καθημερινής αλλά και γερμανικού εμπορικού ορθολογισμού χρηστικότητας είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι με την ενεργοποίηση του προγράμματος Race Start το οποίο με τη σειρά του αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του προαιρετικού πακέτου AMG Dynamic Plus. Χωρίς αυτό η ισχύς περιορίζεται σε 585 ίππους, μέγεθος που ούτως ή άλλως ελάχιστοι μπορούν να «εκμεταλλευτούν» πλήρως ακόμα και σε συνθήκες πίστας.
Το plug-in υβριδικό σύνολο συμπληρώνει η μπαταρία των 28,6 kWh που εφοδιάζει και τις «απλές» plug-in υβριδικές εκδόσεις της Ε-Class εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία έως 101 χλμ. (έως 97 χλμ. για την station wagon).
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, τα παραπάνω μεγέθη μεταφράζονται στην ικανότητα επιτάχυνσης της τετράθυρης έκδοσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και σε 3,9 δλ. για την station wagon. Στην περίπτωση των εκδόσεων χωρίς AMG Dynamic Plus, οι αντίστοιχοι χρόνοι διαμορφώνονται σε 4,0 και 4,1 δευτερόλεπτα. Το αυξημένο βάρος που συνεπάγεται το υβριδικό σύνολο και η μπαταρία καθιστά την Ε 53 κατά τι βραδύτερη (κατά 4/10 του δευτερολέπτου) σε σχέση με την αντίστοιχης ισχύος απερχόμενη E 63, ωστόσο λογικά θα υπάρξει μια ακόμα ισχυρότερη έκδοση Ε 63 στο μέλλον.
Σε αντίθεση ωστόσο με οποιαδήποτε προηγούμενη Ε με την υπογραφή της AMG, ακριβώς χάρη στο plug-in υβριδικό σύνολο οι περιβαλλοντικές επιδόσεις της Ε 53 είναι εντυπωσιακές καθώς υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου από 0,8 λίτρου/100 χλμ. για την τετράθυρη έκδοση και από 0,9 λίτρου για την station wagon. Σε επίπεδο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυτά μεταφράζονται σε 19 γρ./χλμ. και σε 21 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Πλην των όσο προσφέρει το plug-in υβριδικό σύνολο σε επίπεδο ισχύος και αποδοτικότητας, αυτονόητα η AMG έχει φροντίσει να αναβαθμίσει όλα τα χαρακτηριστικά της έκδοσης ώστε να εγγυάται την δυναμική οδική συμπεριφορά που επιβάλλεται από τα παραπάνω μεγέθη. Αρχικά η Ε 53 διαθέτει αυξημένα μετατρόχια κατά 1,1 εκατοστά, στοιχείο που ευθύνεται και για τους σαφώς διογκωμένους θόλους αλλά και έχει επιτρέψει στους μηχανικούς να αναδιαμορφώσουν πλήρως την ανάρτηση. Αυτή, σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς δεν είναι αερανάρτηση αλλά υιοθετεί μια πιο συμβατική διάταξη με νέα ελατήρια και αμορτισέρ δύο βαλβίδων τα οποία επέτρεψαν στους μηχανικούς να διαμορφώσουν τον επιθυμητό βαθμό απόσβεσης/επαναφοράς, αναλόγως και με το εκάστοτε, επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και τις επιλεγμένες ρυθμίσεις.
Νέο και ισχυρότερο είναι και το σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από δισκόφρενα διάστασης 360 χιλ. μπροστά και 390 χιλ. πίσω που, με την επιλογή του πακέτου Dynamic Plus συνδυάζονται με εξαπίστονες δαγκάνες που βρίσκονται πίσω από τροχούς 19, 20 ή 21 ιντσών με τους μεγαλύτερους να αποτελούνται από ελαφρά κράμα για την μείωση του συνολικού βάρους της κατασκευής.
Αν και η Ε 53 δεν είναι εξίσου επιβλητική οπτικά με την ανάλογης ισχύος, απερχόμενη Ε 63 S, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που την ξεχωρίζουν από την «αγέλη» των απλών Ε-Class χάρη στη διαφορετική γρίλια, τα πιο βαθιά σκαμμένα πλευρικά τμήματα, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τις χορταστικές απολήξεις για την εξάτμιση και ένα lip spoiler στην κορυφή του πορτ μπαγκάζ. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν το τιμόνι AMG με τα χειριστήρια για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης ενώ προαιρετικά διατίθενται καθίσματα bucket από ανθρακόνημα και άλλες λεπτομέρειες από το ίδιο υλικό ως μέρος του πακέτου AMG Performance. Φυσικά τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού όπως η εντυπωσιακή Superscreen διατίθενται και στην περίπτωση της AMG έκδοσης με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση οι ενδείξεις και τα γραφικά στις οθόνες προσαρμόζονται στην υβριδική λειτουργία του συνόλου αλλά και στους υψηλούς ρυθμούς επιδόσεων του Affalterbach.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις