Porsche Taycan Turbo GT: Σμιλεμένη από… ρεκόρ
Με αφορμή ένα νέο ρεκόρ στην Laguna Seca, η γερμανική φίρμα δημοσιοποιεί ορισμένα ακόμα στοιχεία για την «ισχυρότερη Porsche όλων των εποχών»
Όταν η γερμανική φίρμα πρωτοσύστησε τη νέα γενιά της Taycan, η ισχύς 1.108 ίππων της κορυφαίας έκδοσης και η υπόσχεση για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,2 δευτερόλεπτα, αποτέλεσαν έναν ηχηρό όσο και αυταπόδεικτο ισχυρισμό για τις ικανότητες του ηλεκτρικού της μοντέλου που πλέον προσθέτει ένα ακόμα ρεκόρ στο παλμαρέ του, αυτό του χρόνου 1 λεπτού και 27 δευτερολέπτων για ένα γύρο στο circuit της Laguna Seca, ρεκόρ που σημειώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου.
Εν είδει υπενθύμισης, λίγο νωρίτερα πριν την πλήρη αποκάλυψη της νέας γενιάς της Taycan η ίδια έκδοση, Turbo GT είχε αποσπάσει το ρεκόρ του ταχύτερου EV και στην απαιτητική πίστα του Nurburgring όπου σημείωσε χρόνο επτά λεπτών και επτά δευτερολέπτων σε μια προπαραγωγής έκδοση του μοντέλου. Συνοπτικά εκτός από τα παραπάνω ρεκόρ, η Taycan Turbo GT αποτελεί το ισχυρότερο μοντέλο που έχει παρουσιάσει ποτέ η Porsche και τα μεγέθη που την ακολουθούν αρκούν για να το αποδείξουν, ακόμα και αν η γερμανική φίρμα δεν είχε μπει ποτέ στη διαδικασία επιδίωξης ρεκόρ.
Ειδικότερα, αρχικά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Taycan Turbo GT είναι διαθέσιμη σε δύο διαφορετικές εκδοχές, την «απλή» και τη Weissach η οποία παραδοσιακά σηματοδοτεί τις ισχυρότερες Porsche. Στην περίπτωση της δεύτερης και προς όφελος των επιδόσεων η γερμανική φίρμα αφαιρεί τα δύο πίσω καθίσματα. Ωστόσο το σημαντικότερο στοιχείο είναι ο νέας τεχνολογίας πίσω ηλεκτροκινητήρας που μπορεί να υποστηρίξει μέγιστη ισχύ έως και 900 Amp όταν οι ηλεκτροκινητήρες που εφοδιάζουν τις πιο «ταπεινές» εκδόσεις της Taycan «αρκούνται» σε 300 Amp. Επιπλέον η χρήση καρβιδίου του πυριτίου για τους ημιαγωγούς της έκδοσης Turbo GT σημαίνει μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλή τάση άρα και ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις υψηλές θερμοκρασίες κατ’ επέκταση και πιο αποδοτική θερμική διαχείριση καθώς και 70% λιγότερες απώλειες μεταγωγής ή μετατροπής ενώ η χρήση του συγκεκριμένου υλικού εξοικονομεί τόσο χώρο όσο και βάρος σε σχέση με άλλα microchip.
To αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η «βασική» ισχύς των εκδόσεων Turbo GT να ξεκινά από τους 789 ίππους, να φτάνει τους 1.033 ίππους με την ενεργοποίηση του Launch Control και το καταιγιστικό μέγεθος των 1.108 ίππων με την χρήση του overboost για 2,0 δευτερόλεπτα. Τα συγκεκριμένα μεγέθη καθιστούν εφικτή την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,3 δευτερόλεπτα για την Taycan Turbo GT και σε 2,2 για την έκδοση με το πακέτο Weissach. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψαλίδα ανάμεσα στις δύο εκδόσεις μεγαλώνει περισσότερο στη διαδικασία των 0-200 καθώς η πρώτη απαιτεί 6,6 δλ. και η δεύτερη 6,4 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 290 χλμ./ώρα και 305 χλμ./ώρα αντίστοιχα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή ταχύτητας.
Η Porsche επιμένει να μην κοινοποιεί τα μεγέθη που αφορούν την μπαταρία των δύο εκδόσεων ωστόσο η επικρατέστερη εκδοχή είναι να αξιοποιούν τις συστοιχίες των 98 kWh ενώ εξίσου αυτονόητα η διαθέσιμη αυτονομία των 555 χλμ. που υπόσχεται η συγκεκριμένη μπαταρία, θα μειώνεται ανάλογα με τον βαθμό και τη συχνότητα αξιοποίησης των λειτουργιών launch control και του overboost.
Τις προδιαγραφές της κορυφαίας Taycan συμπληρώνει μια ευρεία γκάμα επιπλέον χαρακτηριστικών τα οποία φροντίζουν να υποστηρίζουν τον πλεόνασμα ισχύος και να καθιστούν προσβάσιμη την αξιοποίησή της Σε αυτές συγκαταλέγεται η ενεργή ανάρτηση Active Ride η οποία έχει ρυθμιστεί ειδικά για την έκδοση, carbon κεραμικά δισκόφρενα με χαμηλό βάρος καθώς και σφυρήλατοι τροχοί 21 ιντσών που σχεδιάστηκαν για υψηλές επιδόσεις.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Taycan Turbo GT καταφέρνει να είναι ελαφρύτερη κατά 75 κιλά σε σχέση με την Turbo S, χάρη στην ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος στην δεύτερη κολώνα, στους καθρέπτες, τα κατώτερα πλευρικά τμήματα αλλά και το καπό ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζονται και τα καθίσματα.
Σε οπτικό επίπεδο, δύσκολα πάντως θα ξεχωρίσει εύκολα κανείς την έκδοση Turbo GT εκτός βέβαια αν επιλεγεί το πακέτο Weissach το οποίο συνεπάγεται την τοποθέτηση μιας διόλου διακριτικής πτέρυγας στο πίσω τμήμα η οποία είναι υπεύθυνη για την παραγωγή κάθετης δύναμης 220 κιλών. Σε κάθε περίπτωση, εκτός από το ανθρακόνημα και την αεροτομή του πακέτου Weissach, οι εκδόσεις Turbo GT διαθέτουν συνολικά μια διαφορετική αεροδυναμική προσέγγιση επωφελούμενες από διαφορετικά σχεδιασμένα αντίστοιχα στοιχεία όπως μαρτυρούν οι διαχύτες. Στον βασικό εξοπλισμό τους ανήκουν επίσης τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED ή HD matrix LED χωρίς επιπλέον κόστος.
Στα ενδότερα κυριαρχεί το ανθρακόνημα τόσο στα καθίσματα όσο και στις λεπτομέρειες με τα πρώτα να προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής ρύθμισης. Στην περίπτωση που επιλεγεί το πακέτο Weissach εκτός από τα πίσω καθίσματα, απουσιάζουν επίσης ο κλασικός χρονογράφος στο ταμπλό και ο αυτοματισμός για το άνοιγμα της θύρας του πορτ μπαγκάζ που «εξοικονομούν» επιπλέον 70 κιλά βάρους σε σχέση με την «απλή» Turbo GT.
Φυσικά όλα τα παραπάνω έχουν και το αντίστοιχο τίμημα με την Taycan Turbo GT να ξεκινά στη Γερμανία από τις 249.188 ευρώ όπου θα είναι διαθέσιμη σύντομα.
- Διαμαντοπούλου: Απογειώθηκα και το ΠΑΣΟΚ ήταν τρίτο, προσγειώθηκα και είναι αξιωματική αντιπολίτευση
- Καιρός: «Πολικός αεροχείμαρρος φέρνει 48ωρη βαρυχειμωνιά και στον ευρωπαϊκό νότο» λέει ο Τσατραφύλλιας
- Μαζεύουν το γραφείο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης – Τα νέα δεδομένα και τα προνόμια του ΠΑΣΟΚ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις